Eikö Kivi kuitenkin tarkoittanut enemmän "Ei sitä kannata kertoa kahteen kertaan"-asennetta?
Joo, tai oikeastaan jopa sitä, että kannattaa koko ajan pitää mielessä "älä selitä". Nimenomaan biiseissä se teksti on vain yksi taso, musiikki kertoo sitten sen kontekstin, ja jos tätä lähdetään kuvittamaan pitää muistaa ettei tarkoitus oo "kertoa auki" mitä tekstissä sanotaan, vaan vaikkapa pyrkiä valottamaan henkilökohtaisella tasolla niitä kohtia missä kuulijasta tulee
auteur - kerronta muuttuu omaksi.
Homasin että tuossa Sirpaleina-albumissa lähdettiin aika usein instrumentaalimusiikin pohjalta. Se on terve lähtökohta jolla selviää monesta sudenkuopasta (tälläkin hetkellä mun amerikkalainen lakimieheni taitaa selvittää Elvis Costellon kappaleen 'Welcome To The Working Week' lainaus/sitaattioikeutta sarjakuvassani "III Luokan Superinspiraatio", mutta eipä siitä sen enempää; kuten Tommi Liimatta laulaa: "Sattuipa kerran kun olin ostamassa heroiinia - jätän tämän tähän tiedän mistä tulee vaieta").

Jokaiselle pitää antaa mahdollisuus tulkita ja kokea musiikki itse, sarjakuvasovitus ei saa viedä tätä oikeutta lukijalta pois.
Kivi
PS. Tori Amosin levyt on kyllä hyllyssä, ja kuuntelen niitä satunnaisesti. En ole niistä ihan niin innoissani enää kuin ensitutustumisella, aika lailla ovat alkaneet toistaa itseään, vaikka upeitahan ne parhaimmillaan ja paikoitellen edelleen ovat.
Mitä Goodfellowsiin tulee, niin mun ja Laitisen henkilökemiat ei vaan kohtaa. Se on mulle riittävä syy. Ei mulla sen kummempaa.