Olen aivan varma, että Invincible Iron man lehdessä retcontataan/rebootataan vielä jotain ja kunnolla. Mieshän ei muista enää edes muiden sankareiden henkilöllisyyttäkään!
Puhumattakaan kaikesta muusta. Tässä on hyvä tilaisuus pistää vanhoja asioita uusiksi.
Esim.
Kauan ongelmia tuottanut syntytarina voitaisiin ratkaista tällä.
Meinaan kun Tony Stark lähtee etsimään muistinsa palasia, on helppo ujuttaa joukkoon, että Stark olisi kertonut menneisyytensä jonkin vähemmän myönteisen asian vuoksi tahalteen väärin, koska ei ole halunut tuoda itsestään negatiivista kuvaa.
Mun mielestä varmaan parhaimpia oikeita retconeja on Marvelin Sentry. Tähän mielipiteeseen saattaa tietenkin vaikuttaa se, että en ole lukenut mitään Sentryn menneisyyttä koskevaa sarjakuvaa tms., vaan kaikki tietoni perustuvat nettijutusteluihin yms. ja sellaisena se vaikuttaa aika hyvältä idealta.
Tarkoitatko nyt siis sitä, että Sentry on "korvannut" Thorin aseman voimakkaimpana supersankarina? Vai tarkoitatko sitä, kun häiriintynyt Sentry muistaa osan menneisyydestään väärin?
Äh, sori. Mutta voisitko vähän selkeyttää?
Ihmetyttää miksi vuosien jälkeen, etenkään kun hahmoa ei ole edes näkynyt, niin miksi Tuonpuoleinen yht'äkkiä onkin Epäinhimillisten sukua. Toivottavasti tätä tietoa sitten jatkossa hyödynnetään jollakin tavalla (vaikka pahoin pelkään että ei).
Eikös Tuonpuoleinen kuollut? Miten helkkarissa ne sen henkiin herättivät?
Alunperin Teristä uudistamaan oli kutsuttu Grant Morrison, Mark Millar ja Mark Waid. DC koki, että heidän ehdottamansa uudistus oli liian radikaali, ja palkkasi uudet kirjoittajat.
Kun puhutaan Mark Millarista, uskallan varmuudella sanoa, että uudistus todella saattoi ollakin radikaali. Asian tiimoilta:
Tämä aihe on ajankohtainen, sillä tällä viikolla alkaa sitten viimein Superman: Secret Origins, jossa kerrotaan uusin Teräsmiehen virallinen syntytarina.
Mikäli olen näytteiden perusteella oikein käsittänyt, on uusi Clark Kent nörtti, Lex Luthor lapsinero ja iso läjä Smallville sarjastakin tuttuja tapahtumiakin on tapahtunut. Hiukan toisin, mutta tapahtunut kuitenkin.