Kirjoittaja Aihe: Mini-Taskari  (Luettu 20456 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Koninkaulus

• Jäsen
  • "Atte kumiorava, varo imuketta!"
Vs: Mini-Taskari
« Vastaus #60 : 24.09.2008 klo 17:16:15 »
Joulukuun Mini-taskarin nimi on Eläköön Mikki.

Jees, saman huomasin kaupassa ja totesin, että se pitää sitten ilmestyessään ostaa. Muuten en ole näitä ostellut, eivät vain ole näyttäneet tarpeeksi kiinnostavilta (lue: ei Mikkiä, liian vähän ennenjulkaisemattomia tarinoita) ja ihan kaikkeen eivät rahat riitä.

Mahdollisesti Mini-Taskareita tulee ostettua myöhemmin antikvariaateista tai Vanhan kirjallisuuden päiviltä, jos hinta on sopivan alhainen.
Topolino & Orazio Cavezza

Karhula

• Jäsen
  • Cavazzano is best!
« Vastaus #61 : 25.09.2008 klo 16:29:17 »
Jep. Yhä olen ostanut kaikki mini-taskarit joten joksainen löytyy hyllystä. :) Itse olen sitä mieltä, ettei mini-taskarilla ihan hirveästi lukijoita ole, osa syynä on varmasti se, että kaikki eiv't vain viitsi ostaa mini-taskareita sillä heille riittää ihan tavallinen taskarikin josta he jopa pysytvät lukemaan paremmin. Nelosen olen jo lukenut ja pakko sanoa, että tekijäkaarti koostui hyvästi piirtäjistä ja käsikirjoittajista vaikka olisikin enemmän ennen julkaisemattomia sarjoja saanut olla. Näillä on kuitenkin nyt mentävä. Seuraavasta ministä on ihna pakko vielä sanoa, että aion hankkia sen hyllyyni kunhan se ilmestyy. En toki pidä paljon Mikistä, mutta ovatkin, varsinkin, italialaisten Mikki-piirtäjien sarjat jopa erinomaisia. Muuten en kutienkaan hirveästi Mikistä välitä, mutta aion silti uon minin hankkia. ::)

Crazyduck-97

• Hullu
  • Jäsen
  • Aku Ankka
« Vastaus #62 : 30.09.2008 klo 17:04:17 »
En enää osta taskareita mutta mini-taskareita kylläkin. Syinä mm. aika halpa, enemmän sivuja kuin tavallisessa ja helppo kerätä kaikki koska ilmestyy aika harvoin. Minusta tuo ilmestymis järjestys saisi jäädä tuollai tai en ehkä kohta osta mini taskariakaan :-\.

Fauntleroy

• Jäsen
« Vastaus #63 : 30.09.2008 klo 17:22:43 »
Minusta tuo ilmestymis järjestys saisi jäädä tuollai tai en ehkä kohta osta mini taskariakaan :-\.

Onko jossain sanottu että ei jäisi?

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #64 : 01.10.2008 klo 21:39:28 »
Itse olen sitä mieltä, ettei mini-taskarilla ihan hirveästi lukijoita ole, osa syynä on varmasti se, että kaikki eiv't vain viitsi ostaa mini-taskareita sillä heille riittää ihan tavallinen taskarikin josta he jopa pysytvät lukemaan paremmin.

Yllättävän paljonkin lukijoita löytyi. Ainakin ensimmäiselle osalle. Se ilmestyi jo vuoden 2007 puolella ja on siksi Suomen Kustannusyhdistyksen tilastoissa. Myynti oli 76000 ja sillä irtosi parhaan ei-normitaskarin sija. En tiedä, miten myynti siitä on kehittynyt, mutta alku ainakin oli huima.

Fauntleroy

• Jäsen
« Vastaus #65 : 01.10.2008 klo 22:04:01 »
En tiedä, miten myynti siitä on kehittynyt, mutta alku ainakin oli huima.

Ykkösestä on otettu kuulemma jo toista painosta.

marko70

• Vieras
« Vastaus #66 : 07.10.2008 klo 15:58:50 »
Ykkösestä on otettu kuulemma jo toista painosta.
JA YKKOSPAINOS KOHOSI JO. =)

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=87764010

Karhula

• Jäsen
  • Cavazzano is best!
« Vastaus #67 : 11.10.2008 klo 13:46:12 »
Aivan! Muistankin kuin puhuin tässä alkuvuodesta kaverini kanssa ja hän väitti, että ekasta minarista olisi jo toinenkin painos tehty. Minä hölmö en tietenkään uskonut joten nyt nolottaa. ;D No, pitäää uskoa tätä jos vielä jotekin minulle ankoista sanoo...

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #68 : 30.11.2010 klo 18:25:00 »
Uusimmassa Minissä esiintyy yksi minulle erittäin suuri outous. Mini-Taskarin 13 (Pörssihai) viimeinen tarina, joka on julkaistu aiemmin Roope-sedässä 12/1996, sisältää sisäsiittoisuutta. Tarinassa, jonka nimi on Trubaduurin rakkaus, Roope on sekä Iineksen että Akun setä. Aku ja Iines ovat siis serkuksia. Tarinan edetessä he rakastuvat ja menevät naimisiin. Tapausta voisi puolustaa sillä, että se tapahtuu keskiajalla, jolloin tällainen toiminta oli "sivistysvaltioissakin" täysin normaalia.

(Mainitsemani hahmot esiintyvät tarinassa erilaisilla nimillä, esim. Roope onkin Ropenius)
http://coa.inducks.org/story.php?c=D+91169