Minä olin tämän kyseisen Photoshop 5:n julkistamistilausuudessa Finlanditalolla vuonna yksi ja kaksi. Itse käytän Photari 5.02:sta josta 5.5 olisi kyllä paljon parempi versio, en muista mikä ratkaiseva ero siinä nyt oli.
Historyä voi muuten maalata taaksepäin, Photarissahan on historybrush ja fillinkin voi tehdä. Uusin "löytö" on pattern, en tosin ole keksinyt sille kovasti käyttöä. Edit -valikosta "create pattern" tekee nelikulmaisesta selectistä patternin, jota voi sitten fillata tai tehdä muuta.
Strokea käytän paljon. Minulla on sille oma action kuten monelle muullekin. F1 -> flatten image on ollut minulla aina. Minulle se on jo photarin ominaisuus

. Actionit ovat siis makroja joita voi nauhoittaa ja ajaa (File -> Automate -> Batch) vaikka koko kansioon. Kannattaa muuten tehdä varmuuskopiot ennen! Tai mieluiten kopioida fileet omaan kansioonsa, ajaa batch siellä ja katsoa lopputulos.
Nämä ovat varmaan itsestäänselvyyksiä monelle, mutta ehkä joku sai vinkkiä. Photarissa on paljon juttuja, jatkuvasti löytää uusia. Plug-init ovat kanssa hauskoja, käytättekö niitä?