Kirjoittaja Aihe: Huuto.netin hurjat!  (Luettu 333738 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

fiat126

• Jäsen
Vs: Huuto.netin hurjat!
« Vastaus #435 : 16.01.2012 klo 20:04:16 »
Ovatpa jotkut valmiita maksamaan paskasta.  :o

Ja minäkin melkein upotin ranteeni tuohon :o (42 €) mutta en sentään kyynärpäitä myöten.

marko70

• Vieras
« Vastaus #436 : 16.01.2012 klo 21:23:07 »
Tyhmyys ja tahto omistaa se.
AINUTLAATUISUUS!!! "sinä laittaisit 20€/£/$ missä myisitkin lähdöllä"!

Siinä oli Kivekkään ja jonkin muun tervehdys Barksille joka vietiin ammoin herralle kotiin!En lyönyt käsiäni KAINALOITAMYÖDEN siihen itseensä kun siitä satasen reilun maksoin,meni mielestäni halvalla!

Q=<>

JR

• Jäsen
  • -
« Vastaus #437 : 17.01.2012 klo 09:05:29 »
Niin, tuota noin, kauneus on katsojan silmässä, sanotaan. Minä, Roope-Setä -183 €.

Annetaanpa nyt tähän ketjuun välillä näiden hurjien hintojen maksajienkin palautetta eli minähän se tuon 183 eurokkia huutelin tuosta Roope-Sedästä.

Miksi?

Yleissyy on se, että minulla on keräilijätauti. Ollut pienestä asti. Eli olen keräilijä. Ei nyt niitä ihan kroonisimpia tapauksia, tarkoittaen sitä, että kyllä minä niitä keräilemiäni lehtiä luen - toki varovaisesti. Mutta kokoelman täydellisyys ja hyvä kunto ovat asioita, jotka vaivaavat ja joihin kiinnitän huomiota. Ja olen toki joskus ostanut erillisen keräily- ja lukukappaleen, jos olen halvalla saanut. 

Tarkempi kohdekohtainen syy juuri tämän Minä Roope-Sedän hankkimiseen on se, että se oli ainoa Disneyn jättikirja, joka minulta puuttui. Tässä oli käynyt sellainen lapsus ja kirjanpitovirhe, että luulin pitkään, reilut 10 vuotta, että minulla on tuo Roope-Sedän ykköspainos. Tarkistaessani kirjoja muutama vuosi takaperin huomasin kuitenkin, että ei pirulainen, eihän minulla sitä ykköspainosta olekaan vaan kaksi kakkospainosta. Siitä alkoi sitten kyseisen opuksen jahtaaminen. Kolmen vuoden aikana tuo kirja ilmestyi hyväkuntoisena huuto.netiin neljä kertaa, antikvarioissa ja kirppiksillä en ole ykköspainosta nähnyt kertaakaan.

Joka ikinen kerta, kun Roope-Setä näkyi huuto.netissä hyväkuntoisena, huusin kohteesta. Mutta valitettavasti, vaikka olen keräilijä, olen myös saita, kitsas tai itara, ihan miten sen haluaa ilmaista. En siis halua maksaa liikaa. Joten en luonnollisesti Roope-Setää saanut hankittua, kun hinta joka kerta kohosi taivaisiin. Ja sitten tuli tämä kohde, paremmassa kunnossa kuin yksikään aikaisemmista kirjoista. Asetin itselleni kipurajaksi 150 euroa, mikä on omastakin mielestäni aivan liikaa, koskaan aiemmin en ollut mennyt huudoissa lähellekään satasta. Tällä kertaa keräilijä vei voiton visakintusta erinäisten tarkemmin erittelemättömien taloudellisten ja keräilyteknisten syiden takia. Joten odottelin viimeiseen huutopäivään ja laitoin tuon 150 kattohinnan huutoautomaattiin paria tuntia ennen huudon päättymistä. Huutoni ylittyi heti toisen huutajan automaatilla. Sitten iskivät huutokauppahulluus ja epätoivo siitä, että se ainoa puuttuva jättikirja menisi jälleen kerran ohi. Joten korotin automaatin asteittain 180 euroon, millä sain kärkipaikan huudossa.  Ja se viimeiset 3 euroa oli sitten helposti pistää huudon päälle, kun viimeisen viiden minuutin huutelija yritti vielä snaipata kohdetta.

Mitkä ovat nyt fiilikset?

Tunnelmat ovat hieman ristiriitaiset. Kirja oli kuvaustakin paremmassa kunnossa ja olen erittäin onnellinen siitä, että nyt se jättikirjakokoelma on viimein täydellinen ja kaikki kirjat lähes uudenveroisessa kunnossa. Syvillä syövereissä sitten sisäinen Roope-Setä huutaa, että 183 euroa on aivan liikaa mistään sarjakuvasta. Mutta keräilijän onni tuntuu kyllä tällä kertaa voittavan saiturin tuskan. Joten päädytään siihen, että fiilikset ovat hyvät.

Onko se Minä Roope-Setä kaunis?

Ovat ne sarjakuvaruudut aseteltu aivan päättömästi ja ovat ne pieniä, mutta ei se minua haittaa. Se varsinainen sisältö on kaunista. Kyllä Shakespearenkin sonettien sisältö säilyy kauniina, vaikka maailman huonoin lausuja ne raakkuisi ulos suustaan. Ja minulla on hyvä sisäinen virheenkorjain lukemisessa. Sitten se nostalgia, jonka joku jo aiemmin arveli näiden hintojen syyksi. Taisi sekin elmeri sekaantua asiaan. Minä Roope-Setä oli näet toinen niistä Disneyn jättikirjoista (toinen oli Mikin suuret seikkailut), joita 80-luvun alussa luin aina mummolassa käydessäni. Niin paljon, että selkä irtosi, kannet alkoivat roikkua ja sivut olivat hiirenkorvilla. En tiedosta, että tämä vaikuttaisi näkemykseeni kirjan kauneudesta, mutta tiedän, että kyllä se todennäköisesti niin tekee.

Ovatko ne kädet paskassa?

Puhtailta vaikuttavat. Vasemman käden etusormen kynnenalus pitäisi näköjään kyllä skraapata puhtaaksi, jotain töfnää siellä alla on.

Muitakin kysymyksiä saa esittää, jos mieleen tulee.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #438 : 17.01.2012 klo 09:09:06 »
JR, aivan loistavaa kuvausta "keräilijän tuskasta ja onnesta"!

Riffe

• Man of Tomorrow
  • Jäsen
« Vastaus #439 : 17.01.2012 klo 10:54:45 »
Vaikka en ole koskaan noin kalliilla yhtään sarjakuvaa ostanut, niin melkein osaan jo samaistua JR:n tunteeseen, saa sen fiiliksen halvemmastakin ostoksesta.

Hymyilytti huolella, kiitos tuntemuksiesi jakamisesta. :D

luuna

• Jäsen
  • Sarjakuvien keräilyä jo 1980-luvun alkupuolelta
« Vastaus #440 : 17.01.2012 klo 12:07:38 »
Hieno kuvaus siitä millaista on olla todellinen keräilijä ja hetkestä kun kaikki muu tuntuu menettävän merkityksensä keräilyn rinnalla. Usein tuota kliimaksia seuraa vielä jonkin asteinen itsetutkiskelun hetki ja sitten tarvitaan taas lisää...

Itselläni oli vastaava tauti reilun kymmenen vuoden ajan ja sarjakuvia olisi pitänyt ostaa joka päivä kokoelman täydentämiseksi muuten päivä tuntui jotenkin vajavaiselta. Kyllähän siinä kokoelma karttui ja rahaakin paloi. Tärkeämpää oli omistaminen ei lukeminen. Kun noita sarjakuvia oli reilusti viisi numeroinen luku alkoivat kaapit ja komerot täyttyä ja muulle tavaralle piti keksiä muita säilytyspaikkoja.

Onneksi tuostakin taudista voi parantua ei välttämättä kokonaan mutta ainakin osittain. Pikkuhiljaa luonto antoi periksi ja saatoin luopua tavarasta jota ei koskaan tullut luettua ja lehdistä joita oli vähintään kolmeen kertaan (nykyään jopa tuplakappaleitakin on tullut hävitettyä). Prosessi oli hidas ja vasta vuosien jälkeen sarjakuvien määrä on laskenut tasolle, jossa muitakin tavaroita saa kaappiin sopimaan. Toki vieläkin ostan sarjakuvia mutta ainoastaan jos luen kyseisen kappaleen, en enää säilöttäväksi. Vieläkin kuitenkin ostan mahdollisimman siistin kappaleen jos hinta on oikeasti järkevä, tämä jäänteenä keräilijän taudista..

Pahastakin "keräilytaudista" voi siis ainakin osittain parantua ja niistä harvinaisuuksistakin voi luopua, toiset ehkä kertarytinällä toiset hitaammin. Toivoa siis on!

marko70

• Vieras
« Vastaus #441 : 17.01.2012 klo 12:31:24 »
Juu itsellä alkoi tulla mietintämyssy vastaan vasta 1-3k€ kohdalla.

Nykyään kun noita on myynyt jo pois samoista syistä "ei mahdu sekaan"/en saa hautaan mukaan. >:D

Mut ihme kyllä kaupaksi menee ja vieläpä hurjemmalla hinnalla kuin ne olen ostanut?

2 ylilyöntiä on tulut molemmat 3k€ joista en rahojani takaisin saa mutta ne on tulleet muualta moninkertaisina jo takaisin saan niistä kuitenkin 1k vähintään.

Siksi kai en kestä noita "pentujen" hintaneuvoja kovinkaan jouhevasti! :angel:

Mutta onhan iskevässä salamassa jo 2 tuttua huutajaa!!  :P

Q=<>

Janne Kuusinen

• Jäsen
  • I.L.S.J.K.P.(R)
« Vastaus #442 : 17.01.2012 klo 17:54:40 »
Ovatpa jotkut valmiita maksamaan paskasta.  :o
Timo

Ei se ole koprofagi joka myy!

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #443 : 17.01.2012 klo 19:34:03 »
Pertti Jarla myy parhaillaan Pekka Haavisto -vaalistrippien originaaleja. Aika hurjasti niistäkin huudetaan, kaksi on jo ylittänyt 100€. (näistä kai pitää puhua sen verran laveasti, että viesti on ymmärrettävä vaikka linkit tulevaisuudessa huutonetistä mätänevätkin?)
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #444 : 17.01.2012 klo 19:37:37 »
Pertti Jarla myy parhaillaan Pekka Haavisto -vaalistrippien originaaleja. Aika hurjasti niistäkin huudetaan, kaksi on jo ylittänyt 100€. (näistä kai pitää puhua sen verran laveasti, että viesti on ymmärrettävä vaikka linkit tulevaisuudessa huutonetistä mätänevätkin?)

Huutokauppojen tuotto menee Haaviston vaalikampanjalle. Huudot umpeutuvat kuitenkin vasta ekan kierroksen jälkeen. Jarlalla on siis vahva usko toiseen kierrokseen Haaviston osalta. No, niin saattaa hyvinkin käydä...

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #445 : 17.01.2012 klo 23:01:08 »
Pertti Jarla myy parhaillaan Pekka Haavisto -vaalistrippien originaaleja. Aika hurjasti niistäkin huudetaan, kaksi on jo ylittänyt 100€.

Eipä nuo hinnat kovin hurjia vielä ole, kun originaaleista on kyse. Muistaakseni normaalit Fingerpori-strippien originaalitkin maksavat sen satasen verran.

Divine

• Sykkivä
  • Jäsen
  • Rega flexis mur!
« Vastaus #446 : 19.01.2012 klo 13:07:17 »
Alle kahdensadan ei Jarlan haavistostrippejä enää saa. Yhteishinta jo toista tonnia.

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #447 : 19.01.2012 klo 23:23:04 »
Tiedoksi sellaisille jotka tarvitsevat oman Jarlan niin niitä on joku vielä jäljellä Sarjakuvakeskuksella hintaan 100 e/kpl.
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Rauta

• Cheap plastic imitation of Orson Welles
  • Jäsen
  • Voi millaista höpinää!
« Vastaus #448 : 20.01.2012 klo 19:03:26 »
Ostaisito tältä myyjältä hyväkuntoisen auton?

Hupaisa.

http://salattu.huuto.net/kohteet/terasmies-5-1965--hyvakuntoinen/206232473

Chessman

• Jäsen
« Vastaus #449 : 20.01.2012 klo 20:42:25 »
Ostaisito tältä myyjältä hyväkuntoisen auton?

Hupaisa.

http://salattu.huuto.net/kohteet/terasmies-5-1965--hyvakuntoinen/206232473

Ja "ikäänsä nähden hyväkuntoinen"..eli 1965 vuoden huonokuntoinen lehti on nyt vuonna 2012 hyväkuntoinen,koska on vanha? Näinköhän tämä pitää ymmärtää? Näitä näkee paljon,eikä koskaan ole mun kovaan päähän tämä logiikka mennyt..