Olen ilmeisesti nyt samalla tavalla yksin kuin Errol Flynn "He kuolivat saappaat jalassa" -westerinin loppukohtauksessa...
...Lopputulos ei sanottavammin huvittanut, shokeeraannut tai herättänyt ajatuksia.
Et ole yksin, mutta minun sanomisillani ei ole painoarvoa täällä alternative-puolella. Kun vihdoin tänään onnistuin lainaamaan tämän kirjastosta, luin sen oitis, koska se oli herättänyt sen verran huomiota tuttavienikin keskuudessa.
Nyt tuntuu siltä, kuin takakannen blurbiin kirjoittanut P. A. Manninen olisi huijannut minua ("kuohuttava roisius muuttuu kauneudeksi"?). Ville Rannan kirjoittama ylistys ei vaikuttanut niin voimakkaasti, koska olen ennenkin ollut hänen kanssaan eri mieltä joistakin asioista.
Piirrosjäljestä en innostunut, mutta sillä ei tiemmä tarvitse olla merkitystä, jos tarina tempaa mukaansa ja on luettavan hyvä. No... tarina ei temmannut mukaansa, vaan toimi pikemminkin kuin ajoitusvikainen volkkarinmoottori, josta on yksi sytytystulppa pimeänä. Tiedättehän, "trroohROOOHkotkot put RRRRRooohRROOH!" En tiedä, miksi kuvittelen, että kertomuksen alkuasetelmasta olisi saanut vähän enemmällä työllä aikaan paljon sujuvammankin lopputuloksen.
Mutta makuasiahan tämä. Epäilemättä
Tunteiden Maisteri on alansa merkkiteos ja hivelee taiteellisia rauhasia toisten lukijoiden olemuksissa.