Kyllähän "kilpailevan" kilpailun kommentointi liippaa aihetta. Manga-yleisön nuori ikä ja aikuisemman mangan soveliaisuus sille on vieläpä se kaikista kuumin peruna mangasta käytävässä keskustelussa. Mutta aika vähäistä Hokutosta käyty keskustelu täällä ja muualla on ollut...
Keskustelun taso ja sisällön tuottaminen on täällä keskustelijoiden vastuulla, eli neiti on hyvä ja osallistuu talkoisiin sen sijaan että käy täällä kerran puolessa vuodessa ärähtämässä off topicista.
Nyt osallistuin talkoisiin ja totesin että aiheessa ei ole pysytty. Keskustelu olisi varmasti ollut hyvin erittäin mielenkiintoinen ja antoisa. Ties kuinka kauan täällä oltaisiinkaan spekuloitu Grimmin satuja.
Kyllä, se on totista totta, että itse Hokuto Mangasta ei juurikaan ole puhuttu kuin tuossa ketjun alussa, ja siinäkin väännettiin kättä ties mistä.
No, nyt kun olen taas harjoittanut Netti-anarkismia, voinen todeta jotain:
On se niin väärin, kun mangaa luullaan lasten jutuksi, vain koska se on piirrettyä.
Olen kuullut kommentteja siitä kuinka manga on lapsille.
Ja sitten kun mangassa näkyy väkivaltaa ja joku tokaisee että manga on lapsille, siinä kärsii aika laajan käsitteen maine tietämättömien parissa.
Harmillista.
Ja nyt Lisäisin Topicciin Manga myös sen Otavan Hokuto-hommelin:
Täytyy sanoa, että neljännen sijan ja viidennen sijan työt olivat loistavia, brilliantteja, etc, etc. Olisivat mielestäni ansainneet parempaa. kunniamaininnan saaneet olivat loistavia myöskin, niitä oli hyvin viihdyttävä lukea.
Ja Vol 1:sen korkannut voittajatyö: Sitä lukiessa tuli sama tunne kuin olisi juuri kuunnellut lempibändiään, lukenut sitten 500-sivuisen elämänkerran heistä ja itkenyt samalla kun kitaristi kuoli, sekä kuunnellut lisää kyseistä bändiä: sanoinkuvaamaton