Kirjoittaja Aihe: Digilehtiö  (Luettu 4114 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hakkanu

• Uusi jäsen
Digilehtiö
« : 12.08.2007 klo 19:42:03 »
Äidin Anna-lehteä selatessa pisti yllättäen silmään mainos Avonetin Digilehtiöstä. Hintaa kapistuksella olisi 299€, ja kirjoituksen/ piirustelut saisi koneelle siirrettyä suoraan USB-piuhan kautta. Mielenkiintoni heräsi, mutta olen itse melkoinen ummikko, mitä tekniikan mystiseen maailmaan tulee. Siispä:

-Olisiko jollakulla kokemusta/ näkemystä tuollaisesta kapistuksesta sarjakuvaluonnosten tekoa ajatellen?

-Onko hinta kohtuullinen, löytyykö vastaavia halvempia lehtiöitä?

-Sopiikohan tuo macin kanssa käytettäväksi, mainoksessa puhuttiin lähinnä Windowsista?

Kiitän kaikesta mahdollisesta valistuksesta. Lehtiössä voi käyttää max. A4-kokoista paperia, mutta omiin tarkoituksiini se kyllä riittäisi mainiosti.

Holle

• Jäsen
Re: Digilehtiö
« Vastaus #1 : 12.08.2007 klo 21:02:05 »
Laitteistovaatimuksia en löytänyt , Mäkki usein toimii vaikka sitä ei ohjeissa mainitakaan mutta tästä sai kuvan että on pelkästään Windowsille.
Itse olen etsinyt luonnoslehtiöksi käytettyä kämmenmikroa. Esim. Palm toimii Mäkin kanssa ja siihen on saatavissa monenlaista piirrosohjelmaa. On sitten kyllä pienikokoinen.  Keijokin tietäisi tästä varmaan jotain?
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
Re: Digilehtiö
« Vastaus #2 : 12.08.2007 klo 21:50:51 »
Mulla on kämmenmikro jolla pyörii windous mobile5. Siihen sai 25 eurolla tosi mallikkaan "taskufotarin" mutta itse laitteen kanssa piirtäminen on niin kömpelöä ettei tule käytettyä, se on liian pieni ja tallentaminen hankalaa.

Windows mobilessa on myös muistilehtiö johon voi piirtää mutten löytänyt tapaa saada niitä piirroksia emokoneelle. Luultavasti semmoinen on olemassa.

Palm mulla oli joskus, saattaa olla parempi. Windous on paska taskukoneissakin: yhtäkkiä kieltäytyy tallentamasta tiedostoa, kaikki katoaa.

Kämmenmikron saa halvemmalla kuin 300 euroa mutta akku ei kestä kauan ellei ole mustavalkoinen Palm.

Avonetin juttu alkoi kiinnostaa. Sehän on kynä+alusta, jolla piirretään paperille musteella, mitä tarkoittaneekin. Jäämme odottamaan todistajalausuntoja.

Reima Mäkinen

• Jäsen
Vs: Re: Digilehtiö
« Vastaus #3 : 27.08.2007 klo 11:13:19 »
ehän on kynä+alusta, jolla piirretään paperille musteella, mitä tarkoittaneekin. Jäämme odottamaan todistajalausuntoja.
Mehän testattiin silloin tampereella jotain tän tyyppistä ja arveltiin että siinä paperissa olis ollu jotain koordinaatteja. Mut jos tässä ei tartte erikoispaprua ni aina parempi.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson