Niin ne maut vaihtelevat. En tiennyt, että animaatio-Batiksestä tykättiin Suomessa niin paljon. Ja Warda kun sanoi että täällä julkaistut DC-sarjat ovat ikävän lapsellisia, niin minusta niiden pitää olla yleensä sellaisia, joita myös lapset voivat lukea. Vertigon linja on sitten eri asia.
Mielestäni oikeanlaisista seikkailuista DC-spessussa olen aiemmin maininnut Hushin, Punatähden pojan, Teräsmies & Batmanin ja Ympyrä sulkeutuu -jutun. Tämä on kuitenkin vain yksi mielipide.
Tarkennan vielä että totta kai mielestäni on hyvä että Loboa, Hexiä ja JLA:ta yritettiin. JLA vain oli niin tasapaksu ja vaikeasti lähestyttävä että jäi varmaan siksi monelta hankkimatta. Ero 80-luvun Ryhmä-X:ään on huima eikä tarvitse sanoa kumman eduksi.
Olen samaa mieltä että nykyisellä DC-spesiaalilla on yhtenäisempi identiteetti koska se ilmestyy useammin kuin aiempi 94-48. Spessu on hivenen heikentynyt vuodesta 2004.
Books of Magicissa oli kyllä Potter-mainoksia. Spessut olivat monelle kylmää kyytiä kun niissä ei ollut esipuhetta esim. magiabuumista ja DC:n sankareista. Ei jaskajokunen etsi tietoa potentiaalisesta sarjakuvasta netistä, vaan hän katsoo kaupassa kymmenessä sekunnissa pääseekö sarjaan mukaan vai ei. Huhhuh miten rautainen BoM on/oli, jos tuo minisarja on huonompi! Muistan että Surfin’ Joe on maininnut tämän asian toisessakin yhteydessä.
Vuosituhannen vaihteen team-upeja tuli kenties liikaa. Taso oli kirjava ja juonet ymmärrettävästi vähän väkisin väännettyjä. Tosin lukija pääsi niihin hyvin mukaan.
Jos muuten kaupassa näkisi näin vetäviä kansia, eikö moni marvelistikin ostaisi?
http://www.jensantarelli.com/bollandgallery/wonderwoman.shtmlMiksi tällaista perinteistä hienoa taidetta ei enää näe kansissa ja seikkailuissa? Joo joo, tiedän, että Bolland ei piirtänyt näiden 90-luvun numeroiden seikkailuita, mutta on WW:ssa ollut 80-luvun lopulta lähtien hyviä taiteilijoita (Perez, Byrne, Jimenez). Nykyäänhän piirtäjänä on Terry Dobson ja tulevaa All-Star Wonder Womania alkaa tehdä Adam Hughes. Siinä olisi silmäkarkkia.