Minä taas olen sitä mieltä, että Ortiz on Tex-kuvittajien aatelia. Vaikka mies ehti olla remmissa mukana vain suunnilleen 20 vuotta, niin minä olen ihan alusta lähtien löytänyt hänen tarinoistaan juuri sen oikean fiiliksen. Kyllähän se ikä on näkynyt jo usiamman vuoden, mutta todella mielelläni minä vieläkin katselen hänen piirtämiä sivujaan. En pidä vertailuista eri piirtäjien kesken, mutta nyt teen poikkeuksen. Jos tarinan olisi piirtänyt Mastantuono, niin seikkailun henki olisi ollut ahdistunut, lohduton ja huumoriton. Nyt Ortiz toi mukanaan keveyttä ja huumoria. Ja tämä ei tarkoita, että pitäisin Mastantuonoa huonona piirtäjänä. Minusta esim. Ortiz on parempi TEX-piirtäjä.
Ja kun tarinakin vaikutti erittäin hyvin kasatulta, niin en toivonut pokkarin sivujen loppuvan. No, loppuivathan ne, mutta onneksi vielä toinen osa ilmestyy.
Ortizilla oli Maxi Tex teon alla kuolleessaan. En tiedä, mihin vaiheeseen se jäi. Jos oikein muistan, niin kyseessä on maxi, joka koostuu lyhyistä episodeista, jossa on useita piirtäjiä. Jois siis muistan oikein, niin hyvinkin Ortiz ehti saada osuutensa valmiiksi. Täytyy kuitenkin tarkistaa tämä jahka kerkiän.