Mitä ihmettä se mies nyt taas horisee?
No näytä ja kerro hyvä mies minulle jotain muuta mielenkiintoista.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös Kirby kuitenkin luonut Galactuksen ja Hopeasurffarin, ja näiden ulkonäön? Okei, mutta mistä mies on moiset omituisuudet mieleensä temmannut? Siis, toki mielikuvituksella, mutta ei sekään pyöri ihan vain sillä että sitä vaan yhtäkkiä saa päähänsä jotain omituista ja piirtää sen.
Esim.
Kun Stan Lee sai idean Thorista, hän halusi tehdä jonkun Hulkkia vahvemman.
Hulkkia vahvempi= jumala. Mutta Kreikkalaiset jumalat olivat jo niin moneen kertaan käytettyjä, että Stan halusi jotain muuta. Niinpä hän otti Norjalaisen jumalan, ja sen taruston. Hän loi jonkinasteisen käsikirjoituksen siitä, mitä hahmolta halusi, ja paiskasi sitten muut töihin.
Jokaisella idealla, niin piirtäjällä kuin käsikirjoittajalla, on se alkupiste.
Eli ikään kuin syy, josta syntyy seuraus.
Käsikirjoittaja/miettii miettii ja pyörittelee jotain ajatusta, ja siitä syntyy lisää ajatuksia, ja sitten syntyy lopputulos.
Ymmärsitkö nyt?
Toisin sanoen, minua ainakin kiinnostaisi tietää, että mitä pirua Kirby on miettinyt luodessaan hahmoja. Tuossakin dokumentissa viitattiin, että tämä olisi myös keksinyt osan niistä. Ties vaikka Kirby olisi tuijottanut peltipurkkia, ja keksinyt siitä, miltä esim. Galactus tulisi näyttämään.
Minusta ainakin on hauskoja tietää myös tuon kaltaisia tausta juttuja liittyen hahmoihin. Tarina sen takana voi olla vain tylsä ja arkinen, mutta hauska se on aina.