Äänestys

Äänestä mielestäsi Suomen paras sarjakuvapiirtäjä. Ehdokkaat on samannimisesetä ketjusta.

Jussi "Juba" Tuomola
Ilkka Heilä
Jii Roikonen
Jarkko Lehto
Juho Juntunen
Mauri Kunnas
Kaltsu Kallio
Mika Lietzen
Harri "Wallu" Vaalio
Veikko "Joonas" Savolainen
Otso Höglund
Jukka Tilsa
Christer Nuutinen
Tove Jansson
Ari Pirttisalo
Hannu Pyykkönen
Kati Kovacs
Petri Hiltunen
Kaisa Leka
Jope Pitkänen
Katja Tukiainen
Kari Leppänen
Timo Mäkelä
P.A. Manninen
Kari Korhonen
Timo Ronkainen
Ville Tietäväinen
Tarmo Koivisto
Jarkko Vehniäinen
Vilja "Tiitu" Takalo
Anssi Rauhala
JJ Nääs
Johanna "Roju" Rojola
Heikki Paakkanen
Marko Turunen
Ville Ranta
Milla "Siili" Paloniemi
Esa "Holle" Holopainen
Timo Kähkönen
Tapani Rytöhonka
Pertti Jarla

Kirjoittaja Aihe: Suomen paras sarjakuvapiirtäjä?  (Luettu 85190 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timo Kähkönen

• Vieras
Re: Suomen paras sarjakuvapiirtäjä?
« Vastaus #165 : 20.01.2007 klo 12:11:10 »
Puhelinluettelosta (Helsingin) löytyy.
Kyllä Joonakselle pitää lähettää postia, Joonas on mainio.

Samaa mieltä. Joonas on yksi nuoruuteni ja miksei nykyhetkenkin suosikeistani. Hän oli tärkeänä tukena nuoruuteni kipuiluissa. Ette uskokaan, kuinka monta tuntia puhelimessa hänen kanssaan on tullut jutusteltua. Mukava ihmisenäkin, helppo tulla juttuun.

Teräskäsine

• Jäsen
  • Punk's not dead
« Vastaus #166 : 25.01.2007 klo 13:37:49 »
kyllä se Juba Tuomola on paras.

Irene

• Jäsen
« Vastaus #167 : 25.01.2007 klo 14:34:45 »
Mun ääni menee Mauri Kunnakselle. Perustelu: ikinä ei tarvitse myötähäpeää tuntea hänen puolestaan, monen muun kohdalla saattaa joutua tuntemaan.
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Sil5i

• Vieras
« Vastaus #168 : 25.01.2007 klo 16:25:57 »
Mua on aina viehättänyt sarjakuvissa eniten se, että niissä on niitä "oman tyylinsä mestareita". Juu, ei niistä kaikista tarvitse tykätä.

En haluaisi nostaa pakasta yhtä ässää. Kortteja kun on neljää eri maata, kuvakortitkin on hienoja ja tykkään mä ristiseiskastakin. Täyskäsi ja suora. Kuka voitti? Kuka hävis? Ammutaan se! Saunan taakse vaan!

Menikö ohi ketjun? Mno, ei ole ensimmäinen kerta. Sanotaanpa sitten uusista tuo Kimmo Lementti, Gone With the Blastwave. Kimmoke osaa maalata taitavasti ja komiasti. Saa nähdä vaan jääkö nuoriherra sarjakuviin.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2007 klo 10:38:44 kirjoittanut Sil5i »

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #169 : 25.01.2007 klo 17:02:09 »
Mun ääni menee Mauri Kunnakselle. Perustelu: ikinä ei tarvitse myötähäpeää tuntea hänen puolestaan, monen muun kohdalla saattaa joutua tuntemaan.

Olen itse kova Kunnas-fani joten ei mitään tuota mielipidettä vastaan mutta olisiko paras kuitenkaan sellainen joka tekee tietoisesti harmitonta?

Tarmo Koivisto on mennyt välillä metsään mutta se ei ole pelännyt myöskään riskejä tai jopa (kauhu ja kylmä hiki) että sen sanomiset ei miellytä suurta yleisöä. Pidän Koivistossa juuri tosta että vaikka sillä on iso yleisö se ei kauheasti näytä miettivän sitä miten se sitä laumaa seuraavaksi miellyttäisi.

Pienen piirin tekijän ei tarvitse miettiä näitä asioita joten niiden "rankkuus" ei minusta osoita juuri mitään

Edit. Myös lähes menetetyn sarjakuvaneron Sami Toivosen lastenkirjoissa (joiden reippaasta anarkismista vastuussa on takuulla myös vaimo) olen kuvitellut löytäväni tätä halua ottaa riskejä. Mauri Kunnas on aina halunnutkin olla Beatles, Sami ja Tarmo on enempi Clash.

Eihän tällainen parhaan etsiminen kovin järkevää ole kun lähtökohdat on kaikilla niin erilaisia mutta ihan huvittavaa silti
« Viimeksi muokattu: 25.01.2007 klo 17:11:47 kirjoittanut Antti Vainio »
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #170 : 25.01.2007 klo 18:38:44 »
Olen itse kova Kunnas-fani joten ei mitään tuota mielipidettä vastaan mutta olisiko paras kuitenkaan sellainen joka tekee tietoisesti harmitonta?

Nähtiin eilen Otavalla Jocin kanssa Kunnas ohimennen. Legenda.

P.S. Joc tosin on valitettavasti liian nuori muistamaan Nyrok Cityä...
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

Irene

• Jäsen
« Vastaus #171 : 26.01.2007 klo 09:53:50 »

Jaa, enpä itse ole harmittomina pitänyt Kunnaksen sarjakuvia. Ehdoton lempparini Mac Moose ja Jagge Migreenin tapaus on kaikkea muuta kuin harmiton. :) Nyrok Cityt ovat jääneet vähemmälle lukemiselle, mutta ne on näppituntumani mukaan vielä terävämpiä.
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #172 : 26.01.2007 klo 18:07:50 »
Kotlant Jaarti on niin parhautta alusta loppuun.

Mustanaamio: "Nää on näitä kääpiöheimolaisia... tosin sapuska on nykysin niin hyvää että ovat kasvaneet."

Ja Kunnaxen varhaisista "tuherruksista" eli sarjixista tulee kohtsillään albbari.

Muistakaa myös Nyrok dolls! (Nyrokinhan ny kaikki muistaa.)
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #173 : 26.01.2007 klo 18:41:22 »
Dosentti N.N. ja Keuruun tapaus todistaa että Suomen sarjakuva on ihanata.

eeropitkanen

• Uusi jäsen
« Vastaus #174 : 27.01.2007 klo 16:46:53 »
Kari Korhonen :)

Säästetään hymiöitä toki muillekin? -Wade
« Viimeksi muokattu: 27.01.2007 klo 17:09:09 kirjoittanut Wade Hartikainen »

Kemppuli

• diggari
  • Jäsen
« Vastaus #175 : 18.02.2007 klo 14:06:53 »
JP Ahosen piirrostyyli miellyttää meikäläisen silmää ehkä kaikkein eniten. Johtunee mangamaisuudesta - tykkään mangapiirroksista (en niinkään tarinoista).
Onhan noita paljon muitakin hyviä, esimerkiksi Tarmo Koivisto ja Tiitu Takalo.
« Viimeksi muokattu: 31.08.2008 klo 12:24:56 kirjoittanut Kemppuli »
And somewhere in this part of the song somebody gets turned into a loathly worrrrrrrrrrm...(Sandman/World's End)

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #176 : 22.04.2007 klo 13:35:22 »
Tarmo Koivisto on mennyt välillä metsään mutta se ei ole pelännyt myöskään riskejä tai jopa (kauhu ja kylmä hiki) että sen sanomiset ei miellytä suurta yleisöä. Pidän Koivistossa juuri tosta että vaikka sillä on iso yleisö se ei kauheasti näytä miettivän sitä miten se sitä laumaa seuraavaksi miellyttäisi.

Joo.

Onkohan mitään mitä Koivisto ei pystyisi piirtämään?

Tai ei tietenkään - sitähän se on, että mitä ei hallitse, pitää treenata. Keskinkertaisuudet piirtää samoja viivoja loppuikänsä, oikea piirtäjä opettelee jokaisen sisällön vaatiman ilmaisun uudestaan ja uudestaan.

Ammattilainen joutuu käyttämään maneeriakin suoriutuakseen rutiineista ja tyydyttääkseen yleisön odotuksia, mutta jos todella on valinnut piirtämisen, ei arastele kokeilla eri tyylejä.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #177 : 23.04.2007 klo 15:13:29 »
Ammattilainen joutuu käyttämään maneeriakin suoriutuakseen rutiineista

Aikatauluista puhumattakaan. Silloin on pakko vetäistä rutiinilla (jopa siinä määrin että itteä hävettää) jos DL hengittää niskaan.  :-\

Timo

pyörylä

• Aktiivi vihannes ja söheltäjä
  • Jäsen
  • Lady example xp
« Vastaus #178 : 06.05.2007 klo 21:07:36 »
paras on ! ..kröhömn.. KIMMO TASKINEN.hahmot ei oo liian rumia eikä ainakaan liian kauniita.tarinat on hyviä.luen vieläkin korpin nenä albumia.

"Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku."

Wade

• Jäsen
« Vastaus #179 : 07.05.2007 klo 15:46:57 »
Ja kertoillaanpa vielä, että (en muista, olenko jo sanonut) Joonas Savolainen on suomen paras minun jälkeeni. Tämä on muuten sitten yleinen mielipide.
Wade Koivurinne