Author Topic: Heinäkuun haaste - kommentit  (Read 5277 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
Heinäkuun haaste - kommentit
« on: 04.07.2007 klo 17:43:43 »
Tänne kommentit. Valmiit työt toiseen ketjuun:
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=8517.msg170539#msg170539

Tööt

• Paskasarjakuvapiirtäjä
  • Jäsen
Re: Heinäkuun haaste - kommentit
« Reply #1 on: 06.07.2007 klo 06:48:10 »
Lähes viikko kulunut ja töitä on kaksi, hurjaa aktiivisuutta kvaakissa.
..Mitä se esittää?

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
« Reply #2 on: 06.07.2007 klo 19:00:55 »
Ööh, eikun kaksi päivää mennyt. Ja itse en aio osallistua tällä kertaa. Mietin palkintoa, ehdotuksia otetaan yhä vastaan...

Tööt

• Paskasarjakuvapiirtäjä
  • Jäsen
« Reply #3 on: 06.07.2007 klo 19:30:43 »
Ferrari jos minä voitan ja jos joku muu voittaa niin ihan sama. ;)
..Mitä se esittää?

Liisus

• Jäsen
« Reply #4 on: 12.07.2007 klo 18:44:29 »
mä kommentoin samalla näitä jo valmiita, kun niitä on näinkin paljon jo näin nopeasti tullut.

holle: mä tykkään sun jutuista ja kadehdin tota sun simppeliä tarinankerrontataitoa. tä on hauska, mut naapurit on melkein aina.

tööt: nojoo, tää on juttuna ihan ok mut mä tykkään vähän viimeistellymmästä jäljestä. (enkä tajuu miks ton paidas lukee tuska)

keijo: tääkin on hauska. toi sun tyylis kiehtoo mua, ihan outo. mut kiva.

maziwapp: vähän haettua ehkä paperinkeräyksestä ilmastonmuutokseen, mutta tarina ihan kelpo vaikkei nyt ihan tuolilta heittänytkään. ja tässä sun tyyli on musta vähän turhan sliipattua, mut se on vaan mun mielipide. hyvännäköstä jälkeä kuitenkin.

ezuli: me ei vissiin liikuta ihan samalla aaltopituudella kun en koskaan tajua sun juttuja :)

olipa taas tyhjentäviä kommentteja.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #5 on: 13.07.2007 klo 12:03:13 »
Kommentoidaanpas tähän mennessä ilmestyneet:

Holle. Tykkäsin ideasta kovasti ja simppeli piirustustyylisikin toimii. Värit on aika hyökkäävät.

Tööt. Idea on toimiva. Hyvät hahmot. Piirustusjälki hutaistun näköistä.

Keijo. Tykkään piirustustyylistäsi. Pointtiakin tuosta löytyy, jos vähän tulkitsee. Värit ei ihan minun maun mukkaan.

Mazi. En ihan varma missasinko pointin vai oliko tämä vain vähän erikoinen... Olet kehittynyt piirtäjänä ja jälki alkaa olla tasapainoista.

Ezuli. En ymmärrä ideaa. Viimeisessä ruudussa voisit asetella ruudut niin, että ne tulee luettua oikeassa järjestyksessä. Nytten tulee luettua ensin ne vasemmanpuoleiset ja sitten vasta molemmat oikealta. Se hämmentää. Eli vasemmalle ylös ruutu, jonka haluat lukijan lukevan ensimmäisenä. Plussaa selkeästä piirustusjäljestä. Jatka treeniä ja hyvä tulee.

Liisus. Sulla on mukavasti löytynyt tuo oma tyyli. Sisältö ei oikein aukene mulle.

Wiljami. Tykkäsin ideasta ja toteutuksesta. Hyvä.

8]

ezuli

• Guest
« Reply #6 on: 13.07.2007 klo 13:50:56 »
Viimeisessä ruudussa voisit asetella ruudut niin, että ne tulee luettua oikeassa järjestyksessä.
Minä ajattelin, että pystyjärjestys on ensisijainen, partajehun kupla oli kuplan verran korkeammalla, joten mielsin sen ensimmäiseksi. Käänsin nyt kuitenkin ruudun, siirtyipähän samalla mies pois naisen paikalta.

Kommentit tähän mennessä:
Holle: Toisessa ruudussa puhekuplat ovat melko sekavat, osittain huonossa kohdassa alkavan keltaisen ja osittain rivivälien takia.

Tööt: Idea hyvä, varsinkin, kun ilmastonmuutoksen yhteydessä kehoitetaan ajattelmaan nimenomaan suuressa mittakaavassa. Osaat käyttää kuvakulmia (tutkailin myös foorumiasi), mutta muuten hieman liian kiireistä ja paksulla kynällä piirrettyä.

Keijo: Että oikein osaava opettaja. Ei muuta vikaa, mutta vaihteleva puhetyyli häiritsee. Ylimurrettu vastaan hienoihin termeihin.

Maziwapp: Tämä sarjisnörtti on loistava sarja, yllättävän erinäköinen kuin esim SPL-piirroksesi. Pidän enemmän tästä tyylistäsi.

Liisus: Ajattelin ensin, että onpas taas haihattelu. Sitten huomasin, miten outoa on, että lapset puhuu puolipeloissaan vakavista asioista. Lopulta älysin tuon uimisjutun. Erittäin hyvä ja monipuolinen.

Hazart: Tähän liittyen tuli just Live Earthissa lyhäri, jossa ilmastonpelastaja kaasutti koko maapallon. Muuten siisti, mutta sininen ukko on liian jäykkä, kuin jäätynyt asentoonsa.

Wiljami: Mikään muu ei tapa vitsiä yhtä pahasti kuin väärin kertominen. Toisaalta viimeinen ruutu on jälleen turha.
« Last Edit: 13.07.2007 klo 14:21:08 by ezuli »

Holle

• Jäsen
« Reply #7 on: 13.07.2007 klo 22:38:25 »
Töötin kuva ei suostu näkymään meikäläiselle???

Keijo: Asiallinen sarja jossa myös idea. Mielenkiintoiset värit. Luulen kyllä että keijo pyöräyttelee näitä joutessaan väsemmalla kädellä. Onko tuo toinen kaveri Friikkilän isäntä?

Maziwapp: Idea nyt on niin ettei tiedä onko se hyvä vai ei, riippuen omasta mielialasta mutta piirrosjälki näyttää nyt jämptiltä.

Ezulin sarja näyttää mukavalta vaikken heti ideaa tajunnutkaan. Piirros on kömpelöä mutta ei haittaa.

Liisus: Selkeä yksinkertainen piirros, hyvä väritys, mainiot ilmeet, erinomainen sarjakuva.

Hazart:
Ammattitaitoisen näköinen huolella tehty sarja, asiallinen väritys, hyvä tekstaus. Hahmot tuntuvat hieman jäykiltä, verottaa kokonaisvaikutelmaa.

Wiljamin työ on hahmoineen todella hyvän näköinen, hyvää tekstausta. Suhtaudun kuitenkin hieman varauksella kun sarjakuvassa kerrotaan vitsinkertomisesta.

Sika: Piirrostyön laatu vaihtelee sarjan sisällä, ei teknisesti yhtä viimeisteltyä kuin edellisillä.Vaikka idea on tuttu , niin hyvällä loppurepliikillä homma kursitaan hienosti kasaan.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

Sika

• Jäsen
« Reply #8 on: 14.07.2007 klo 16:08:48 »
Kommentoinpa minäkin nyt tässä:

Hollella taas varmaa jälkeä ja vitsi on ok.

Tööt: ideana ihan toimiva, mutta piirustus tökkii.

Keijo: Piirustus tyyli on mukavan erilainen. Idea on hauska. Mitä savua tosta istuvasta ukosta nousee? En ainakaan huomaa hänellä savuketta.

Maziwapp: Ideana vähän kömpelö, mutta jälki on mukavan simppeliä. Ainut että pilvet taustalla näyttää vähän oudoilta.

Ezuli: Idea ei oikein auennut minulle, tai jäi vähän arvailujen varaan. Jälki on ehkä liian simppeliä, mutta ajaa asiansa.

Liisus: Mukavaa jälkeä, olet luonut itsellesi persoonallisen tyylin.   
 Toimii!

Hazart: Jälki on todella viimeisteltyä ja värit mukavan kirkkaat. Vitsi on ok. En keksi oikein mitään valittamista. Ainut, ehkä että vasemman puoleisen miehen kädet roikkuvat oudosti, mutta se on vain tyyli kysymys.

Wiljami: Piirustus tyylisi on tunnelmallinen. Pidän erityisesti ensimmäisestä ruudusta. Vitsi ei ehkä toimi omalla kohdallani.

Piirrostyön laatu vaihtelee sarjan sisällä, ei teknisesti yhtä viimeisteltyä kuin edellisillä

Nojoo, aikaisemmat työt tänne olen tehnyt kokonaan tietokoneella. Tämän tein perinteisesti eli lyijäri+brushpen.
En ole vielä oikein löytänyt sitä "oikeaa" tussaamisvälinettä itselleni.

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Reply #9 on: 14.07.2007 klo 21:56:04 »
Holle: Taattua Naapurit-laatua. Onnea nyt tuhannenkin johdosta.

Tööt: Juttu oli hauska, piirrokset ei. Näyttää siltä, kuin olisi vedetty suoraan tussilla.

Keijo: Ihan ok. Viimeisessä ruudussa oleva hyppääminen hiukan kummastutti. Värit hyvät.

Maziwapp: Eihän tuo juttu ollut edes niin hauska. Piirrosjälki ihan kiva.

Liisus: Tarina ei ollut kauhean erikoinen. Kuvat hyvät, ei moitittavaa.

Hazart: Muuten todella hyvä, mutta oikean-puoleinen tyyppi näyttää olevan kovasti kylmissään koko ajan. Ymmärtäisin jos kädet olisivat noin, ja se nojaisi taaksepäin, nyt tuntuu istuvan tikkusuorassa.

Wiljami: Aihe hiukan käytetty. Taustat simppelit, mutta hyvät.

Sika: Onko tuo ruumis kun tuolla kelluu? Värit mukavan vanhahtavat.

MinnaV

• Jäsen
« Reply #10 on: 15.07.2007 klo 17:42:00 »
En ole sarjakuviin niin perehtynyt, että mitään arvostelua osaisin antaa, mutta Hazartin sarjakuva ryösti naurua. Olen niin lapsellinen, että pieru naurattaa aina ;D

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
« Reply #11 on: 22.07.2007 klo 21:36:50 »
Kaikille varmaan kelpaa joku näistä: Sin City (nro 1), Tuhatkaunon tapaus, Star Wars -lehti 8/2001 taikka vaikka Tintti  Haijärvellä tai Tintti Tiibetissä, jos löydän jonkun noista. Vai kipaisenko kirjakaupassa?

Sika

• Jäsen
« Reply #12 on: 22.07.2007 klo 21:56:21 »
Eiköhän ne kelpaa. Ei kannata stressata. Ei palkinto ole edes pakollinen.

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
« Reply #13 on: 22.07.2007 klo 22:44:55 »
:F

No voin minä noista jonkun antaa kuitenkin. En tiedä, löydänkö Haijärveä...

ezuli

• Guest
« Reply #14 on: 02.08.2007 klo 19:10:07 »
Sika: Perinteistä laatuasi, vaikkakin hieman vaisu. Sammakkopoika on kyllä pikaevoluution huipentuma.

AnttiV: Harvat huomioi, että voi se ilmasto pakastuakin. Käytitkö valokuvia pohjalla, vai oletko vain noin taitava kolmiulotteisuuden kanssa?