Mitä koko tähän jäynään tulee, niin yksityisen ihmisen nimissähän moista ei sovi tehdä. Jos niidel on tosiaan niin perillä asioista kuin väittää olevansa, kuulisin mielellään että sopiiko yhdistyksen tai yrityksen rekisteröityä nimeä käyttää tuolla tavoin väärin. Eli olisiko TTVK:lla tässä periaatteessa (halutessaan) keissi niideliä vastaan?
Niin pitkälti kuin itse olen asiasta perillä niin aika hankalaa olisi. Kenenkään kunniaa ei ole loukattu, koska Lauri Ståhlbäckiä ei ole olemassa eikä kyse voi myöskään olla mistään... "allekirjoituksen väärentämisestä". Toiseksi tekeytymistä ei sitäkään ole kriminalisoitu ;> Kyse ei myöskään voi olla virkavallan anastamisesta, koska TTVK ei ole viranomainen, vaan tavallinen ry.
Vahinkoakaan TTVK:lle ei ole aiheutunut, joten vahingonkorvauksiakaan ei voi tulla maksettaviksi. Jotkut kyllä intoutuivat kysymään TTVK:lta, että pitääkö tämä "cosplay-kielto" ihan oikeasti paikkaansa. Tällaisiin kysymyksiin vastaaminen taas on se, mistä TTVK:n työntekijöille maksetaan... ja itseasiassa tuo on ihan relevantti kysymys. Itse en kyllä näe, että cosplayssa mitään loukattaisiin, koska vaatteita koskee pääasiassa mallisuoja, ja esim. mallisuoja on hyvin pitkälti kansallinen. Sitten, jos Suomessakin aletaan myymään Virallisella Lisenssillä valmistettuja cosplay-asuja, tällaisen jäljitteleminen voi olla mallioikeuden loukkaus. Aika kaukana tästä kuitenkin ollaan vielä

Tietysti, jos huomenna töihin lähtiessä oven edessä odottaakin TTVK:n party van josta mustapukuiset miehet hyökkäävät kimppuuni, sanoisin, että olen aika lähellä titteliä "maailman paras trollaaja"