Author Topic: Lucky Luke -kirjasto  (Read 26857 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

El Reijo

• Jäsen
Vs: Lucky Luke -kirjasto
« Reply #30 on: 24.02.2010 klo 16:28:46 »
Jeps, tästä on tullut haaveiltua...kas kummaa, Prismassa oli kiva kasa noita 12,9 egee kipaleelta. Löysin 14 erilaista, taitaa olla luku-urakkaa edessä ja albumiversiot ehkä huutonettiin...

El Reijo

• Jäsen
« Reply #31 on: 25.02.2010 klo 22:43:22 »
Huoh, ai Egmont jätti peräti 5 kirjaa julkaisematta  :(...nyt kun tuli tätä ketjua paremmin luettua niin lähes täydellisyyteen pääsee kun siis jemmaa perussarjan 15 albumia (kiitos A Peltolan hienojen listausten sikäli jos oikein laskin) ja hommaa julkaistut kirjastokirjat...onneksi 13 albumia noista löytyi heti kättelyssä. Yritänpä nyt vielä hommata ensin itseltäni puuttuvat 6 kirjastokirjaa jotka on siis julkaistu ja odotetaan sitten sitä ihmettä josko uusintakierros tulisi ja saisivat alkupään ehjäksi...sikälimikäli ovat hereillä....

Samone

• Jäsen
  • Muumipappa
« Reply #32 on: 17.03.2010 klo 09:13:18 »
Minä ostin eilen Kirjatorin poistosta yhdeksän erilaista hintaan kympin kappale.

El Reijo

• Jäsen
« Reply #33 on: 17.03.2010 klo 10:59:07 »
Minä ostin eilen Kirjatorin poistosta yhdeksän erilaista hintaan kympin kappale.

offtopikkia mutta laitan kuiteskii...
Mulla on linkki divaripuolella missä myynnissä kolme kirjastokirjaa nyt n. 2€/kpl + postit perjantaihin asti...ja vähän muutakin

Samone

• Jäsen
  • Muumipappa
« Reply #34 on: 17.03.2010 klo 14:21:57 »
offtopikkia mutta laitan kuiteskii...
Mulla on linkki divaripuolella missä myynnissä kolme kirjastokirjaa nyt n. 2€/kpl + postit perjantaihin asti...ja vähän muutakin
No niinpä laitoit. Viimeisin minulta puuttuu. Yritän saada itselleni. Kiitoksia ilmoituksesta.

Keuhko

• Jäsen
« Reply #35 on: 21.06.2018 klo 20:39:05 »
Lukaisin juuri kirjaston osion 1980-82. En ole juurikaan lukenut Coscinnyn jälkeistä LL tuotantoa ja odotukseni eivät olleet järin korkealla. Mutta minuapa odotti iloinen yllätys. Ainoastaan Daltonit etsivät aarretta oli vaivaannuttava. Sen sijaan Yksikätinen rosvo ja Sarah Bernhardt olivat kerrassaan riemastuttavia. Aivan mahtavaa.

Taannoin lähti divarista mukaan tämä kyseinen kirja parempien löytöjen puutteessa. Olihan näissä tarinoissa hetkensä, mutta olipahan yllätys kun Yksikätinen rosvo -jutussa Luke vastaili Jolly Jumperin kommentteihin kuin olisi aina tehnyt niin. En ainakaan muista yhtään aiempaa albumia missä näin olisi tapahtunut eikä tuo nyt kovin toimiva ratkaisu ollutkaan.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Reply #36 on: 22.06.2018 klo 11:49:18 »
Yksikätinen rosvo -jutussa Luke vastaili Jolly Jumperin kommentteihin kuin olisi aina tehnyt niin. En ainakaan muista yhtään aiempaa albumia missä näin olisi tapahtunut eikä tuo nyt kovin toimiva ratkaisu ollutkaan.

Ks.esim. Piikkilankoja preerialla, Jesse James, Daltonit pääsevät hoitoon.

"Koni pitää turpansa kiinni ja laukkaa takatakatak!"

Ymmärrän, että hevonen kalastaa, mutta miten se laittaa madon koukkuun?
Jolly Jumper: "Inhosta väristen, kuten kaikki muutkin."
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Reply #37 on: 30.09.2021 klo 13:46:49 »
Tuli hommattua nämä tynkäkirjaston 20 osaa. Olen tässä koittanut yhdistellä sekä Peltolan sarjislistausten informaatiota, että Lakoman sarjakuvasivustojen tietoja, mutta en ihan 100% varmuuteen ole vieläkään päässyt että mitä Suomessa / kirjastossa on jäänyt julkaisematta. Jos joku tietävä voisi korjata/täydentää, niin olen kiitollinen.

Eli, kirjastosta jäi eka osa julkaisematta (1946-1950), mutta tarinat löytyy Suomalaisista albumeista Arizona, Suuri Rodeo ja Läntisen taivaan alta, sekä kaksi tarinaa Minä Lucky Luke -kirjasta (kaksoisolento, cigarette caesar). Yksi on julkaisematta (Desperado City).

Vuodet 1955-1961 jäi kirjaston neljässä osassa julkaisematta, mutta ne löytyvät kaikki suomalaisista albumeista, jotka Sarjakuvalistat-sivulla on listattu?

Vuoden 1961-2007 välillä kirjastossa on kaikki tämän ajan tarinat? Vai puuttuuko jotain, ja jos puuttuu, missä se on julkaistu?

Vuoden 2007 jälkeiset uudet seikkailut ja kid luckyt sun muut sitten tietty puuttuvat kirjastosta.

Lähteet:

http://www.perunamaa.net/sarjakuvat/publication.php?id=luckyluke

http://www.perunamaa.net/sarjakuvat/originalpublication.php?originalpublicationid=luckyluke1949

http://sarjakuvat.eurocomics.info/lucky_luke.html

Edit: aiemmat Antin linkit puuttuvista tarinoista keskustelussa eivät enää toimi :(

« Last Edit: 30.09.2021 klo 13:59:50 by Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

TOSA

• Jäsen
« Reply #38 on: 30.09.2021 klo 14:21:00 »
Itse olen kirjastojen lisäksi jättänyt hyllyyn niistä puuttuuvat billy the kid, pikku nappula ; daltonien pako ; daltonien jäljillä ; öljyä taivaalla ; ryntäys oklahomaan ; sukuvihaa villissä lännessä ; daltonin serkukset ; tuomari ; ylös mississippi-jokea ; arizona ; joss jamon ; kiskot yli preerian ; sinijalat tulevat ; suuri rodeo ; läntisen taivaan alla ja minä lucky luke. Uusista seikkailuista kolmannesta eli mies washingtonista alkaen puuttuvat kirjastoista. Aika tarkkaan kävin silloin läpi kun kirjastot hommasin joten pitäisi olla oikein

Sitä en osaa sanoa mitä suomessa kokonaan julkaisematta
« Last Edit: 30.09.2021 klo 14:23:22 by TOSA »