Äänestys

Mattapintainen vai kiiltävä paperi?

Mattapintainen
Kiiltäväpintainen
Välimuoto
Ei väliä

Kirjoittaja Aihe: Mattapintainen vai kiiltävä paperi?  (Luettu 10507 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
Re: Mattapintainen vai kiiltävä paperi?
« Vastaus #15 : 15.06.2007 klo 20:00:19 »
Matta. Eilen meinasin ostaa The Crow:n (ko ite tykkään vähänkään gootihtavasta), mutta sai jäädä hyllyyn homehtumaan, koska erkikin tietää, millaiset rasvaiset sormenjäljet jää goottisarjakuvaan, joka on painettu extrakiiltävälle paperille.
Juu, mutta mattapintainen kansi taas toimii samalla tavalla. Siinä kiiltokalvolla on käyttöä.

dErasmus

• Afrodude
  • Jäsen
  • KiKii!
« Vastaus #16 : 15.06.2007 klo 22:40:52 »
Juu, mutta mattapintainen kansi taas toimii samalla tavalla. Siinä kiiltokalvolla on käyttöä.
Jaa...mä en kyllä ainakaan itse ole koskaan saanut sormenjälkiäni jäämään mattapintaselle paperille...

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
« Vastaus #17 : 16.06.2007 klo 10:45:44 »
Mielestäni olen ainakin kirjakaupassa koskenut sellaiseen kirjaan, jossa on mattapintainen, musta kansi. Ja siihen on sitten jäänyt jälkiä. Voi olla untakin. :P

KultaVuori

• Jäsen
« Vastaus #18 : 16.06.2007 klo 14:38:07 »
Kiiltävä paperi ei ole välttämättä se kalliimpi vaihtoehto. Se on paperinvalmistajasta ja paperin paksuudesta kiinni, sillä on mattapintaisia tyyriitä papereitakin olemassa. Muutama paino käyttää kansiin soveltuvaa Invercote G:tä mikä on halvin kansipaperi ja täyskiiltävä.

Kaipa tuon paperin valinta riippuu tarkoituksesta. Kiiltävä sopii hyvin tiettarivärjättyyn väriloistoon ja matta käsinduunattuun. Muitakin fiilispohjaisia valintoja on mutta nuo ovat ainakin kaksi aika yleistä.

VesaH

• Jäsen
Vs: Mattapintainen vai kiiltävä paperi?
« Vastaus #19 : 25.07.2008 klo 15:23:57 »
Toivoisi kustantajien lukevan tätä palstaa, sillä mattapintainen voitti kiiltäväpintaiset selkeästi.

Tosin äänestäjiä oli vain 35. ::)