Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 641474 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MEH

• Vieras
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #120 : 25.04.2006 klo 09:06:10 »
Minäkin tein jo ennakkoilmoittautumisen.

En minä ainakaan aio myydä Juhlasarjoja enkä Ankalliskirjastoa, enkä mitään muitakaan lehtiä/kirjoja/albumeja jotka sisältää Barksin sarjakuvia. Olen keräilijä ja ne vain täydentävät kokoelmaani vaikka samoja sarjoja ovatkin. En yleensäkään myy mitään sarjakuviani pois.
« Viimeksi muokattu: 25.04.2006 klo 09:07:45 kirjoittanut MEH »

Janne Kuusinen

• Jäsen
  • I.L.S.J.K.P.(R)
« Vastaus #121 : 25.04.2006 klo 13:50:22 »
Keräilyhinta... kovahan se on, allekirjoittaneellekin täysin mahdoton. Mutta ei millään jaksaisi automaattisesti valittaa, koska kyseessä on hienosta kulttuurityöstä. Varmasti ovat kirjat hintansa väärti, ei siinä mitn! Mutta hieman vaan ihmettelen, miksi asioista pitää väen väkisin tehdä "keräilykohteita"? Tulisiko julkaisijalle mahdoton häviö, jos painos olisi reilu? Kyse on sentään "akuankasta", jolle ostajia luulisi löytyvän.

Jo muutama vuosi sitten olen tullut siihen tulokseen, että kaikkea ei tarvitse omistaa omassa hyllyssä. Perfektionisti voi olla kirous. Ja on. Olen sitä mieltä, että tämän projektin kanssa voisi tehdä kuten Sibelius-elämäkerran kanssa. Eli friikeille complete editionia, ja sunnuntaibarksisteille jonkinlainen yksiosainen "karvalakkimalli" sellaisella the essential -meiningillä.

Onhan tässä vainuttavissa myös hyvin pelottavaa "Kolmikymppisillä alkaa olla rahaa" -bisnesajattelua. Pelottavaa siis kaltaisteni persaukisten kolmikymppisten kannalta. Tätä menoa pitää tonkia taloyhtiön roskiksista vanhoja sanomalehtiä ja leikata niistä stripit saadakseen edes jotain sarjakuvia hyllyyn.

MystinenHM

• Uusi jäsen
« Vastaus #122 : 25.04.2006 klo 14:42:59 »

Jo muutama vuosi sitten olen tullut siihen tulokseen, että kaikkea ei tarvitse omistaa omassa hyllyssä. Perfektionisti voi olla kirous. Ja on. Olen sitä mieltä, että tämän projektin kanssa voisi tehdä kuten Sibelius-elämäkerran kanssa. Eli friikeille complete editionia, ja sunnuntaibarksisteille jonkinlainen yksiosainen "karvalakkimalli" sellaisella the essential -meiningillä.

Mutta kun tässä on kyse täydellisestä paketista. Onhan niitä jo nyttenkin pilvin pimein niitä "parhaat" kokoelmia.

comic.book.guy

• fiksu
  • Jäsen
« Vastaus #123 : 25.04.2006 klo 17:35:16 »
eihän tota 2 donaa heti pidä maksaa?
MINÄLASSI

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #124 : 25.04.2006 klo 18:01:35 »
eihän tota 2 donaa heti pidä maksaa?

Ennenkuin kysyt lue nyt hyvä ihminen tätä ketjua vähän taaksepäin. Tämä näin niinkuin yleisenä neuvona myös.

Lasarus

• Vieras
« Vastaus #125 : 25.04.2006 klo 18:10:07 »
Onhan tuo hinta aikamoinen mutta keräilijä kun olen niin pakkohan se on ostaa.

Kyllä puurolla elää pari vuotta ;)

AkuMies

• Jäsen
« Vastaus #126 : 25.04.2006 klo 18:46:10 »
Pitikin ostaa uusi rumpusetti. Sinne menivät Barks-mahdollisuudet.  :(

M.Leppälä

• Jäsen
« Vastaus #127 : 25.04.2006 klo 19:29:31 »
Vihdoinkin monikymmenvuotinen unelma muuttuu todeksi, kun on mahdollisuus saada kaikki Barksin ankkasarjat kronologisessa järjestyksessä suomeksi. 
Sarja on pakko tilata ja saada kirjahyllyyn englanninkielisen The Carl Barks Libraryn viereen.

TT

• Jäsen
« Vastaus #128 : 25.04.2006 klo 21:30:18 »
Kyllähän tuolle hintaa tulee. Ostopäätökseeni vaikuttaa  merkitsevästi se, että tuolla hinnalla saa mielenrauhan kaupan päälle. Jos ei ostaisi ja rupeaisi kaduttamaan, niin tuota sarjaahan olisi aivan kauheata kärkkyä divareissa ja huutonetissä ja saada alituisia kohtauksia hintapyynnöistä.

Toisaalta en olisi kyllä niinkään varma, että tämän kokoelman lihoiksi laittaminen (hyvällä hinnalla) olisi tulevaisuudessa kovin helppoa isosta hinnasta johtuen, jos niitä tulee enemmänkin myyntiin.

TeroH

• Latteuksien latelija
  • Jäsen
« Vastaus #129 : 25.04.2006 klo 22:08:51 »
Kallista. Millähän sitä perustelis itselleen tämän ostamisen? Jälleenmyyntiarvolla? Keräilyvimmalla? Hulluudella? No, onneksi on miettimisaikaa. Vastasin jotta hankin, ihan vain sen perusteella että tiedän kuinka hullu olen, mutta ei mitään tietoa aionko oikeesti hankkia teokset.
Tässä tekstissä ei ole mitään henkilökohtaista.

Lasarus

• Vieras
« Vastaus #130 : 26.04.2006 klo 07:20:53 »
Kallista. Millähän sitä perustelis itselleen tämän ostamisen? Jälleenmyyntiarvolla? Keräilyvimmalla? Hulluudella? No, onneksi on miettimisaikaa. Vastasin jotta hankin, ihan vain sen perusteella että tiedän kuinka hullu olen, mutta ei mitään tietoa aionko oikeesti hankkia teokset.

Ostosta voisi perustella sillä että on keräilijä ja yksinkertaisesti haluaa sen. ;)
Jos pitää perustella ihmiselle joka ei ymmärrä keräilyn hienoutta hänelle voi sanoa että myy sen voitolla eteenpäin.

Samppa

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #131 : 26.04.2006 klo 08:40:13 »
Voi voi kun on niin ristiriitaisia tuntoja tämä herättänyt itselläni. Tätä on tosiaankin jo vuosia ja vuosikymmeniä odoteltu, mutta kyllähän tuo hinnan hilaaminen pilviin keräilyarvon, rajatun painoksen sun muun vain itse sarjojen lukemisesta kiinnostuneelle toisarvoisen nojalla harmittaa.  Rahvaanpainoskin olisi suomalaisten ankkahulluus huomioon ottaen mennyt varmasti kuin kuumille kiville.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #132 : 26.04.2006 klo 14:25:51 »
Viimeisimmät tiedot projektista os.
http://www.kvaak.fi/naytajuttu.php?articleID=607
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

perjantai

• Jäsen
« Vastaus #133 : 26.04.2006 klo 15:05:18 »
Keräilijöille suunnattu, mutta miksi kerätä ulkomaista sarjaa joka on painettu suomeksi? Jos kerran on näin suuri projekti ja sitä ajetaan aikuisille hc-kerääjille, eikö olisi kannattanut pitäytyä alkuperäiskielessä? Jopa "fontin" muuttaminen vie pois osan tunnelmaa.

lasse

• Jäsen
« Vastaus #134 : 26.04.2006 klo 15:57:04 »
Voi olla että ostan, voi olla että en. Kyllä se kalliiksi tulee...

Ja jos en osta, niin se tosiaan jää kaduttamaan jälkikäteen...