Mutta miksei tehtäisi elokuvia kreikkalaisesta mytologiasta? Siellä olisi toimintaa ja draamaa vaikka millä mitalla.
onhan noita, (vaikka alati sarkastinen Wade ehtikin ensin) ensin ne Harryhausenin titaanit ja nyttemmin Hensonin muppettitehtaan...öööö..tuotokset.
Antiikin kreikasta ja roomasta saa hyviä sotaleffoja (ja huonoja vrt Aleksanteri).
Itse olen hyvällä menestyksellä soveltanut Maskula-indeksiä (ja Kari salminen-indeksiä) elokuviin, jos kumpikaan mainituista kriitikoista haukkuu tai kehuu jotain jälkeen vuoden 1950 tehtyä elokuvaa, niin tiedän oman reaktioni olevan päinvastoin.
Se miksi Hippokrateen, Sokrateen, Aristoteleen tai hitto vie vaikka Arkkimedeen elämä kelpaa on se ettei hittielokuvia vääntävät tuottajat tiedä niistä hölönpölähdystäkään ja taide-elokuvien tekijät ymmärrä niistä mitään.
300 on hyvä elokuva juuri sarjakuvamaisuuden ja alkuperäiselle sarjakuvalle uskollisuuden takia.
Onko 300 hyvä elokuva verrattuna "hyviin" elokuviin joiden tekijät ovat tunnettuja älykköjä ja intellektuellien ryyppykavereita?
On.
Onko 300 fasistinen?
On, mutta se ei ole sen asiasisältö.
Jos se pitää elokuvan katsoneelle erikseen selittää, vika on jossain muualla.
ja sen alkuperäisen teksasin moottorisahamurhaajan pointti oli tappaa minuutin välein joku ultragraafisesti.
itse toivon että joltakin tuottajalta löytyy kanttia tehdä sarjiselokuvana 303...