Bagley kuten hengenheimolainen Tom Grummet ovat mielestäni aina olleet sellaisia perusjyriä. Tyyli ei ole paras mahdollinen, mutta kuitenkin tasainen ja miellyttävä. Näitä näkisi kyllä suomeksi lisääkin.
Niinpä. Itse pidin sarjasta erityisen paljon ja harmittaa, kun Egmont ei ole enää spessuja Hämiksestä julkaissut ja Ultimatet jätettiin kokonaan pois.
Ei tainnut mennä kaupaksi tarpeeksi hyvin.
Ajatuksiani koko sarjasta on jo vähän ylempänä, ja edelleen olen sarjasta samaa mieltä. Tavallista Hämistä nyt tulee luettua, mutta harvoin siitä enää innostuu, mutta Ultimaten kanssa on eri juttu. Ehkä Peterin edesottamuksia on mukavampi lukea teininä kuin aikuisena.
Tottahan tuo taitaa olla.
Sarjahan tarjoilee sitä samaa Hämistarinaa, mitä olemme lukenee jo kauan perus Hämiksessä, mutta vain 2000-luvun ehdoilla.
Itse pidän Ultimatessa enemmän siitä, että se tuntuu enemmän Hämähäkkimieheltä kuin tämän päivän normi Hämikset.
Ultimatessa kerronta on nopeaa ja sarjakuvamaista tylsän leffamaisen yksityiskohtaisen kuvasarjan sijasta. Muutamalla sivulla päästään tarinassa reippaasti eteenpäin, kun taas perus Hämiksessä samalla sivumäärällä ei päästä edes alkuun.
Hämähäkkimies (poju) tuntuu myös enemmän omalta itseltään, joka heittää herjaa vastustajilleen, eikä vain murjota nurkassa äksynä Batmanin tavoin.