Kirjoittaja Aihe: Oh! My Goddess!  (Luettu 25427 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
Re:Lisää mangaa Egmontilta
« Vastaus #15 : 21.07.2004 klo 19:18:31 »
Ruotsissa ja Tanskassa viime päivinä ollessani huomasin, että siellähän on paikallinen manga-lehti, nimeltä Manga Mania. Lehti on ilmestynyt vuoden 2003 kesästä lähtien, viime vuonna joka toinen kuukausi, tänä vuonna joka kuu. Se maksaa pyöristäen semmoiset 4,8 euroa.

Lehti on Full Stop -yhtiön kustantama, joka muistaakseni on Egmontin joku osa. Melko paksussa, nidotussa läpyskässä julkaistaan neljää mangaa: Love Hina, Chobits, Great Teacher Onizuka ja Blade of the Immortal.

Ah, totta, tuokin on olemassa. Hyviä sarjoja ovat lehteen valinneet. Täältä löytyvät kotisivut (ruotsiksi, tietenkin)
http://www.fullstop.se/mangamania/index.html

SF-bokhandelnin sivuilta löytyi vähän tarkempia sisältötietoja ja näyttäisi siltä, että sarjoja kierrätetään pienissä määrin.
http://www.sfbok.se/kat/tf/3389.htm

Reilut 200 sivua näyttäisi olevan siis julkaisussa sivuja. Silti minua hiukan epäilyttää, miten mukava on lukea esimerkiksi Onizukaa kerran kuukaudessa n. 50 sivun verran, kun sarjassa on 25 kappaletta 200-sivuisia osia. Kuukausittaisella julkaisutahdilla kestäisi yli kahdeksan vuotta koko sarjan julkaisuun. Ehkä olen kärsimätön, mutta en minä jaksaisi niin kauaa odottaa, vaan ostaisin pokkareita englanniksi (oikeastaan olen jo ostanut ;) ) Mutta jos se kerran on menestynyt muualla, niin taidan olla vähemmistössä kärsimättömyyksineni.

Olisi kiva saada tietää nykyisten manga-sarjojen myyntilukuja, jotta saisi vähän tietoa mangan menestyksessä Suomessa. Kovin huonoja Ranman lukemat eivät ainakaan voi olla kerran Egmont on lähdössä julkaisemaan kahta uutta sarjaa.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #16 : 22.07.2004 klo 15:04:12 »
Mainitsin tuon Mnaga Manian artikkelissani Kvaakissa. http://www.kvaak.fi/naytaartikkeli.php?articleID=274 Tuolta löytyy myös linkki Kupolissa julkaistuun lehden arvosteluun.

Itse luin hyvällä halulla noita sarjoja ko. lehdestä. Esim. juuri tähän GTO:n tuskin olisin muuta kautta tutustunut, minä kun luulin ensin, että se kertoo jostain ralliajajapoitsusta... :)
Tälläiset kokoomalehdet toimivat lännessä nähdäkseni jonkinlaisina portteina. Kun sarjasta saa maistiaiset lehdessä on helppo sitten päättää alkaako seurata/kerätä sitä hieman tiiviimmin. Samaan tapaan Viz alkoi jenkeissä 90-luvun puolivälissä tehdä sarjoja tutuksi lukijoille. Japanissa puolestaan testataan nimen omaan sarjojen suosiota lehtijulkaisemisen kautta. Vain suosituimmista tulee omat pokkarit ja animet. Puhumattakaan siitä, että sarjat on helpompi piirtää osissa kuin parin sadan sivun jööteinä.  
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

JJ Naas

• Toikkarointia lammashaassa
  • Jäsen
« Vastaus #17 : 22.07.2004 klo 15:31:04 »
Japanissa puolestaan testataan nimen omaan sarjojen suosiota lehtijulkaisemisen kautta. Vain suosituimmista tulee omat pokkarit ja animet. Puhumattakaan siitä, että sarjat on helpompi piirtää osissa kuin parin sadan sivun jööteinä.  

Kätevä systeemi sinänsä, että yleensä jatkuvajuonisetkin tarinat on jaettu kappaleisiin siten, että kerralla lehdessä julkaistava osuus muodostaa oman pienoistarinansa.

Suomalaisittain aikoinaan Non Stopissa ja Zoomissa julkaistut tarinat kärsivät siitä, että ne annosteltiin niin pieninä suupaloina sattumanvaraisesti pätkittynä.

bgt

• Jäsen
  • Grrr....
« Vastaus #18 : 22.07.2004 klo 15:46:38 »
Suomalaisittain aikoinaan Non Stopissa ja Zoomissa julkaistut tarinat kärsivät siitä, että ne annosteltiin niin pieninä suupaloina sattumanvaraisesti pätkittynä.

Suhteellista. Esimerkiksi Heavy Metalin lyhyet pätkät ovat herättäneet kiinnostukseni erääseen sarjakuvasarjaan, jonka aion vielä ostaa itselleni. (Massimiliano Frezzaton yksi fantasia-juttu) Mutta minäpä olenkin kyseisen lehden kohderyhmää. Tauno Tavis ei varmaankaan olisi innostunut kesken tarinan alkavasta ja päättyvästä pätkästä, joka käy vain yhden palan tarinaa läpi.

Jos siis manga-aikakauslehti iskisi suomalaiseen mangakansaan, niin kyllä he sieltä mieluisensa löytäisivät.

Se olisi vain vähän enemmän kuin mainoslehti.
« Viimeksi muokattu: 22.07.2004 klo 15:53:47 kirjoittanut bgt »
Also spracht Blau Tiger.

J.M:salo

• Jäsen
Oh! My Goddess!
« Vastaus #19 : 25.07.2004 klo 10:41:46 »
Minulle ongelmana ovat tarinat. En yksinkertaisesti ole kohderyhmää, sillä pitkään jatkuvat "tykätään mutta ei tunnusteta sitä" tarinat päähenkilöiden välillä käyvät todella hermon päälle (ei tosin haittaa esim. Ranman kohdalla, jossa homma vedetään ihan överiksi). Kun koneet eivät lisäksi kiinnosta ("taikatyttöinen insinöörimanga" lienee aika hyvä ilmaus), niin sarjan ainoaksi valopilkuksi itselleni muodostuivat sivuhenkilöt ja heihin liittyvät tarinat.
Jos tässä puhutaan Ah! My Goddessista, niin liekö tuo paikkaansa, kun kumpikin osapuoli on korviaan myöten toiseen rakastunut, ja kumpikin tietää sen? AMG:n juoni, mitä rakkauteen tulee, on minusta lähinnä tosirakkauden pysyvyydestä ja erottamattomuudesta. Kampuksen kaunein tyttö yrittää saada Kenchiä (toivottavasti tämä oli päähenkilön nimi?) itselleen ja erotetuksi Belldandystä (oliko tämä nimi väärin?). Sinälläänhän tarina on realistisempi, koska siinä aika kuluu. Ensimmäisessä kirjassahan Kenchi on vasta ekaa vuotta yliopistossa, kun viimeisissä hän on jo valmistunut. Ja jos saan sanoa, niin ajan kuluminen näkyy myös Kenchin ja Belldandyn suhteessa, ja siinä kuinka luonnollisia he ovat toistensa lähellä.

Mutta jos nyt puhutaan yleisesti genrestä, jossa "tyttö-rakastaa-poikaa-joka-ei-pidä-tytöstä", niin tottahan se on, että ne menevät välillä aika naurettavuuksiin, ja junnaavat paikallaan. Itse lukee nyt korealaista Hot Blooded Womania, jossa tyttö ei tykkää pojasta, mutta poika on rakastunut tyttöön, parin twistin jälkeen tyttö rakastaa poikaa mutta nyt poika vihaakin tyttöä... Siinä juoni etenee, mutta loppuratkaisu ei lähene. Kierretään kuin kissa kuumaa puuroa, ja onhan tarina viihdyttävä, mutta ei noita jaksa lukea kuin yhden vuodessa tai kahdessa.
« Viimeksi muokattu: 28.12.2004 klo 19:42:56 kirjoittanut Reima Mäkinen »

Mijikai

• Vieras
Re:Oh! My Goddess!
« Vastaus #20 : 15.01.2005 klo 15:04:49 »
Montakos numeroa tätä Oh! My Goddess!:sia sitten ilmestyy? Vai onko mitään tietoa? Samalla kyselisin samaa Salapoliisi Conanista, kun en ole tietoa mistään löytänyt ???

Reima Mäkinen

• Jäsen
Re:Oh! My Goddess!
« Vastaus #21 : 15.01.2005 klo 15:10:30 »
Sitähän on Japanissa tullut jo yli 30kpl. Kaksi alkuun, sitten joskus tänä keväänä, ja siitä eteenpäin kerran kuussa. Se koostuu itsenäisistä n. 30 sivun mittaisista osista, joista kuitenkin muodostuu pidempi jatkumo.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
Re: Oh! My Goddess!
« Vastaus #22 : 08.02.2005 klo 04:12:49 »
Ainakin OMG-anime (vai onkos AMG vai mikä nykyään) oli mielestäni aika järkyttävää tuubaa. Ei minulla mitään ole rakkaustarinoita vastaan, mutta Belldandy, aaaarrggh, Belldandy. Onko se olento nainen vai kodinkone? Kuvankaunis sellaisella kliinisellä tavalla, odottaa kotona, hoitaa talouden, ottaa posk... tarkoitan, vastaa myös "omistajansa" romanttisiin ja kohtausten välillä oletettavasti myös seksuaalisiin tarpeisiin - eikä mitään omaa persoonaa! Ei kai tämä nyt voi olla japanilaisen miehen naisihanne?

No, ei sillä päähenkilöpojallakaan kyllä mitään persoonaa tainnut olla, liekö tämä sitten vain tinttimäinen samaistumiskohde.

I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #23 : 08.02.2005 klo 07:44:59 »
Ainakin OMG-anime (vai onkos AMG vai mikä nykyään) oli mielestäni aika järkyttävää tuubaa.
OMG = Oh My Goddess! on alkuperäisotsakkeeltaan Ah (tai AA) Megami sama!Näiden sekasikiötäkin Ah My Goddess on välillä käytetty. Mutta tuo OMG näin länsimaissa kai on yleisin.

Mutta asiaan: tuota uutta TV-sarjaa en ole nähnyt kuin kolmannen jakson mutta saatan hyvin ymmärtää echramath näkökantasi. Onhan se noinkin. Suosittelenkin tutustumaan OMG elokuvaan, joka taas on kaikilta osin tyylikäs teos.
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Storm

• Jäsen
  • Elämä ei ole aina helppoa.
« Vastaus #24 : 08.02.2005 klo 11:47:48 »
Jos tätä kyseistä sarjaa piti tulla jo syksyllä myyntiin, niin miksi sitä ei ole vielä näkynyt? Ihmettelenpä vain hieman.

Itse ajatteli lainata tutulta Animena... Kun Mangat maksaa hirmuisesti ja onneksi voi kirjastosyta lainata...
I live, when my heroes live...

Mafuko

• Uusi jäsen
« Vastaus #25 : 09.02.2005 klo 07:44:48 »
Ilmoitettiin että julkaisu siirtyy syksystä helmikuulle. Eli pian pitäisi tulla.

Milloin olet kuullut tuosta, että OMG:n julkaisu olisi siirtynyt helmikuulle? Siinähän on nyt kestänyt jonkin aikaa, koska sarjan piirtäjä halusi tehdä kannet... Kaksi volumea on nyt käännetty. Tämänkin varmaan aika moni tietää, koska siitä oli juttua viime Ranmassa.

Izzy

• Jäsen
  • iip
« Vastaus #26 : 10.04.2005 klo 01:12:15 »
En minäkään kyllä ymmärrä, miten suomennos pilaisi sarjakuvan kokonaan. Ehkä jotkut vitsit jäävät pois tai muuttuvat suomentamisen mahdottomuuden takia yms... Mutta vastaavasti englannissa tulee väistämättä hankaluuksia. Kohtia joihin on jäätävä jökittämään - että mitä siinä oikeastaan sanotaan.

*P-chan*

• Jäsen
  • tutkiva ei tieltä eksy.
« Vastaus #27 : 15.04.2005 klo 19:39:45 »
enpä ole lukenut jumalattaria.. onko se hyväkin? itse olen enimmäkseen ranma ja salapoliisi conan-sukupolvea... Mutta se on ihan totta että turhanpäiväistä Beyblade yms. mangaa on IHAN liikaa. turhan pantiina. anteeksi nyt jos loukkasin sarjojen faneja...  :-[

Baka

• Vieras
Oh my Goddes-faneja?
« Vastaus #28 : 29.10.2005 klo 22:18:21 »
Minä olen ihastunut ehdottomasti Oh my Goddes-sarjaan. Olen nähnyt sitä ainoastaan mangana, en animena, mutta se on minusta ykkönen.
Onko kukaan samaa mieltä, tai vihaako joku sitä? 
Kirjoittakaa, olkaa hyvä. Olen kiinnostunut kuulemaan mielipiteitänne.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
Re: Oh my Goddes-faneja?
« Vastaus #29 : 29.10.2005 klo 22:27:16 »
Tuollahan siitä on keskusteltu: http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=2000.0

Jos se Suomessa hyllyihin asti tulee, ostan kyllä. Varsinaisesti en sarjan suuri ystävä ole, Fujishiman tarkka piirrostyyli, josta puuttuu kaikki lennokkuus, ei viehätä omaa silmääni.

Sarja alkaa hieman takeltelemalla, mutta tuntuu paranevan jatkuessaan, joten siitä syystä kohtuuhintaisina pokkareina tuo sopii julkaistavaksi. Sarjalla tuntuu olevan todella paljon ystäviä, johtunee tuosta poika ja kauniita jumalattaria -teemasta...