Kirjoittaja Aihe: Uusin sarjakuvani tahi pilakuvani! Yleinen ketju!  (Luettu 139028 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KimmoK

• Jäsen
Re: Uusin sarjakuvani tahi pilakuvani! Yleinen ketju!
« Vastaus #480 : 14.02.2006 klo 13:08:28 »
Grezen:
Mielenkiintoista nähdä tuo alkuperäisteksti. Nostaa sarjakuvan arvoa entisestään: oikein sujuva ja sympaattinen toteutus sinällään melko yksinkertaisesta kertomuksesta. Hahmot ovat kivannäköisiä, erityisen hauska on kissa toiseksi viimeisessä ruudussa nännit suussa ja viimeisessä ruudussa juomassa tyytyväisenä maitoa("lips lips" ääniefekti on mukava lisä). Kuten Tertsikin totesi, kaunokirjoitus sopii kokonaisuuteen hienosti.

Jho

• Jäsen
« Vastaus #481 : 14.02.2006 klo 15:29:31 »
Grezen: Minä mitään arvostella osaa, mutta hauska oli ja eläinten ilmeet saavat täyden ysipuolikkaan *peukalo*.

JONE

• Vieras
« Vastaus #482 : 14.02.2006 klo 21:14:20 »
Grezen: Tarina oli saanut oivan sarjakuvallisen muodon. Varsinkin kissan ilmeet ja koko olemus oli tavoitettu loistavasti.

KimmoK

• Jäsen
« Vastaus #483 : 16.02.2006 klo 11:46:58 »
Laitetaan nyt näytille tämmöinen parin viikon takainen räpellys, ihan sillä että pääsette sitten seuraamaan tulevaa huikeaa kehityskaartani ;). Välineenä Pentelin GFKP. Stripin idea on mukailtu yhdestä keskustelunpätkästä IRCQuotes -sivustolta.

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #484 : 16.02.2006 klo 19:01:38 »
Olen pahoillani, mutta en tunne islamia tarpeeksi osatakseni tehdä pilaa Muhammedista. Mutta Jeesus on myös islamin profeetta, joten toivottavasti tämä kelpaa.

"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Vastaus #485 : 16.02.2006 klo 19:25:40 »
Olen pahoillani, mutta en tunne islamia tarpeeksi osatakseni tehdä pilaa Muhammedista. Mutta Jeesus on myös islamin profeetta, joten toivottavasti tämä kelpaa.

Matti Vanhanen lienee jo valmistelemassa lausuntoaan ulkomaille, jossa pahoitellaan että tuollainen on voitu julkaista.

Jos tuon tekijäksi oltaisiin väitetty Petri Hiltusta, olisin mennyt retkuun. Komeaa jälkeä.
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari

W

• sarjakuvaduunari
  • Jäsen
« Vastaus #486 : 23.02.2006 klo 00:29:27 »
No mutta Rami miten kehtaat loukata minua?
Oikeasti. Onko tosta tulossa sarjakuva? Loukkaannutko jos sanon, että tykkäsin enemmän luonnoksista kuin tästä valmiista.
Varjostukset ei ole tarpeeksi säntillisiä vaan vähän levottomia.
Muuten Jeesus kulkee Koraanissa nimellä Ciise.

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #487 : 23.02.2006 klo 00:46:36 »
No mutta Rami miten kehtaat loukata minua?

Minä se vasta kehtaan...

Oikeasti. Onko tosta tulossa sarjakuva?

Itse asiassa tuli jälkeenpäin mieleen sellainen sopiva skenaario, mutta enpä tiedä, milloin ehtisin sen piirtämään. Hei, minä teen kässärin, niin piirrä sinä se! Lähetetään se sitten Vapaa Ajattelijaan...

Loukkaannutko jos sanon, että tykkäsin enemmän luonnoksista kuin tästä valmiista.

En yhtään, koska se tarkoittaa vain sitä, että minulla on yhtä hyvä maku kuin sinulla. Se meni vähän päin helvettiä (no pun intended), mutta en minä sitä viitsinyt uusiksikaan ruveta piirtämään. Ajaa se asiansa noinkin...

Muuten Jeesus kulkee Koraanissa nimellä Ciise.

Ciise, Gromit?
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

JONE

• Vieras
« Vastaus #488 : 24.02.2006 klo 22:33:57 »
Onpas täällä ryhdytty vakaviksi. Ramin Brokeback -kuva ajaa asiansa, vieläkö kun ymmärtäisin. Se tosin on ainoastaan minun ongelmani, ei Ramin. Tehokas kuva, kaiken kaikkiaan. Minun räpellyksistä ei kukaan voi provosoitua (paitsi herkkämieliset kuvismaikat). Tässä uusimpia:
http://jonenkarikatyyrit.hostrocket.com/eva.jpg
http://jonenkarikatyyrit.hostrocket.com/mette.jpg
http://jonenkarikatyyrit.hostrocket.com/conan.jpg
Ovat siis olevinaan Eva Wahlström, Mette Mannonen sekä Conan O'Brien.
Ilmeisesti tämä säie osoittaa kuolemisen merkkejä, vähäisen osallistuneisuuden perusteella ainakin. Taitaa asia olla niin, että ennen oli asiat hyvin kun jäseniä oli vähemmän, etteivät kaiken maailman JONEt päässeet räpeltämään...

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #489 : 26.02.2006 klo 01:18:09 »
Tehokas kuva, kaiken kaikkiaan.

Kiitos.

Taitaa asia olla niin, että ennen oli asiat hyvin kun jäseniä oli vähemmän, etteivät kaiken maailman JONEt päässeet räpeltämään...

Voin vain todeta: Vanhat hyvät ajat eivät välttämättä olleet kovinkaan hyviä.

Eva on minusta melkoisen hyvä. Rastoissa voisi olla enemmän tekstuuria, etteivät näyttäisi joltain letkuilta. Voisit myös alkaa panostamaan vartaloihin enemmän. Se, että ne menevät anatomisesti väärin, ei ole varsinainen ongelma (kts. palloleuka), vaan se, että ne eivät näytä kuuluvan samaan piirustukseen kasvojen kanssa. Enemmän kolmiulotteisuutta, enemmän muotoa, vaikka tekisit sen fuskaamalla (kts. palloleuka).

Mette ei oikein toimi. Ehkä hänellä on vain niin siloisat kasvot, että tavallinen tyylisi ei sovellu... mmmm... öh, mutta ehkä asiaa auttaisi silmien painottaminen. Minusta hänen silmämeikkinsä on yleensä tuota vahvempi. Ja vartaloon enemmän muotoa. (Miten olisi pallopolvet?)

Conan on hyvä. Ilme ei ole se stereotyypillinen virne, mutta silti hyvin äärimmäinen. Onko tuo Tarja-ilme ilman silmälaseja?

Muista: Mitä tahansa teetkin, älä luovu palloleuoista. Palloleuat tekevät JONEsta JONEn.

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #490 : 26.02.2006 klo 01:50:32 »
Tein pilakuvan aiheesta "uskonnolliset fanaatikot ovat saaneet otteen suomalaisten palleista", mutta päätin sensuroida itseäni. En sen takia, että pelkään ääri-islamistien vihaa, koska minulla ei vieläkään ole mitään mielenkiintoista sanottavaa Muhammedista. Pilakuvani kohteena ovatkin uskonnollisten fanaatikkojen sijasta ne suomalaiset tahot, jotka ovat antaneet pallinsa uskonnollisten fanaatikkojen kouriin.

Mutta en myöskään sensuroi itseäni sen takia, että pelkään kunnianloukkaussyytettä tai vastaavaa, koska en pilkkaa yksityishenkilöitä, enkä esitä mitään konkreettista väitettä, vaan esitän vain mielipiteeni todellisista, uutisoiduista tapahtumista symbolisesti.

Kuitenkin juuri sen symbolisen esitystavan takia katson tarpeelliseksi sensuroida itseäni. En nimittäin pidä lainkaan mahdottomana, että kyseiset tahot, jotka ovat jo aivan absurdilla tavalla hyökänneet ilmaisunvapautta vastaan, voisivat puuttua siihen, että käytän heidän tunnuksiaan luvatta (kts. Starbucks v. Dwyer).

Joten tässä on itse sensuroimani versio uusimmasta pilakuvastani:

Japko

• Vieras
« Vastaus #491 : 28.02.2006 klo 20:45:56 »
Ei mahdu sivulle oikein älykkäästi, niin sitten on kai pakko laittaa linkki.

Hetken selailtuani tulin siihen tulokseen, että jos haluan saada palautetta, niin sitä on sitten ensin annettava. Varautukaa sitten siihen, että minulla ei todellakaan ole minkäänlaista kokemusta mistään, eikä minulla ole alkuunkaan tietoa sarjakuvista tai niiden tekemisestä. Eli siis, jos (ja kun) jonkun kuvan palauteessa on jotain täysin absurdia selitystä, niin tiedätte kyllä kenestä vika löytyy. 8]

JONE: Karikatyyrisi ovat kyllä todella upeita ja ennenkaikkea helposti tunnistettavissa! Palloleuka on siinä mielessä mukava piirre, että siitä tunnistaa suoraan kuvan tekijän, mutta esimerkiksi Mette Mannosen kasvoihin kyseinen pallero ei oikein istu. Uskomattoman hyvin osaat kyllä piirtää jokaisen hahmon piirteet niin, ettei tarvitse kyllä liiemmin arvuutella, että kukahan tässä on... Jos tarvitsee niin syynä on se, että minulla on porsaan mentäviä porsaanreikiä yleissivistyksessä.

Rami Rautkorpi: Jälki on kyllä komeaa, eikä minulla tästäkään mitään pahaa sanottavaa löydy. Mustavalkokuvat toimivat minusta todella hyvin kummassakin tapauksessa. Valitettavaa on, että kummassakin kuvassasi näkyy olevan jokin vitsi, joista kumpaakaan en tajua. Ja kuten on muutamaan kertaan jo edellä mainittu niin vika on minussa. Brokeback Gethsemane on ainakin erityisesti niin upea teos, että se ei varsinaisesti edes mitään vitsiä sinne kaipaisi, vaikka se luultavasti siellä on  :)

JZ: Aijoittain hupaisaa ja huonoimmillakin hetkillään ainakin puolihupaisaa sarjakuvaa. Olen kyllä suuresti katkera, etten ole ikinä oppinut piirtämään hahmoa kahta kertaa samalla tavalla. Mielusti minä iltapäivälehdestä tuota lukisin.

No jaa, en minä mitään hyödyllistä tai kehittävää osaa sanoa, joten se on parempi olla vain ihan hiljaa kuin tuhlata teidän ja minun aikaani tähän tekstiin.

« Viimeksi muokattu: 07.03.2006 klo 15:35:11 kirjoittanut Japko »

JONE

• Vieras
« Vastaus #492 : 02.03.2006 klo 22:38:47 »
Rami:Tuo roviopilapiirroksesi sai aikaan minussa samanlaisia väristyksiä kuin se vanha 60-luvun piirros Kennedystä ja Hrustsevista, toivottavasti tiedät mitä piirrosta tarkoitan. Ilmeisesti piirroksesi on samanlaista klassikkoainesta.
Japko:Kiitos kovasti kehuista. Piirroksessasi oli todellakin tunnetta mukana. Perspektiiviratkaisu iski kuin miljoona volttia, jos tällainen korkkari-ilmaus sallitaan.

Marj

• Vieras
« Vastaus #493 : 04.03.2006 klo 20:06:58 »
Örkki: Kirjaudu ihmeessä foorumiin ja piirrä lisää. Tykkäsin kovasti tästä raksasiivoojista. Kurkkasin myös nettisivujasi ja hienoja juttuja oli.

Grezen: Huomattavasti mukavampaa kansantieteen kuvitusta kuin esmes Sen synty-kirjassa. Selkeät ja hyvän näköiset hahmot.

KimmoK: Ihan hauska vitsi ja hahmoilla osuvat ilmeet. Tummoinen musta sotkuvarjostus on ihan jees, mutta toisissa paikoissa voisi olla ehkä ihan mustiakin pintoja. (Voisi vähän rauhoittaa kuvaa.) Ensimmäisessä kuvassa tausta olisi voinut olla kokonaan tumma.(Olisi heti tullut mieleen, että kyseessä on baariympäristö.) No joo, miehen ilmeet on osuvat.

Jone:Eva on ihan eva. Ainut häiritsevä oli ne Ramin mainitsevat rastat.
Metteä en tunnistanut ja tulin hieman mieleen Ally McBeal. En tiedä, mitä uutisia olen katsonut, mutta vaatetus ei myöskään tuntunut mettemäiseltä.
Conan oli varsin mainio. Ainut, mikä hieman häiritsi oli vartalon irrallisuus päästä. Mutta karikatyyrinä hieno.

Rami Rautkorpi: Brokeback tosi taidokkaasti tehty ja kyllä se vitsi ainakin minut tavoitti. Toisesta pilakuvasta voisin sanoa vain: ha haa!

Japko: Musta tämmöiset sutaisut on ihan kivoja ja tuttu fiilis tulee ihan hyvin esiin. (Muutama ylimääräinen viiva.) Sommittelu on ihan hauska samoin ääriviivojen väri. Tästä saisi varmaan ihan kunnon kuvankin.

Jaha...ja kommenttia vaivauduin antamaan tietysti, koska kerjään sitä itsekin...
Eli piti osallistua Kemin-kisaan, mutta kas kas kolmessa päivässä en saakaan 15 strippiä aikaiseksi...

Velin vinkistä yritin nyt, ettei kuvakulma olisi aina suoraan sivulta.(Mikä ei tästä stripistä tietenkään niin hyvin näy...) Lisäksi yritin panostaa vähän taustoihin ja tekstitykseen. (Pitäisiköhän siltikin käyttää valmisfonttia ?) ”Väritys” ei ole ihan onnistunut. Vinkkejä otetaan vastaan. Ja muutenkin ilkeitä kriittisiä kommentteja kaivataan.

Ihan perheestä:

Ja koko sarjis tässä.

JONE

• Vieras
« Vastaus #494 : 14.03.2006 klo 11:56:10 »
Marj: Kiitos kommenteista. Mitä sarjakuvaasi tulee, mielestäni jälki oli täysin toimivaa. Hahmosi ovat hauskan näköisiä. Tee ihmeessä lisää, onpa sitten valmiina ensi vuoden Kemin kilpailua ajatellen.
Tuolla elokuvista ja TV-sarjoista käytävien keskustelujen joukossa on puhetta tulevasta uudesta Bond-filmistä. En sitten voinut vastustaa kiusausta, vaan:
http://jonenkarikatyyrit.hostrocket.com/craig.jpg