Huh... tulipa herättyä taas aikasin, kun hiekoitusauto tuli ikkunan taakse välkkyvine ja pyörivine valoineen ja herätti viimeistään silloin, kun sen etukauha törmäs lyhtytolppaan... No, kun enää ei saa unta, ni vastaillaan sitten täällä uusimpiin juttuihin...
Mun yleisimmät mokat liittyy joihinkin kiinteisiin yksityiskohtiin, jotka usein unohdan piirtää, vaikka yrittäisin vartavasten niitä tarkkailla. Yks tällanen on rannekello. Ei tuollaisella jossain todella pelkistetyssä huumoristripissä ole väliä, niissähän ne taikoo tarvittaessa vaikka kauhakuormaajan housuntaskusta, mutta realistisemmissa töissä se ärsyttää... En edes aina ite huomaa noita, mut mun kriittiset kaiffat kylläkin. Mitens toi kello nyt hävis ton naisen ranteesta? Mitens se tässä kuvassa on vasemmassa ja tossa toisessa oikeassa ranteessa?
Monet muutkin vastaavat mokat liittyy lähinnä unohteluun ja hajamielisyyteen. Välillä on käsilaukkua ja kaulakorua ja välillä ne on dumpattu kesken kaiken mäkeen... Kihlasormukset on vaikeimpia muistaa. Ja tää on tosi iso moka, jos jonkin strippisarjan vitsit perustuu sille lähtökohdalle, että tietty tyyppi on seurusteleva ja näkyvästi kihloissa...
Yks, minkä mä aika usein unohdan myös on virheiden korjauksen loppuunvieminen. Korjata siis ne virheet, jotka oon deletannu korjauslakalla, peittävällä guassilla, paperilappusella tai mitä korjausmenetelmää nyt onkin saatavilla. Tää moka on ehkä pahin silloin, kun korjaa yksittäisiä kirjaimia puhekuplien teksteissä. Saatan ottaa jostain sanasta lopun pois korjauslakalla, koska huomaan esimerkiksi sen taivutuksen olevan väärin. Sillä välin kun korjauslakka kuivuu ja tupakkaa kuluu... unohdan koko homman. Pari kertaa on julkaistu sellasia strippejä, joiden puhekuplarepliikeistä puuttuu sanojen loppuja...

Joskus ärsyttää sellaset pikkujutut, kuten että unohdan pyyhkäistä pyyhekumia erilliselle paperille ennen varsinaista pyyhkäisyä. Olen nimittäin mieltynyt yhteen pyyhekumiin, jonka ainoa haittapuoli on se, et se kerää itseensä pyyhityn lyijärin ja sitä pitää muistaa välillä pyyhkiä puhtaaks tavalliselle suttupaperille. Jos tätä ei muista tehdä, pyyhkäri tekee originaaliin sellasen sotkun, joka ei sitten lähekään enää millään valtakunnan pyyhkärillä... Sitten vain guassia päälle...
Tykkään käyttää enemmän guassia kuin korjauslakkaa, koska kaikki korjauslakat, mitä mä koskaan oon ostanu, toimii vain muutaman viikon. Ehdin käyttämään sitä muutaman kerran ja sit se on jo kova köntti pullon pohjalla. Se ei yksinkertaisesti säily. Guassi sen sijaan on tuubista otettuna aina yhtä ihanaisesti juoksevaa...