Teekkaripiireissä meikäläinen on mielipiteineen keskellä tai jopa vasemmalla. Tässä ketjussa tunnen olevani äärioikeistolainen.

Kirjastopalvelut ovat varmaan se eniten käyttämäni julkisin varoin kustannettu palvelu, ja arvostan kirjastolaitosta äärimmäisen paljon. (Tai no, ilmainen tai erittäin edullinen terveydenhoito, ilmainen koulutus 28-vuotiaaksi asti nautittuna sekä nauttimani lapsilisät ja opintotuet ovat taatusti olleet vielä enemmässä käytössä kuin kirjasto mitä minuun tulee.)
Humanistina, kulttuurin ystävänä ja kirjallisuuden ja sarjakuvien rakastajana olen totta kai sitä mieltä, että taiteella on valtavasti arvoa, vaikka kirjaa lukemalla euroja ei yhtään kenenkään kukkaroon tipahtelisikaan.
Historian asiantuntijana (kyllä, se on yliopistosta saatu "ammattinimikkeeni") olen seurannut mielenkiinnolla suomalaista talouskehitystä. Nykytilanne, jossa suuret ikäluokat jäävät kohta eläkkeelle, mielenterveysongelmat sun muut työkyvyttömyyttä aiheuttavat vaivat lisääntyvät, lapsia syntyy vähän ja iso osa sosiaalisesti niin huonoihin oloihin (kouluttamattomat naiset kun tekevät enemmän lapsia kuin koulutetut) ettei ole työntekijöiksi heistäkään, lukiolaisia ajetaan opiskelemaan media-leikki-laulu-julkkishömpötyksiä jne jne ja yritykset siirtävät toimintaansa ulkomaille, aiheuttaa taatusti rakkaalle maallemme melkoista kassavajetta. Eikö meidän kaikkien kynnelle kykenevien terveiden, aikuisten ihmisten olisi parasta ajatella, että elätetään itse itsemme ja maksetaan niitä veroja, jotta olisi sitä rahaa mitä sitten voisi huonompiosaisille jakaa.
Jos vaikkapa meikäläinen nyt jättäisi päivätyönsä ja ryhtyisi piirtämään sarjakuvia, en todellakaan voisi väittää, että se olisi työtä josta minulle kuuluisi palkka. Ihmettelisin myös kovasti, mistä se raha tulisi ja kenen maksamilla veroeuroilla tämä minun "palkkani" kustannettaisiin. Kun nyt en ole sarjakuvien piirtämistä juurikaan harrastellut, olisi erittäin epätodennäköistä että sarjakuvia myymällä itseni elättäisin, ja apurahoja ei kukaan järkevä taho minulle antaisi. Ehkä sitten joskus, kun olen ne ensimmäiset 10 vuotta harjoitellut sitkeästi - tai sitten olisin siinäkin vaiheessa niin lahjaton ja keskinkertainen tekijä, etteivät minun taiteelliset tuotokseni kansakunnan henkiseen pääomaan antaisi juuri mitään lisää.
Jos omassa elannossa lähtökohta on aina se, että muut maksakoot kaiken, niin kai sitä samalla vaivalla jo varastaisi kaupasta ruokansa, sieltähän sen saa niin kätevästi ilmaiseksi. Ainiin, sitähän nämä kettutyttöjen henkiset perilliset kuuluvat nykypäivänä tekevänkin. Ilmiön nimeä en muista, mutta eiköhän tällekin aatteelle joku muotitermi löydy.