... Kannattaisi suunnata tähtäin heti ulkomaille ...
... esim. Hugo Pratt ... olisi voinut herra vaihtaa toiseen ammattiin ennen kuin ura olisi edes alkanut? Tälläinen ajatusleikki vain.
... Suomalaisilla tekijöillä näyttää olevan aina lähtökohtana Suomen markkinat...
... olisi loogista ajatella hiukan yleismaailmallisemmin ja kertoa asioista, jotka ovat yhteisiä kaikille ihmisille.
Vielä yksi, jos sopii:
Vie aikaa lanseerata, luulisin. Vai tietääkö kukaan ketään (muuta kuin Kiroilevan Siilin), joka olisi heti ensijulkaisullaan tavoittanut hittistatuksen? Siis todella, heti huipulle, ensipainos loppuun viikossa ja puolitusinaa uusintapainosta lisää ekana vuonna? Sitä en luule tapahtuvan edes ulkomailla. Kuten VesaK on toisaalla maininnut, on yhä ihmisiä, jotka eivät tiedä, että B.Virtasesta on tehty kokooma-albumeja. Juba ehti tehdä vuosia töitä VW:n kanssa, ennen kuin eka albumi painettiin, ja silloin sen myyntiä edisti se, että se oli ollut olemassa ja suosittu strippisarja jo vuosia. Oikaiskaa, jos puhun läpiä päähäni.
Olen itse tehnyt albumisarjaamme nyt puolitoista vuotta, eka alppari on ollut saatavilla vuoden ja toka viisi kuukautta. Itse ajattelen yhä, että vuonna 2010 on kuusi albumia kasassa, ja
silloin on mahdollista, että sarjasta kiinnostutaan. Sehän on siinä vaiheessa jo
sarja. Sitten saan jatkaa työtäni rauhallisemmin mielin. Harmittaa tietysti se, että tunnen aloittaneeni liian myöhään.