Kirjoittaja Aihe: Nyt-liite julistaa pilakuvakilpailun  (Luettu 25686 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
Re: Nyt-liite julistaa pilakuvakilpailun
« Vastaus #75 : 19.06.2007 klo 23:23:25 »
Minulle tuli tuosta aku ankasta ensimmäisenä mieleen ne paljon puhutut rohkeat kuvat - tosin taisivat ilmestyä vasta tuon tekemisen jälkeen.

Höh, kukaan ei ole tajunnut sitä! Aina sitä sanotaan, että pilakuva on paras silloin kun se hyödyntää kuvallisuuttaan ja ilmaisee asiansa visuaalisesti, mutta sitten kun niin tekee, se käykin liian vaikeatajuiseksi...  :P

Susanin kirjankansien julkistus oli täysin turhaa, tyhjää mediamyllytystä, eli siis - UUTISANKKA. Kvaak!

Samone

• Jäsen
  • Muumipappa
« Vastaus #76 : 19.06.2007 klo 23:35:11 »
Susanin kirjankansien julkistus oli täysin turhaa, tyhjää mediamyllytystä, eli siis - UUTISANKKA. Kvaak!
Olisi pitänyt tajuta ilman selitystä, joskin ajankohtaisuus katosi tässäkin liian julkihöpertämisen takia.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #77 : 20.06.2007 klo 13:03:21 »
Susan kuka...? ;)

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #78 : 20.06.2007 klo 21:40:51 »
Höh, kukaan ei ole tajunnut sitä!
Jaa. Mä luulin et se idea on siinä paljastuksessa ja et se on siin ilman housuja.  :) Mut se Hymyn juttu tais tullakin myöhemmin.
Noissa kahdessa sun muussa onkin sitten jo mun makuun vähän liikaakin tekstiä.

Pilakuva on paras silloin kun se hyödyntää kuvallisuuttaan ja ilmaisee asiansa visuaalisesti,
Juu, mutta kuvan ongelma tai etu verrattuna tekstiin on siinä että yksi kuva voi ilmaista montaa eri sanaa tai käsitettä. Tuossa oli kyllä must visuaalisesti päällimmäisenä Aku eikä ankka. (Itse asiassa kuplassa sotkee se että ukko puhuu merimiesasusta, eli liikaa sekin teksti.)

Tajuaakohan tosta mun kuvasta kukaan rinnastusta Big brotheriin (josta myös puhuttiin silloin helmi-maaliskuussa)?
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

jaamo

• Jäsen
« Vastaus #79 : 25.06.2007 klo 23:09:27 »
Laitanpa tähän omanikin näkyville. Pakollinen digi-tv-vinoilu mukana tietenkin.

--
jaamo | www.officeanimals.com - Comic about nerd animals.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #80 : 26.06.2007 klo 12:28:29 »
NYT vasta näin tuon nytin ja ihmetellä täytyy, millainen mahtoi olla esiraadin koostumus ja asiantuntemus? Sinänsä ei ihme, että hra Andersson arvosti sarjakuvahenkisyyttä ja vähemmän poliittista kantaaottavuutta.
En peru aiempia kommenttejani, mutta on ilo nähdä että tasoakin löytyy. Paikallis- ja maakuntalehdet ovat turruttaneet siihen että melkein mitä vaan julkaistaan... suosittelen kaikkia etsimään sen Pahkasian 1990-luvulta, jossa oli Hannu Pyykkösen viiltävän nerokas ivailu "Vuoden parhaat pilapiirrokset valittu".

Lisäys: Kah pentelettä, osuipa juuri silmäin alle Jymy 2/1975, jossa on Perry Partasen aikas mainio joskin monimonimonisanainen irvailusarjis Oldmotherhubbard eli kuinka Jonnysta tehtiin ROCK HERO

"Shh...Ei sanaakaan, lauloit juuri ilta-uutiset - kissa yrjösi laulujemme päälle." 

"Ja sitten, pienet lukijat, tarinamme opetus: Äiti Hubbard oli vanha, (...) yksinäinen, leski - ilman ystäviä, mutta vaipuiko hän epätoivoon? Istuutuiko hän itkemään, lukemaan romaania tai vääntelemään käsiään? - Ei toki! Hän meni komeroon." 
« Viimeksi muokattu: 27.06.2007 klo 17:16:48 kirjoittanut VesaK »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama