Kirjoittaja Aihe: Nyt-liite julistaa pilakuvakilpailun  (Luettu 25732 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
Re: Nyt-liite julistaa pilakuvakilpailun
« Vastaus #60 : 15.06.2007 klo 16:50:55 »
Nämä raakatut on minusta hauskempia kuin noi Nytissä olleet (Anssin lukupiiri on niin hölmö idea että se sai nauramaan ääneen). Noista lehdessä julkaituista olisin valinnut saman kuin raati, ihan hyvä  idea ja toteutus.
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Helena

• Jäsen
« Vastaus #61 : 15.06.2007 klo 17:20:00 »
Onnitteluni voittajalle!

Vaan mitä mieltä voittaneista? Ovatko kaikki nähneet NYTin?
Visuaalistekninen puoli ei näemmä kisassa ollut valttia vaan ihan idea.

Mielestäni voittajatyöt olivat piirroksina upeita kaikki. Sen sijaan ideoiden osalta petyin. Eikö 200:n joukosta tämän terävämpää löytynyt? Kisassa etsittiin muistaakseni "ajankohtaista yhteiskunnallista, jopa poliittista pilapiirtäjää". Mitä ajankohtaista helmi-kesäkuussa löytyy Linnan juhlista? Entä mitä yhteiskunnallista tai jopa poliittista on pääministerissä, joka MASTURBOI?! >:( Eikö Susagate opettanut mitään yksityisyyden suojasta? Olisivatpa antaneet tämän finaalipaikan jollekin teistä täällä pilakuviansa esitelleistä.

Omat suosikkini olivat piirrostyyliltään Jukka Lappalaisen leijonankesyttäjä ja itse voittaja Perry Partanen, jotka ovat otteiltaan rempseitä ja kadehdittavan vaivattomia. :) Idealtaan parhaana pidän Jarkko Kujasalon toiseksi sijoittuneita "kalustomiehiä".

Jäin ihmettelemään Nytin lausahdusta: "Voittajan pilapiirroksia julkaistaan heinäkuun ajan Nyt-liitteen sivulla 7." Toivottavasti nyt voittajan pesti kuitenkin jatkuu yli kuukauden eikä jää vain 4-5 julkaistuun kuvaan.

Lähetin kisaan originaalit eikä minulla ole niitä sähköisesti (teknisiä ongelmia tammikuussa, nääs). Eivätpä omani olleet kummempia kuin ne, joita piirrän muutenkin.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2008 klo 15:11:24 kirjoittanut Helena »

Kalle Erkkilä

• kuvittaja
  • Uusi jäsen
  • Apinaa on karvoihin katsomista.
« Vastaus #62 : 15.06.2007 klo 18:34:13 »
Kovatasoista tavaraa näyttää olleen tarjolla. Ainakin teknisesti, sisältö aika perinteistä tyyliä.

Juu, erinomaisia töitä täällä. Joitakin on saannut jopa nauraa ääneen.
Itse otin töissäni huomioon, mihin lehteen olen piirtämässä. Nyt-liite on aika kevyt sisällöltään, joten jätin rankimmat ideat toteuttamatta. Ja kaikkihan sen tietävät, että Kari Suomalaisen jälkeen Sanomat on noudattanut aika varovaista linjaa pilapiirrosten suhteen.

Itselläni on urani aikana muutama pilapiirros jätetty julkaisematta (ei siis Sanomien taholta). Ei niinkään sen vuoksi, että sisältö sinänsä olisi ollut liian rankkaa, vaan koska piirrosten kohteilla on huomattavasti taloudellista valtaa ja taloudelliset intressit painavat yleensä enemmän kuin esim. sananvapaus. Siis Suomessa. Mutta kerron näistä kokemuksista lisää muistelmissani sitten joskus :)

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #63 : 15.06.2007 klo 22:54:50 »

Visuaalistekninen puoli ei näemmä kisassa ollut valttia vaan ihan idea.

Timo

Minusta näiden (julkaistujen) tuossa puolessa ei ole valittamista, voittanutkin näyttää hutaistulta mutta on aika tosi  hyvin tehty kun sitä nyt katselen. Vehviläisen kuva on pirun taitavia karikatyyrejä mutta onko tuo nyt kummoinen idea. Kujasalon kuvassa Bushista ja Putinista on hienosti saatu olennaiset esiin. En minä näistä kauheasti löytänyt ideaa, jäivät hämäriksi tai julistivat jotain  (mikä on synti pilapiirroksissa)

edit. Tuosta Lehtimajan piirroksesta vielä. Vaikka itse kannatan periaatteessa sellaisia arvoja joita esim. Voima-lehti ajaa niin minua tympii jo  puna-viher-anarkistinen tai mikä lie tämän graafisen kliseisenen tyylin nimi onkaan. Kun näen tuonnnäköisen sarjakuvan niin jätän sen lukematta koska tiedän että siinä kuitenkin vastustetaan turkiksia, sotaa, Bushia, lenkkimakkaraa ja minun tapaisia ihmisiä
« Viimeksi muokattu: 15.06.2007 klo 23:08:46 kirjoittanut Antti Vainio »
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #64 : 16.06.2007 klo 00:46:46 »
Minusta näiden (julkaistujen) tuossa puolessa ei ole valittamista,

Tarkoitin ehkä enempi tuommoista viilattua teknisyyttä kuvissa. Kaikki oli piirroksellisesti taitavia toki. Todella huimat oivallukset jäivät kyllä pois.

Timo

TIR

• Uusi jäsen
« Vastaus #65 : 16.06.2007 klo 12:25:06 »
Noi tänne postatut kilpailuduunit on ihan parhautta!

Onnittelut voittajalle! ...joidenkin finalistien osalta olen kyllä yllättytynyt.

Tässä omat tuotokseni:

J.Vehnä

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #66 : 17.06.2007 klo 11:56:24 »
Minusta näiden (julkaistujen) tuossa puolessa ei ole valittamista, voittanutkin näyttää hutaistulta mutta on aika tosi  hyvin tehty kun sitä nyt katselen. Vehviläisen kuva on pirun taitavia karikatyyrejä mutta onko tuo nyt kummoinen idea.
No hitto! Se on VEHNIÄINEN...
Tää kirous on seurannu mua läpi elämän. Joka toinen kirje/lehti/ mikä vaan tulee nimellä Vehviläinen. Voi elämän syksy sentään.

Helena

• Jäsen
« Vastaus #67 : 17.06.2007 klo 12:23:22 »
Tää kirous on seurannu mua läpi elämän. Joka toinen kirje/lehti/ mikä vaan tulee nimellä Vehviläinen. Voi elämän syksy sentään.

Ja nyt olet melkein sukua julkkiksellekin, sillä tuoreehko liikenneministeri on Anu Vehviläinen. ;) ...No joo, ymmärrän Sua hyvin, minunkin sukunimeni väännetään aina tunnetumpaan muotoon.

Joka tapauksessa, onnittelut finaaliin pääsemisestä!

Osaako joku kertoa voittajasta? Hänellä ei näytä olevan verkkosivuja. Julkaiseeko hän jo jossain lehdessä pilakuvia?

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #68 : 17.06.2007 klo 12:34:54 »
...Osaako joku kertoa voittajasta? Hänellä ei näytä olevan verkkosivuja. Julkaiseeko hän jo jossain lehdessä pilakuvia?

Saatan puhua läpiä päähäni, mutta mielikuvani mukaan Perry Partanen on ollut mainosalalla minuakin kauemmin, jostain 80-luvulta siis (muistattehan vuoden 1985 jääkauden, kun dinosaurukset kuoli). En osaa yhdistää mihinkään erityiseen nimeltämainittuun toimistoon. Kuvittajana erilaisissa yritys- ja yhteisötiedotusprojekteissa on kynänjälkeänsä nähty. Ja näemmä ei ole mukana Kuvittajat Ry:n katalookissa, joten saattaa olla Grafiassa.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #69 : 17.06.2007 klo 18:58:55 »

Anteeksi. Vehviläinen on yksi minun duunikaveri joka on suustaan yksi törkeimpiä naisia maapallon päällä mutta tästä ministeri Vehviläisestä ei ole mitään mielikuvaa. Lipsaus  oli joka tapauksessa täysin tahaton

J.Vehnä

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #70 : 17.06.2007 klo 19:14:48 »
Anteeksi. Vehviläinen on yksi minun duunikaveri joka on suustaan yksi törkeimpiä naisia maapallon päällä mutta tästä ministeri Vehviläisestä ei ole mitään mielikuvaa. Lipsaus  oli joka tapauksessa täysin tahaton

Juu ei se kato mittään. Syy on NYT- liitteen joka vääristeli kaunista nimeäni. Tai oikeastaan syy on minun kun osallituin mokomaan kilpailuun.
Finaalikuvista sen verran, että varsin tylsiä, turvallisia kuvia. Myös omani oli ihan paska, mutta ajattelin sen silti vetoavan keskitiemäisyydessään raatiin. Hurjimmat kuvat jätin suosiolla pois. Paitsi yhden muhamed-aiheisen kyllä laitoin kisaan mukaan. Sitä en viitsi tänne palstalle laittaa.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #71 : 17.06.2007 klo 20:48:07 »
Hyviä töitä jengillä täällä. Ei mulla sitä voittajakuvaakaan vastaan mitään ole. Jännää nähdä ens kuussa onko Perryn koko setti yhtä timmiä?

Mä luin kans ohjeet huolella ja yritin tehdä jotain hieman perinteisestä poikkeavaa. Toteutuksessa oli myös kokeiluhenkeä sekä ammattimaista aitoutta siinä mielessä että tein hommat deadlinepäivän aamuna  :) Seli seli... Tämmöstä - aika epäasaista sit tuli.

"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #72 : 17.06.2007 klo 21:55:42 »
Sain Nytin käsiini vasta, öh... nyt, koska olin viime päivät partioleirillä sudenpentujen kanssa (koska niin revittelevä ja epäsovinnainen pilapiirtäjä olen luonteeltani).
Tässä ovat minun kilpailutyöni.

Oikeusmurha!! Oikeusmurha!! AAARGH! Attica! Attica!!
Ei, anteeksi... minunhan täytyykin kirjautua uudestaan toisella nimellä ennen kuin postitan tuon kommentin.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #73 : 18.06.2007 klo 13:55:58 »
Jyrki. Parasta sulta tähän mennessä, vaikka en tuota aku ankkaa ymmärräkään. Good good!

8]

Samone

• Jäsen
  • Muumipappa
« Vastaus #74 : 19.06.2007 klo 21:38:01 »
Jyrki. Parasta sulta tähän mennessä, vaikka en tuota aku ankkaa ymmärräkään. Good good!

8]
Minulle tuli tuosta aku ankasta ensimmäisenä mieleen ne paljon puhutut rohkeat kuvat - tosin taisivat ilmestyä vasta tuon tekemisen jälkeen.