Käväisin myös Henki & Elämä -festivaaleilla. Sarjakuvapuolelta kävin kuuntelemassa Mannerheim-tekijäporukkaa, Millaa ja Rojua sekä toisella korvalla myös Korkkarisaksa-kirjan julkistamista. Ihan mukavaa oli. Paljon tuttuja Kvaak-naamoja näkyi paikalla, tosin juttusille en uskaltautunut.
Muutamia sarjakuvahankintoja tuli tehtyä, muun muassa uusin "Natasha" ja "Rabbin katti" tarttuivat mukaan. Lisäksi olisi tehnyt mieli ostaa "Kiroileva siili", siinä kun näytti olevan sellaisia strippejä jota omakustanne-painoksessa ei ollut, mutta jätin sen vielä toistaiseksi väliin. Myös Mooren "Vartijoita" kuolasin pitkään ja hartaasti, mutta onneksi kustantajan pöydässä heitettiin ilmaan ajatus toisesta painoksesta.
Sarjakuvien ulkopuolelle jäävästä ohjelmasta käteen jäi ainakin Petri Tamminen, jota on aina ilo lukea ja kuunnella. Tykkään kirjailijan itseironisesta tavasta kertoilla elämästään. Myös Aapo Roseliuksen kansalaissodan valkoista terroria käsittelevän "Teloittajien jäljillä" -teoksen julkistamistilaisuudessa olin. Kirja oli hankittava myös omaan hyllyyn.
Pariin muuhunkin tilaisuuteen olisin mennyt, mutta kun näytti siltä, että auditorioihin ei millään mahdu, menin sitten oluelle. Lisäksi harmittaa, että missasin Riikka Pulkkisen, joka olisi signeerannut "Rajaansa" Sokoksen pöydässä, mutta eihän sitä tietenkään ennakkomainostettu juuri missään. Riikka on

Festivaalihinnoittelun käsite taisi olla tuntematon melkein kaikille myyjille, sillä valtaosa kirjoista oli ihan täysissä hinnoissa. Ainoastaan Teos-kustantamon pöydässä tuntui olevan kaupan kirjoja alle ohjevähittäishinnan - esimerkiksi Juha Itkosen erinomaisen "Anna minun rakastaa enemmän"- kirjan olisi saanut kympillä.
Jos itse ohjelma ei ollutkaan mitenkään maata järisyttävä, niin joka tapauksessa oli äärimmäisen hauska istua iltaa vanhojen työkavereiden kanssa, jotka olivat saapuneet kaupunkiin. (Tämä sopisi myös tuonne ilonaiheet-ketjuun).