Vielä oudompaa on, että orkesterisoitto kohtauksen alussa on aariaa Rossinin oopperasta Sevillan parturi... Jotkut skribentit ovat spekuloineet Romeon ja Julian käyttämistä sillä, että sen lopussa on (juonen kannalta tärkeä) korkeampi nuotti kuin Faustin Koruaariassa.
Edit: Kuuntelin molemmat Gounod'n aariat Spotifysta. Kummankin lopussa on klimaattinen korkea nuotti. Renée Flemingin versiossa (Ah, je veux vivre, Roméo et Juliette) se on mielestäni aavistuksen korkeampi ja pidempikestoinen kuin Anna Moffon laulamassa Koruaariassa. Mutta kyllä sen nuotin puolesta olisi voinut käyttää Tintti-fanien tuntemaa kappaletta, tiedä sitten miksi Romeo ja Julia valittiin. Ah, je veux vivre on lyhyempi kuin Koruaaria, mutta ei sekään oikein selitä asiaa. Ja miksi mukaan piti sämplätä Rossinia?