Pitäisivät vain Tintin haudassaan. Kaikki Tintit luettuna ensimmäisestä viimeiseen, Aakkostaiteeseen ja sen valkoiseen hiipuva, keskeneräiseksi jäävä tarina, ovat voimakkaampia sarjakuvakokemuksia mitä tämä lukija on kokenut. Tai ei se mihinkään sarjakuviin rajoitu, vaan koskee kaikkea viihdettä.
Uusi tuleminen minä vuonna tahansa rikkoisi jotain todella kaunista, enkä sitä toivoisi vaikka tietäisinkin viivan ja tarinan olevan just oikein.
Ei uusien Tinttien tekeminen vähennä Hergen Tinttien arvoa. Ennemminkin se lisäisi sitä. Silloinhan tietäisimme, ettei kukaan pysty samaan kuin Herge ja hänen studionsa.
Otetaan esimerkiksi Star Wars original trilogia. Ne on minulle ja monelle muullekin Star Wars fanille yhtä fantastisia, kuin silloin ennen, kun kävimme nuo katsomassa leffassa.
Special Editionit ja uusi trilogia sekä tulevat Star Warsit eivät mitenkään ole vähentäneet vanhojen leffojen tunnelmaa. Nyt tiedämme, ettei samaan enää pystytä ja niitä katsoo paljon paremmalla mielenkiinnolla.
Toivoisin todellakin uusia Tinttejä...olen toivonut ja aika kauan tuota. Jos edes pystyvät puoleen siitä kuin Herge, niin ne on ihan luettavia sarjakuvia. Tietysti pienen hajuraon tekisin hyllyssäni Hergen tuotantoon.
Jos ovat ihan paskoja, niin ei niitä ole pakko ostaa. En ole ostanut uusinta Spielbergin Tintti-leffaakaan, koska se ei yllä tarpeeksi Hergen tasolla. Kumminkin ihan hyvä, että joku on yrittänyt tehdä sen. Odotan mitä Peter Jackson saa aikaseksi...toivotaan ettei kompastu samoihin virheisiin kuin Spielberg.