Kirjoittaja Aihe: Tintti  (Luettu 513415 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
Vs: Tintti
« Vastaus #1080 : 01.12.2011 klo 14:09:21 »
Hämmentävää.
Eka jakso oli niin huono että loput tuli skipattua.
Pitääpä kuikuilla Areenasta ainakin tämä vika jos vain ehtii...

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #1081 : 05.12.2011 klo 13:22:20 »
Kyllä kansi on aivan samannäköinen. Tässä ei kylläkään missään lue milloin tuo on painettu. Espanjassa kylläkin. Kaikki tieto on siinä aikasemmassa viestissäni näkyvillä. Muuta en kirjasta löydä.
Tosi outo homma!

Nytpä sain vanhoja Tinttejä lisää Sarjakuvakauppaan:
http://www.sarjakuvakauppa.fi/catalogsearch/result/?q=adventures+of+tintin

Tai siis kolmea kirjaa, Tintin in Congo on ilmeisesti tyystin loppu.

Kirjoja tutkailemalla ISBN-arvoitus selkeni hieman: niillä on kaksi tunnusta. Toinen on printattu sisäsivuille, ja siinä maatunnus on 2 (Ranska?). Kansissa ei ole tunnusta lainkaan mutta kirjat ovat muoveissa ja muovien päälle on printattu tarra, jossa on 0-alkuinen ISBN-tunnus (Amerikka). Eli veikkaisin että kirjoja on myyty Ranskassa omalla tunnuksella ja Amerikassa niihin on lätkäisty muovit päälle ja uusi tunnus. Sitä en tiedä kuinka laillista tuollainen on.

Koska tuota In Congoa ei tullut, en päässyt tarkistamaan oliko siinä Comic Sansit, mut ainakin näissä kolmessa muussa kirjassa on.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #1082 : 05.12.2011 klo 13:57:06 »
Nytpä sain vanhoja Tinttejä lisää Sarjakuvakauppaan:
http://www.sarjakuvakauppa.fi/catalogsearch/result/?q=adventures+of+tintin

Tai siis kolmea kirjaa, Tintin in Congo on ilmeisesti tyystin loppu.

Ei kyllä mikään ihme ettet ole saanut Tintin in Congo kirjaa. Toi Tintti oikeudenkäynti varmaan pelästytti monet sarjakuvakeräilijät ja ostivat niitä urakalla, koska pelkäsivät tietysti, että se kirja kielletään. No onneksi toi on mulla nyt...täytyy joulun jälkeen ihmetellä, jos ostais noi kolme muutakin kirjaa. Eikös myös "Särkynyt korva", "Mustan saaren salaisuus", "Kultasaksinen Rapu" ja "Kuningas Ottokarin Valtikka" ole tehty tollalailla originaalisti.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

tertsi

• Vieras
« Vastaus #1083 : 05.12.2011 klo 14:02:48 »
Mulla on "originaali" Ottokarin valtikka. Särkynyt korva olis kans hieno, kieltämättä.
Mustan saaren salaisuus on kuulemma uskottavampi vanhemmassa asussaan, mm. se kadonnut palokunnan avain -kohtaus.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #1084 : 05.12.2011 klo 14:46:00 »
Kongo-alppari lie nyt sitten ainoa, jossa on kelvollinen fontti. Muissa sitten Comic Sans. Mrr.

Timo

tertsi

• Vieras
« Vastaus #1085 : 05.12.2011 klo 17:05:06 »
Se palokärryhän se brittejä oli erityisesti kismittänyt ettei vanhan asun albumia voitu 60-luvulla siellä julkaista.
Kärsivät alemmuuskompleksista, raukkaparat.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #1086 : 06.12.2011 klo 19:27:12 »
Melko erilaisia ovat alku-Tintit verrattuna värillisiin. Liikuttavaa kömpelyyttä. Mutta comic sans ei todellakaan niitä paranna.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #1087 : 22.12.2011 klo 02:08:03 »
Haaaaaa!!!

Sain kivan pikkujoululahjan. Tintti Kongossa figuurin...niitä samoja kalliimpia kuin Akateemisessa. Kaveri oli käynyt Belgiassa ja oli jossain lentoasemalla nähnyt noita ja heti ajatellut minua.
En ollut sanonut sille mitään, että tommossia kaipaisin. Vielä parempi oli, kun se toi juuri tuon tintti Kongossa-figuurin. Nyt on sit kaikki mahdollinen tosta kertomuksesta. Alkuperäinen sarjakuva ja Tintti-figuuri. Täydellinen pikkujoululahja. Näitä lisää!
Voi kun joku tois sen avaruusaluksen.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Reijo Valta

• Valvoja
  • Haddadaa
« Vastaus #1088 : 04.01.2012 klo 23:32:58 »
Tällaista Anssi, kapteeni Haddock asustekokonaisuutta suositeltiin.
« Viimeksi muokattu: 04.01.2012 klo 23:37:07 kirjoittanut Reijo »

Spip-orava

• Jäsen
  • Pähkinöitä!
« Vastaus #1089 : 05.01.2012 klo 10:00:44 »
Tällaista Anssi, kapteeni Haddock asustekokonaisuutta suositeltiin.

Hieno! Mulla olis tuo parta suurinpiirtein koossa, mutta ei samanlailla lihaa luiden päällä.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #1090 : 05.01.2012 klo 14:03:46 »
Hieno! Mulla olis tuo parta suurinpiirtein koossa, mutta ei samanlailla lihaa luiden päällä.
Hitto mulle sopis vaatteet ja löytyy kaljamahaakin. Muutenkin olen aika isoluinen kaveri. Parta puuttuu, eikä ole aikomus kasvattaa...sen verran vanha ukko jo, että partakin harmaantunut. No pilailukaupastahan sais kapteeni Haddocckin partoja.

Suustani voisin kyllä päästä Haddockin tasolle...olen paha kiroilemaan...varsinkin kun suutun. Esim mun kummitytön vanhemmat yrittää aina huomautella asiasta, kun multa pääsee välillä ruma sana lasten lähellä.

On kyllä nappiin osunut vaatevalikoima varustelekalla.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #1091 : 05.01.2012 klo 18:50:32 »
Suustani voisin kyllä päästä Haddockin tasolle...olen paha kiroilemaan...varsinkin kun suutun.

Tänään päästin suustani ihan lonkalta lauseen "Ei piru vie, eihän tuota hernekeittoa söisi Kreetan synnitön härkäkään". Kuulosti hiukan Haddockmaiselta verbaaliselta lausahdukselta.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

K.I.P

• Jäsen
  • Kyseenalaisia™ näkemyksiä
« Vastaus #1092 : 07.01.2012 klo 21:23:20 »
Otava näkyy uusimmissa kovakantisissa Tinteissä luopuneen perinteisestä takakannen kuvasta, eikä sitä löydy muualtakaan albumista.  :o >:(

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #1093 : 09.01.2012 klo 15:50:46 »
Jenkeissä markkinoidaan nyt Tinttiä. Komeat sivut.

http://us.tintin.com/

Mambrinon kypäri

• lukee, myös sarjakuvia
  • Jäsen
« Vastaus #1094 : 25.01.2012 klo 00:44:37 »
Aluksi olin laittamassa tämän "pienet kysymykset"-ketjuun, mutta Tintti tässähän on aiheena. Haku ei antanut probleemiin vastausta.
Mustan kullan maa -albumia luen uudestaan taas jälleen kerran, ja pähkäilytti eräs omituinen ruutu. Dupont ja Dupond ovat peitetehtävissä öljytankkerilla, mutta (etsivien nerokkaista valeasuista huolimatta) laivalla palveleva rosmo tunnistaa heidät salapoliiseksi ... heidän kengistään?! Olen aina ihmetellyt mitkä ovat nuo paljastavat Sûreté Special -kengät, ja pohdin josko kenties kvaakilaiset tietäisivät.

Edit. Selitys oli ehkä sekavanpuoleinen, joten tässä vielä kuva mistä ruudusta on kyse.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2012 klo 00:59:54 kirjoittanut Mambrinon kypäri »