Toimittajan kysyessä onko mahdollista että tämä joutuu oikeuksien haltijoiden kynsiin käsitellessään Tinttiä tällä tavoin, Agneta Wallin vastaa (suunnilleen):
"Tälläinen riski on olemassa. Kaikki mitä Tintistä kirjoitetaan kuuluu yhtiön [Moulinsart] oikeuksiin, mutta hän on myös meidän yhteistä kulttuurihistoriaa (referensrum). Minä tutkin mitä saan tehdä Tintillä, joka on ollut osa minua lapsuudesta asti."
Aika erikoinen näkökulma. Mun tekisi mieli kirjoittaa näytelmä Pippi och piraterna? Perikunnalta lupia kyselemättä. Se kun on "meidän yhteistä kulttuurihistoriaa". Näyttelisin tietenkin itse pääosaa sillä olen aina fanittanut Peppiä.

On ihan hyvä idea käsitellä tuota aihetta juuri Tintin kautta, mutta olisihan sen voinut tehdä oikeuksia rikkomattakin. Se että Moulinsartissa ollaan tiukkapipoja, ei mitenkään oikeuta rikkomaan niiden oikeuksia! Mustanaamio on pahoille paha -logiikka sopii fiktioon, mutta ei toimi IRL!
Mieleen tulee väistämättä että kohun kautta haetaan mainosta.
Agneta Wallin myös näyttelee Tinttiä näytelmässään.
Haddockin sekä Tintin välinen ystävyys joutuu koetukselle.
Kapun ja Tinitin suhdetta käsiteltäessä ei ilmeisesti sentään ujuttauduta ihan fanfictionin syvimpiin onkaloihin? Vaikka roolituksen sukupuolijakauma siihen suuntaan hieman viittaakin.