Ahaa, multa menikin ohi, että mies on nimenomaan Kongosta!!
Sittenhän hänen projektinsa on aivan ymmärrettävä. Jos joku ei tiedä, niin Belgialaiset aikoinaan TODELLA sikaili Kongossa.
Mutta teoksen kieltäminen ei ole minustakaan mikään oikea ratkaisu. Asialliset informaatiot oheen ja se on siinä. Ei historialta ole syytä ummistaa silmiä.
Niin tätä minäkin tarkoitin, ehkä vähän kärjistetysti. Se, että kielletään jokin sarjakuva kokonaan niin on minusta huvittavaa ja valitettavaa.
Pistetään sarjakuvaan vain erillinen informaatio-sivu, jossa kerrotaan miten Kongossa elettiin oikeesti siihen aikaan ja kuinka Belgia sorti aikanaan Kongoa.
Eli tuo informaatio-sivu olisi erillinen, ei nidottu kirjaan. Silloin ne ihmiset, jotka TIETÄVÄT KONGON RASISTISET VIITTAUKSET TINTISSÄ JA JOTKA EIVÄT PIDÄ MYÖSKÄÄN TUOSTA TRAGEDIASTA, mutta haluavat lukea Tinttinsä niinkuin ne ennen olivat.
Mielipiteeni kohdistuu vain sarjakuvaan...en puhu mitään itse kansanmurhasta. Haluan vain, että sarjakuvat on sitä mitä ennenkin, eikä ruveta sensuroimaan mitään, vaikka itse sarjakuva olisikin rasistinen eikä huomioisi esim. Kongon kansan hätää.
En ole rasisti...vihaan vain sensuuria. Vaikka Herge olisikin aikanaan piirtänyt rasistisesti, niin ei se ole syy nykyään kieltää albumeja. Tolla nojalla myös Raamattu pitäisi sensuroida tai kieltää kokonaan. Sielläkin on paljon rasismia, vainoa ja kokonaisia kansakuntia yritetään tappaa. Kukaan ei kumminkaan halua kieltää sitä kirjaa.
En ole myöskään ateisti, jos joku kuvittelee mun kommenteista.