Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvia saunassa  (Luettu 18233 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re: Sarjakuvia saunassa
« Vastaus #15 : 04.01.2007 klo 16:59:17 »
Sitten on kylmää kahvikin.

Ja jos on vielä vaatteet päällä, niin onko kahvi mustaa?

Timo

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #16 : 04.01.2007 klo 17:28:20 »
Ja jos on vielä vaatteet päällä, niin onko kahvi mustaa?

Ruskehtavaahan se kahvi yleensä on. Mutta nyt lähden tutkiskelemaan kahvin ja saunomisen ja sarjakuvien ominaispiirteitä käsittelevää keskustelua Kaisaniemen kulmille.

"Just a perfect day..."
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Vastaus #17 : 04.01.2007 klo 18:37:04 »
Kyllähän noita sarjakuvia tulee joskus saunassakin luettua, juu. Mieluiten luen siellä jotakin jännittäviä länkkäreitä tai agenttiseikkailuja, joissa kauniilla sankarittarella välillä vilahtaa säärtä tai ehkä jopa reittäkin. Toisinaan kun tarpeeksi katselee kuumassa, kosteassa saunassa kauniita keinuvien peppujen kuvia niin tietysti se terveellä heterolla peruskoulun käyneellä suomalaismiehellä alkaa helposti ottaa eteen. Siinä tilanteessa nyt ei oikein enää muu auta kuin pikku käsityöt.

Jotkut  laittavat löylyveden joukkoon vähän olutta niin saunaan tulee miellyttävä rukiin tuoksu. Samalla tavoin kunnon pierulla voi loihtia hetkessä saunaan aidon navetan tunnelman ja muistella entisaikain maalaiselämää. Ja tiesittekös että kun kiukaalle heittää vähän "elämän eliksiiriä" niin saunaan tulee vallan jännittävät aromit?

Mulla on elinikäinen porttikielto kaikkiin lähialueen uimahalleihin eivätkä enää pyydä firman saunailtoihin.

Kvaakin saunailta, anyone? Mä voin tuoda makkaran jos joku tuo Tex Willereitä.
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari

Mon of Olay

• Fakta-police
  • Jäsen
« Vastaus #18 : 04.01.2007 klo 18:45:06 »
Siinä tilanteessa nyt ei oikein enää muu auta kuin pikku käsityöt.

Otahan valokuva tuosta tilanteesta niin Vesa tarjoaa kahvit oikein kerman kera.

VilleM

• Jäsen
« Vastaus #19 : 04.01.2007 klo 18:54:03 »
Kvaakin saunailta, anyone? Mä voin tuoda makkaran jos joku tuo Tex Willereitä.

Uusi Tex-harrastajan pahin painajainen (edellisenä se, että kokoelma tuhoutuu tulipalossa tai muussa vastaavassa katastrofissa): rakkaat Tex-keräilylehdet saunassa löylyteltävinä ja höystettynä sinappihunnulla ja makkaranjämillä. Sori, minun lehteni eivät heltiä. Saa kyllä olla aikamoinen raakalainen ja sarjakuvan vihollinen kuka vie Tex Willereitä edes alimmalle lauteelle.

J-Viilee

• Jäsen
  • Painajaismaista!
« Vastaus #20 : 04.01.2007 klo 19:36:49 »
Vakavat Valvojat, älkää kurkistako spoilerin taakse.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
« Viimeksi muokattu: 05.01.2007 klo 01:30:34 kirjoittanut FinCrawler »
Tilulilulii.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #21 : 04.01.2007 klo 23:22:41 »
Vessalukeminen on sallittua, koska vessassa vietetty aika on ajanhukkaa ja siten vessassa istuminen ilman luettavaa on paheksuttavaa.

Sen sijaan lehtien lukeminen saunassa on tuomittavaa. Saunassa nimenomaan on piestävä itsestä kaikki sivistyneet tai luovat ideat, jotta uusia mahtuisi lisää (ja piekseminen tietenkin liittyy verenkiertoon, veri katsokaas kuljettaa ajatukset päästä maksaan, joka puhdistaa veren ajatuksista).

Mutta tunnustan, en minäkään paheeton ole: kerran kuuntelin radiota saunassa (radio tietenkin kuivaushuoneessa nupit kaakossa). Mutta lehtiä: en koskaan!

Lehtien varjelemiseen saunottamiselta on lisäksi toinenkin järkisyy. Aikakausilehdet tulee ehdottomasti luovuttaa moitteettomassa kunnossa paperinkeräykseen, vaikka säilyttäisikin niitä useamman vuoden. Ajatelkaa nyt; kun kaikki palauttavat vain rypistyneitä lehtiä kierrätykseen, jossain vaiheessa käy niin, että sileä kierrätyspaperi loppuu. Niin! Ajatelkaa nyt, miltä tuntuisi kantaa lehtipisteestä valmiiksi ryppyinen lehti kotiin. Ei siinä enää paljoa hymyilyttäisi!
« Viimeksi muokattu: 04.01.2007 klo 23:27:09 kirjoittanut Jiksi »

Rovio

• Mahdoton.
  • Jäsen
  • The friendly looking lad.
« Vastaus #22 : 05.01.2007 klo 00:19:24 »
Meikäläisellä syttyisi lehti palamaan saunassa, kun on niin kovat löylyt.
Radiota tosin kuuntelen aina lätkän mm: kisojen aikana. Eikö yhden saunareissun jälkeen Aku Ankka ole jo aivan loppu? Luulisi ainakin sivujen liimautuvan yhteen. Lukeeko joku suihkussa?

Samone

• Jäsen
  • Muumipappa
« Vastaus #23 : 05.01.2007 klo 08:59:14 »
Eikö yhden saunareissun jälkeen Aku Ankka ole jo aivan loppu? Luulisi ainakin sivujen liimautuvan yhteen. Lukeeko joku suihkussa?
Kun lukee lehtiä varoen niitä kastelemasta, kestää esim. Pikku Piko hyvinkin kymmenen saunomiskertaa pahemmin käpristymättä. Tuosta suihkulukemisesta olen kuullut yhden henkilön moista tehneen, mutta kieltämättä epäilyttävältä kuulostaa.

Mitenkäs saunassa puhelimeen puhuminen? Sitäkin olen tehnyt useita tunteja. Nokian puhelimet tuntuvat hyvin kestävän 70-asteessa ylälauteelta puolen tunnin puhelun. Luonnollisestikaan tuona aikana ei kehtaa heittää kuin korkeintaan kerran löylyä, ettei kosteus vallan vahingoita luuria ;)

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Vastaus #24 : 05.01.2007 klo 14:31:11 »
Minä en raaski otta luettavaa saunaan, piloillehan se menee. Vessassa tosin olen aina lukenut täysistunnon aikana.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #25 : 05.01.2007 klo 16:04:26 »
Vessassa tosin olen aina lukenut täysistunnon aikana.

MInäkin lapsena, sittemmin olen ymmärtänyt että paskalla käyminen on yksi elämän pienistä iloista, josta on syytä nautiskella ja ottaa ilo irti ilman oheistoimintaa.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #26 : 05.01.2007 klo 16:11:34 »
MInäkin lapsena, sittemmin olen ymmärtänyt että paskalla käyminen on yksi elämän pienistä iloista, josta on syytä nautiskella ja ottaa ilo irti ilman oheistoimintaa.

Mutta jos on lukemista mukana, on varmasti myös paperia, jos...
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Irene

• Jäsen
« Vastaus #27 : 07.01.2007 klo 19:06:46 »
Onneksi olen nainen, etten joudu käymään uimahalleissa miesten puolen saunoissa...

Kylppäriremonttia odotellessa joudun nykyisin käymään kylvyssä. Siinä on kyllä se hyvä puoli, että lukeminen käy kätevästi samaan aikaan. Täytyy vain olla lähellä pyyhe käsien kuivaamista varten ja esim. tuoli, jolle kirjan voi laskea kädestään.

Saunassa en muista lukeneeni koskaan, mutta sen sijaan saunaa lämmittäessä on kätevä lukea niitä vanhoja iltapäivälehtiä, joita käyttää saunan sytykkeenä.
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
« Vastaus #28 : 08.01.2007 klo 18:16:07 »
Vasta viimeaikoina tämä sauna lukeminen tullut minullekin tavaksi.
Muutamaa hämistä luin... en lue enään.
Aku Ankat joita en muuten jaksaisi lukea luen siellä, ei tule ikävä jos vähän roihahtaa tai käpristyy.
Jokunen viihdelehtikin menee. vink vink.
Kerran katsoin jopa elokuvia kannettavalla soittimella, ei muuten hajonnut.
Sitten erään kerran tuli luettua sarjakuvia kusella. Kaksi kättä joutui töihin ja voitte arvatakkin lopputuloksen.

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Vastaus #29 : 09.01.2007 klo 10:38:32 »
Eikös jotkut sarjakuvat muuten paineta (lähinnä jenkkiläläiset) sellaisella paperillekin, ettei ne pahemmin kärsi kylvyssä lukemisesta? Kestäen siis kosteutta paremmin, jos nyt vaikka kädet on märät. Muistaisin jonkun kaverin joskus puhuneen vaan sellaisesta.