Kirjoittaja Aihe: Fingerpori ja muut Pertti Jarla -sarjakuvat  (Luettu 1753243 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Hui_hai

• kirjastotätisetä
  • Jäsen
Vs: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #1800 : 15.06.2009 klo 12:14:16 »
Olen tavannut hänet kerran. Hän seisoskeli eräissä julkkareissa ja kohensi housujaan, sanoin "päivää", hän tervehti takaisin sanomalla "ei kun minä nostan housuja".

Heimompi kuin Vesa :D

Täytyypä laittaa nimi mieleen, jotta osaa vastaisuudessa bongata kritiikin kuolemattomia helmiä ;)
"Vapaa-aika ilman kirjoja on yhtä kuin kuolema ja elävän ihmisen
hauta." [Lucius Annaeus Seneca]

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #1801 : 16.06.2009 klo 16:18:31 »
Vanhala on kirjoittanut äbout yhdeksään öö-tason ilmaisjakelulehteen - Seinäjokisen lisäksi mm. Kannelmäessä ilmestyvään Tanotorveen - jorinoitaan jo ainakin 30 vuotta.

Ilmaisjakelulehdissä on ihan hyviäkin juttuja mutta kyllä tämä analfabeettifriikkien osasto on varmaan ilahduttavampi. Onko joku muukin lukenut joskus Metropoli-lehteä? Se on tosielämän Fingerporin Sanomat jonka olemassaolon tarkoitus on jäänyt ainakin minulle mysteeriksi.
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

McW

• Uusi jäsen
« Vastaus #1802 : 19.06.2009 klo 02:09:33 »
Pitipä selata ketjua, kun pari päivää sitten Keskisuomalaisen stripissä oli stonga vinossa ja muistissa oli että tuo olisi korjattu. Ilmeisesti sitten ei.

Samalla pitää kehua "Minä pidän aina ovia auki naisille" -strippiä, meni kyllä itsellä Fingerpori TOP10-listalle

Duck Woman

• Jäsen
« Vastaus #1803 : 19.06.2009 klo 10:43:52 »
Erikoista. Tämän päivän Fingerporia ei ole Hesarin paperiveriossa, jossa on sunnuntain sarjakuvat, mutta nettiversiosta se löytyy.
What duck?

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #1804 : 19.06.2009 klo 16:23:42 »

Tämä ei ole vieläkään auennut. Onko kyse siis siitä, että kun Etolassa tunnutaan myyvän niin pirusti ämpäreitä, vai siis mistä?
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #1805 : 19.06.2009 klo 16:29:32 »
Etola etoo. Ainakin ite oon ihmetellyt nimivalintaa jo pitkään. Hyvä, että aihe otettiin Fingerporissakin esille.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #1806 : 19.06.2009 klo 16:39:44 »
Etola etoo.

Aaah...olenpas sokea. Tämähän on hauska juttu. (Itseasiassa, nyt kun tuon tajusin, taitaa olla parhaimpia Fingerporeja vähään aikaan.)
Olisiko tässäkin muuten taas jonkinlaista paita ideaa? Jarla tienaisi helposti sanaleikeillään omaisuuden teksti yms. paitasuunnittelijana. Ainakin ideoista ei olisi pulaa...

Ainakin ite oon ihmetellyt nimivalintaa jo pitkään. Hyvä, että aihe otettiin Fingerporissakin esille.

Itse en ole Etolan nimeä yhdistänyt tuolla tavalla aiemmin.
Olen olettanut, että kyse on kai jostain vieraskielisestä, mahdollisesti Ruotsinkielisestä sanasta, joka on väännetty Suomalaiseksi.
Jotenkin yhdistän nimen aina taloustarvikkeisiin (ja turhanpäiväseen krääsään.).
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #1807 : 19.06.2009 klo 17:36:49 »
Olen olettanut, että kyse on kai jostain vieraskielisestä, mahdollisesti Ruotsinkielisestä sanasta, joka on väännetty Suomalaiseksi. Jotenkin yhdistän nimen aina taloustarvikkeisiin (ja turhanpäiväseen krääsään.).

Verokalenterista:
Erkki Olavi Etola on vuosi vuoden perään kuulunut Suomen rikkaimpien pieneen piiriin.
Etolan kartano on yksi Mäntsälän vanhimmista kartanoista.
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeHirviöt
« Vastaus #1808 : 22.06.2009 klo 17:40:34 »
Tuossa oli(tai ehkä on vieläkin?)uhkana, että koko Kvaak pistetään pakettiin ja lappu luukulle. No, tuli siinä mieleen esim. tämä ketju jossa osa F:n lukijoista ei ymmärrä viimeistä vitsiä, osa sitten selittää sen, ja päälle Jarla yleensä kertoo häpeävänsä koko lohkaisua.
Meinaan vaan, että olisi se synti ja häpeä jos kaikki nämä ja vastaavat katoaisivat www-avaruuteen! 8]

Illodiini
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #1809 : 25.06.2009 klo 13:19:37 »
Nämähän ovat nykyään muotia! Karvinen ilman Karvista jne.

Fingerpori Without Vesa!

Ei meinannut Photshopin kumi pysyä kädessä kun alkoi niin naurattaan...

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #1810 : 25.06.2009 klo 14:09:39 »
Vielä yks.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #1811 : 25.06.2009 klo 14:17:39 »
Ja sitten vielä yks. Näihin jää koukkuun...

Idea mm. täältä: Darkseid.
« Viimeksi muokattu: 25.06.2009 klo 14:21:43 kirjoittanut Lurker »

Tero Ykspetäjä

• sarjakuvaharrastaja
  • Jäsen
« Vastaus #1812 : 25.06.2009 klo 15:48:50 »
Ai ai, ei kai tässä nyt hommata itselle ilmaiseksi huvitusta levittämällä piraattikopioita toisen stripeistä Kvaakissa? Nuo muokkaukset tuskin ylittävät teoskynnystä vielä, joten onhan asianomaiset maksut maksettuna?

Kamalia nämä nykyajan moraalittomat sarjakuvanuoret, kun vailla minkäänlaista kunnioitusta levittävät omia kopioitaan toisten töistä. Varkaat!

PS  ;)

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #1813 : 25.06.2009 klo 17:25:06 »
Ikäänkuin ei muita töitä olis...

pertti jarla

• Jäsen
« Vastaus #1814 : 25.06.2009 klo 17:55:58 »
Hienoja ovat, vaan älkääpä tyytykö vain poistelemaan Heimoa. Kaikenlaisia hienoja remixauksia on tehty...
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti