Kirjoittaja Aihe: Fingerpori ja muut Pertti Jarla -sarjakuvat  (Luettu 1761515 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Vs: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #945 : 04.04.2008 klo 12:10:38 »
Eräs esimerkki kissaihmisestä:

“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Canard

• Jäsen
  • Der Zorn Gottes
« Vastaus #946 : 04.04.2008 klo 12:28:18 »
Vaekeeta se on joskus.

http://www.hs.fi/keskustelu/4.4.+Fingerpori%3F/thread.jspa?threadID=109720&tstart=0

Ilmeisesti aloittajakaan ei omista kissaa.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #947 : 04.04.2008 klo 12:49:06 »
Mulle kissanomistajana strippi oli päivänselvä. Ilmeisesti tämä kissojen ominaisuus ei ole niin tunnettu kuin luulisi.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #948 : 04.04.2008 klo 13:03:47 »
Mulle kissanomistajana strippi oli päivänselvä. Ilmeisesti tämä kissojen ominaisuus ei ole niin tunnettu kuin luulisi.

Mulle mieleen tuli "pommi" eli hyppyloikka (normaalisti uima-altaaseen), jolla aiheutetaan mahdollisimman paljon tuhoa ja häväistystä.

jinroh

• Rocket Scientist
  • Jäsen
  • Myöhäistä! Isin Shinjit ovat jo täällä!
« Vastaus #949 : 04.04.2008 klo 13:13:11 »
Eräs esimerkki kissaihmisestä:

Vai onko se ihmiskissa?

Minun mielestäni muuten se kissastrippi oli päivänselvä. Ei, en omista, ole omistanut tai aio omistaa kissaa.

Minulle muuten paljastettiin Heimo Vesan poskessa olleen Mustanaamion merkin salaisuus: Heimo on Mustanaamio on Vesa.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2008 klo 13:16:31 kirjoittanut jinroh »
@--`-,-- Zettai unmei mokushiroku

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #950 : 04.04.2008 klo 13:18:06 »
Minä teille ihmis-kissan näytän!

“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

PasiV

• Uusi jäsen
« Vastaus #951 : 05.04.2008 klo 01:01:43 »
Olipas mojova albumi. Piti oikein rekisteröityä kehumaan, vaikka olen pitkään tätä keskustelua jo seurannut.

Suurkiitokset Jarlalle kotimaisen strippikulttuurin roimasta eteenpäin viemisestä (ja samalla Hesarille rohkeasta julkaisemisesta).

Lewis

• Jäsen
« Vastaus #952 : 05.04.2008 klo 16:49:21 »
"Mitään näin mahtavaa en ole koskaan lukenut"

Loistava opus, stripit tuttuja jo, mutta muutamat ohitse menneet kans naurattivat. Plussaa myös komiasta ulkoasusta!

Nimmari kans sit!

Joonas

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #953 : 05.04.2008 klo 18:41:58 »
En muista, koska olisin viimeksi näin monta kertaa minäkään ihan ääneen
(h)örähdellyt sarjakuva-albumin äärellä. Oksettavan hauska!

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #954 : 05.04.2008 klo 19:15:25 »
Minulla on sellainen kutina että tämä saattaa olla kaupallinen menestys, niin moni ei-sarjakuvallinen tuttuni on örähdellyt myöntelevästi kun  on tullut jostain syystä asiaa tiimoilta. Taiteellinen menestys on suhteellinen käsite, tämä on taiteellinen menestys vähän samaan tapaan kuin Fingerpoli puskee esteistä huolimatta tieteen eturintamassa.
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #955 : 06.04.2008 klo 17:36:31 »
Miksi Fingerpori on julkaistu kovissa kansissa? Halutaanko sillä tavoin pilkata taidesarjakuvan tekijöitä, jotka joutuvat julkaisemaan töitään halpoina omakustanteina tai blogeissaan. Mikä tässä Fingerporissa ihmisiä oikein viehättää, vai meneekö kaikki läpi mitä Hesarissa julkaistaan?

pertti jarla

• Jäsen
« Vastaus #956 : 06.04.2008 klo 18:13:58 »
Sitten ollaan pulassa, jos joku lapsi kolhaisee päänsä Fingerpori-kirjan reunaan. Tällöin haetaan syyllisiä ja kadutaan. Vahinko on kuitenkin jo tapahtunut.

Fingerdisko oli erittäin viihtyisä tapahtuma varttuneeseen makuun. Suosittelen kaikille aikamatkustajille. Toivottavasti tätä ennakkoluulotonta deejaykaksikkoa  kuulee vastatenkin. Kiitokset järjestäjille, muille paikallaolleille ja etenkin Roy Tekrille joka ohjasi "väsyneet" matkailijat bussiin. Tänään sitten hikoillaan ja kuullaan harhoja.
« Viimeksi muokattu: 06.04.2008 klo 18:22:28 kirjoittanut pertti jarla »
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #957 : 07.04.2008 klo 00:36:54 »
Turku kiitää herra ja rouva Jarlaa. Deejaykaksikko soitti sekä saksalaisen marssin että Internationaalin pahoittaakseen varmasti kaikkien mielen. Pahoittele emme.

"Hitler-massan orgastisen kaipuun voitti!
Mä luin Reichiä kun äiti mulle soitti:
nyt se naapurin Teuvo meni pahat tekemään"

- Mikko Alatalo: Teuvo

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Vastaus #958 : 07.04.2008 klo 11:30:57 »
Tänään opimme, että Fingerporissa, tuossa 1/2-Nastolassa, asustaa kissaa panttivankina pitävä pommimies Pahani Julmu.

Liitteeksi tähän viime viikon uutinen, joka kertoo miksi tämä seutu on niin ihastuttava:
"55-vuotias mies riehui kirveen kanssa Sampo Pankin konttorissa Lahden Aleksanterinkadulla keskiviikkona iltapäivällä. Mies oli astunut konttorin ovesta sisään kahden jälkeen ja yrittänyt nostaa rahaa. Tilillä ei kuitenkaan ollut katetta.
Ilman rahoja jäänyt mies raivostui ja alkoi mesota siihen malliin, että paikalle soitettiin poliisi. Poliisipartio lähetti miehen matkoihinsa, mutta hän palasi pankkiin vajaan tunnin kuluttua kirves laukussaan. Hän jonotti vuoroaan normaalisti, ja tiskille päästyään hän otti esiin kirveen ja alkoi murjoa pankkitiskiä. Miespuoliset työntekijät taltuttivat katteettoman kirvesmiehen."

EI, arvostan tätä, todella.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Emiliia

• Jäsen
« Vastaus #959 : 07.04.2008 klo 13:45:29 »
Fingerporifanien pitäis ehkä tehdä yhteinen pyhiinvaellus Karl-Marx-Stadtiin... Siellä vois olla hyvinkin pongerfiriläiset tunnelmat..