Kirjoittaja Aihe: Fingerpori ja muut Pertti Jarla -sarjakuvat  (Luettu 1750450 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JimProfit

• Jäsen
Vs: Fingerpori
« Vastaus #2895 : 26.02.2011 klo 22:56:33 »
Tulipa tässä mieleeni katsellessani 1800-luvun Fingerporin karttaa että onko se taikametsä toiminut paikkana yhdellekään stripille?

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #2896 : 27.02.2011 klo 12:12:31 »
Ensi perjantaina 4.3. Turussa vietetään Fingerpäivää. Luvassa näyttelyä ja signeerausta Sarjakuvakaupalla ja Fingerdisko Cosmicissa.

http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,13584

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #2897 : 28.02.2011 klo 12:21:49 »
Sopiva näkökulma Nykypäivä-lehteen.

Minua häkellytti ristillisten umpimyönteisyys:

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kulttuuri/4376-heraamisopas-seka-paratiisisarja-sarjakuva-finlandia-ehdokkaaksi

(No joo, Rannan teoksesta ei kommentoijilla ole näämmä mitään sanottavaa...) 
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #2898 : 28.02.2011 klo 12:49:29 »
Minua häkellytti ristillisten umpimyönteisyys:
Miksi? Jarlan kristilliset Fingerporit kun ovat kristillisintä sarjakuvaa mitä tämä maa on nähnyt milloinkaan, niin ironista kuin se ehkä onkin. Niissä kuvataan hyvin elämänläheisesti uskovan arkea (vrt. esim. housujen sovittamisvitsi). Tiedän, että tästä syystä Fingerporia on käytetty muun muassa saarnojen kuvituksena.

Toki siellä on joitakin, joista joku saattaisi jopa suuttua, mutta useimmissa on hämmästyttävän hyvin oivallettua teologiaa.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #2899 : 28.02.2011 klo 12:57:03 »
Siksi, että aiemmin ovat ns. uskovina itseään pitävät tahot suuttuneet luomalla kirkastettuihin päihinsä mitä merkillisimpiä konnotaatioita Fingerpori-sarjoista, esimerkiksi juuri tuosta "sovitustyö" -stripistä.

Minun puolestani Heräämisopas ansaitsisi ennen muuta "Vuoden kristillinen kirja" -palkinnon.

Noh, kohta tulee Kamppailuni -opus. Saas nähdä onko se aikanaan "Vuoden natsikortti" -kirja... (Siinä muuten EI sitten ole Vapaan juutalaisen saippuaa-strippiä, se löytyy Fingerpori nelosesta.)   
- Barack Obama

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #2900 : 28.02.2011 klo 18:14:23 »
Eiköhän niitä mielensäpahoittajia ole vieläkin jos eivät kokonaan ole lakanneet Hesarin sarjissivua lukemasta (Jarla kai voi sanoa saako yhä helvettiuhkauksia), ja vastaavasti alusta lähtien löytynyt niitä uskovia jotka ovat käsittelystä pitäneet. Ja tosiaan, eipä ole kristillinen sarjakuva kauheasti juhlinut määrällisesti tai laadullisesti, nyt sitten kertaheitolla Heräämisopas, Paratiisisarja ja Genesis (ja Lekan joogajuttuja mä olen jo pitempään hyvin lukenut kristillisestä näkökulmasta).

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #2901 : 28.02.2011 klo 19:44:58 »
(ja Lekan joogajuttuja mä olen jo pitempään hyvin lukenut kristillisestä näkökulmasta).

Kristillisestä?

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #2902 : 05.03.2011 klo 11:17:40 »
Ns. "Suomi-Korkkari" tulossa Jarlalta!

Jarla haluaa myös laajentaa repertuaariaan. Hänellä on ollut vakava ja realistinen sotasarjakuva tekeillä jo neljä vuotta.

"Piirrän työkseni huumorisarjakuvaa – ja rentoudun tekemällä vakavaa sotasarjakuvaa", Jarla kertoo.
Fingerporin tekijä Pertti Jarla: Olen koko ajan varpaillani, laskeeko taso

Kaislan vessassa kusella on kuvituksena!

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #2903 : 05.03.2011 klo 12:57:01 »
Jarla myös HS:n kuukausiliitteessä. Kuvituksena aamu-uninen Jarla sängyn reunalla.

Timo

Janne Kuusinen

• Jäsen
  • I.L.S.J.K.P.(R)
« Vastaus #2904 : 05.03.2011 klo 12:59:06 »
Jeesus sentään, toivottavasti nuo nettikommentoinnit pysyisivät aisoissa. "Fingerporin taso on vaihdellut laidasta laitaan, erittäin hyvistä erittäin huonoihin." Tuon kirjoittaja ei tunne sanomalehtisarjakuvan maailmaa. Fingerpori ei koskaan ole ollut "erittäin huono" millään mittarilla. Joku roti noiden ääriadjektiivien viljelyyn! Lähettäkää tuolle märisijälle nippu "Ajan sävel" -strippejä! Mieleen tulee autoilijat, jotka valittavat heti että tää on ihanku Venäjällä nähdessään tiellä kuopan, tietämättä alkuunkaan, millaiset tiet Venäjällä oikeasti on. Huonot on, pääsääntöisesti.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #2905 : 05.03.2011 klo 14:54:55 »
Ns. "Suomi-Korkkari" tulossa Jarlalta!

Jarla haluaa myös laajentaa repertuaariaan. Hänellä on ollut vakava ja realistinen sotasarjakuva tekeillä jo neljä vuotta.

"Piirrän työkseni huumorisarjakuvaa – ja rentoudun tekemällä vakavaa sotasarjakuvaa", Jarla kertoo.
Fingerporin tekijä Pertti Jarla: Olen koko ajan varpaillani, laskeeko taso

ainakin 2007 kvaakissa oli kyseessä Venäjän sisällissota 1919
Itse olen odottanut tätä "30 sivuista omakustannetta" jo jonkun tovin mutta tietenkin päivittäinen suursuosion tässä maassa saavuttanut strippisarjakuva kysyy aikaa.

Miettinyt myös miten yleisö mahtaa reagoida "hei, eihän tässä ollutkaan vitsiä?" Hienoa kuulla "uutinen" että Jarla on jaksanut jatkaa.

ei sen puoleen Fingerpori on niitä harvoja huumorisarjakuvia jotka ovat minusta jopa olleet hauskoja ja oivaltavia.

pertti jarla

• Jäsen
« Vastaus #2906 : 05.03.2011 klo 15:23:23 »
ainakin Itse olen odottanut tätä "30 sivuista omakustannetta" jo jonkun tovin

Väliaikatietoa: Seuraavat pari kuukautta vielä menee vuosi-pari sitten eri tahoille luvattujen sarjakuvien tekemisessä. Sen jälkeen olisi tarkoitus lopettaa kaikkinaiset yhteisprojektit toistaiseksi kokonaan, niin mukavia kuin nekin ovat olleet, ja pyhittää Fingerporeilta jäävä aika ihan omille ambitioille. Toivoakseni tämän vuoden puolella tulee valmiiksi tuokin ylipitkä sarjakuvanovelli. Sivulla 21 mennään. Tyypillä on tässä naama venähtänyt (kauhusta?)

Uploaded with ImageShack.us
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #2907 : 05.03.2011 klo 16:09:17 »
Tuohan on eri messevän ja komean näköinen näytepaneeli!

Pässi

• Jäsen
« Vastaus #2908 : 05.03.2011 klo 18:14:52 »
Jeesus sentään, toivottavasti nuo nettikommentoinnit pysyisivät aisoissa. "Fingerporin taso on vaihdellut laidasta laitaan, erittäin hyvistä erittäin huonoihin." Tuon kirjoittaja ei tunne sanomalehtisarjakuvan maailmaa. Fingerpori ei koskaan ole ollut "erittäin huono" millään mittarilla. Joku roti noiden ääriadjektiivien viljelyyn! Lähettäkää tuolle märisijälle nippu "Ajan sävel" -strippejä! Mieleen tulee autoilijat, jotka valittavat heti että tää on ihanku Venäjällä nähdessään tiellä kuopan, tietämättä alkuunkaan, millaiset tiet Venäjällä oikeasti on. Huonot on, pääsääntöisesti.
Harmin paikka kun ihmisillä on vääriä mielipiteitä. Ja sitten vielä sananvapaus ainaisena riesana.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #2909 : 05.03.2011 klo 18:57:30 »
Eilisessä Fingerdiskossa oli kuultavissa kasoittain loistavaa musiikkia. Esimerkiksi Tapani Kansa, Frederik, Tarja Lunnas, Mikko Alatalo, Humppa-veikot ja Kummitus raikasivat.

Turun Sarjakuvakaupassa (Linnankatu 7) on maaliskuun ajan nähtävillä sekä jopa ostettavissa Fingerpori-originaaleja. Mm. ikiklassikko "Jorma pullottaa alushousuissa"!
- Barack Obama