Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijän väsymys  (Luettu 7676 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Wade

• Jäsen
Re: Sarjakuvan väsymys
« Vastaus #15 : 28.01.2007 klo 21:04:35 »
Kun luet aloitusviestin, niin se selviää:
Niin joo. Mutta eikös silloin otsikon pitäisi olla "sarjakuvantekijän väsymys" tai "mitä sitten, kun väsymys yllättää?", tai "Entä, jos koittaa burnout?"

Wade Koivurinne

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #16 : 28.01.2007 klo 22:19:39 »
Tällä ketjulla on kvaakin historian toiseksi typerin nimi...

8]

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Vastaus #17 : 28.01.2007 klo 22:29:24 »
Tällä ketjulla on kvaakin historian toiseksi typerin nimi...

8]

Sori, pakko kysyä. Mikäs sitten on typerin?

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #18 : 28.01.2007 klo 22:31:22 »
Sori, pakko kysyä. Mikäs sitten on typerin?

Typerin on se, joka niillä on mielessä, joiden mielestä tämä ei ole typerin.

8]

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #19 : 29.01.2007 klo 08:25:00 »
Typerin on se, joka niillä on mielessä, joiden mielestä tämä ei ole typerin.

8]

Puhut vertauksin!

;)

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #20 : 29.01.2007 klo 11:36:36 »
Puhut vertauksin!

Kiitos. Repesin. Päivä pelastettu, kun saa yhdet kunnon naurut.

(Eiköhän palata taas aiheeseen sarjakuvan väsymys.)

8]

vauvakolibri

• Limingan Virallinen Ei-tyttö
  • Jäsen
  • Super-kolibri extraordinaire
Re: Sarjakuvantekijän väsymys
« Vastaus #21 : 29.04.2007 klo 13:55:03 »
No itselleni toimii se että joko jätän kesken tai sitten painan töitä SUOMALAISELLA SISULLA!! *roar*
"Ei on uusi Ehkä."
www.putput.info

MJ

• Jäsen
Re: Sarjakuvantekijän väsymys
« Vastaus #22 : 13.05.2007 klo 17:23:03 »
Rakastan piirtämistä, mutta aina kun aloitan sarjakuvan, en jaksa piirtää! Mikä apuun? Kirjoitan koneella nyt jo 6-5 kirjaa. (En kerro niiden nimiä, joku voi matkia, eikä se ole oikein!
Sorry.) Niitäkin on tuskallista kirjoittaa, olen liian KÄRSIMÄTÖN! Voisitteko neuvoa? Toivoo toiveikas tyttö.

Ehkä minä en ole välttämättä oikea henkilö neuvomaan, koska olen umpihullu sarjakuvan teon suhteen, käytän vaikka 12 tuntia päivässä sarjakuvaan, jos on pakko.   Mutta olen itsekkin nuori, 15-vuotias (tyttö itsekkin), ja olen itsekkin kokenut samalaista väsähtämistä.

Tärkein neuvoni on, että usko sarjakuvaasi. Usko, että jos saat sen valmiiksi, siitä tulee jotain lukemisen arvoista.
Piirtäminen vaati kyllä aikaa ja pitkäjänteisyyttä, perään-antamattomuutta, ja sisua. Sinun pitää vain oppia tekemään se työ, minkä olet itsellesi antanut.

Äläkä vaadi itseltäsi liikoja. Älä yritä päihittää kaikkein kokeneimpia tekijöitä jos olet itse vasta aloittelija.

Et tule saamaan sarjakuvaasi valmiiksi nopeasti yks kaks, sarjakuvat eivät tipu tyhjästä, jokainen vaihe on käytyävä läpi, ja sinun on itse tehtävä ne kaikki vaiheet.

Älä ole kärsimätön, se ei auta sinua, jos et käytä kärsimättömyyttäsi oikein ja tee sarjakuvaa itsepäisesti.

Jälkeenpäin kun tekeminen on saatettu loppuun, on suurin palkinto vain päästä ottamaan taas rennosti
(tai tehdä uusi).

Itse olen tehnyt jotain, mitä 14-vuotiaan ei pitäisi edes yrittää tehdä, väsymys iski, mutta sain työni tehtyä ja jälkeenpäin olen tosi iloinen, että suurin sarjakuva-projektini tähän mennessä on ohi.   Ja uutta matoa koukkuun, sarjakuvan tekoon en kyllästy, vaikka tarina voi alkaa kyllästyttämään hyvinkin nopeasti.

(Jos et jaksanut lukea viestiä loppuun, olet joko kärsimätön tai minä vain perinpohjainen)