Kirjoittaja Aihe: B. Virtanen ja työelämän palaute  (Luettu 11369 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
B. Virtanen ja työelämän palaute
« : 01.12.2006 klo 09:22:56 »
http://www.kvaak.fi/naytajuttu.php?articleID=719

Jyväskylän yliopiston ensimmäisen vuoden puheviestinnän opiskelijat ovat tehneet tutkimusta B. Virtasen ja esimiestensä kontakteista.

Tekijät tahtoisivat palautetta, joten antakaa palaa.

Itse olen sitä mieltä että B. Virtasen esimiehet ovat vahvasti karrikoituja ja liioitellaan paljon. Joten tällainen lähestymistapa on yhtä lailla huumoria kuin itse sarjakuvakin.
« Viimeksi muokattu: 01.12.2006 klo 10:44:49 kirjoittanut Surfin Joe »

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Galleriataiteilija
  • /* You are not expected to understand this. */
Re: B. Virtanen ja työelämän palaute
« Vastaus #1 : 01.12.2006 klo 09:31:21 »
Itse olen sitä mieltä että B. Virtasen esimiehet ovat vahvasti karrikoituja ja liioitellaan paljon.

Pah. Dilbert ja B. Virtanen ovat tarkkoja dokumentaarisia kuvauksia ainakin minun työpaikastani.

Pitää lähteä kohta hiomaan mission statementtia.

Yst. Terv. Pointy Haired Boss
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
Re: B. Virtanen ja työelämän palaute
« Vastaus #2 : 01.12.2006 klo 10:03:55 »
On mulla ollut ainakin yksi mukava pomo. Pelaa tosin golfia.

"laatu, laatu, laatu"
"mikäs se sun tasoituksesi olikaan?"
"golf, golf, golf"

Edit: On lopettanut nyttemmin pomoilun kun tuli liikaa stressiä eikä tahtonut jäädä aikaa pelata golfia.
« Viimeksi muokattu: 30.01.2008 klo 10:26:57 kirjoittanut Surfin Joe »

Irene

• Jäsen
Vs: B. Virtanen ja työelämän palaute
« Vastaus #3 : 03.09.2007 klo 20:51:25 »
Puuh, löytyihän täältä syövereistä ainakin joku B. Virtasta käsittelevä ketju. Uusimman kokooma-albun arvio tänään Etelä-Saimaassa:

http://www.corded.org/~brunou/b_virtanen.pdf

Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeTarzan
« Vastaus #4 : 04.09.2007 klo 15:08:40 »

Itse olen sitä mieltä että B. Virtasen esimiehet ovat vahvasti karrikoituja ja liioitellaan paljon. Joten tällainen lähestymistapa on yhtä lailla huumoria kuin itse sarjakuvakin.
Joko olet itse nopsasti edennyt esimies-asemaan alallasi, tai sitten et ole töitä tehnytkään. ;) Mel Brooksia mukaillakseni: Kun minä leikkaan sormeeni haavan, se on tragediaa. Kun sinä putoat alas viemäriaukosta, se on komediaa.
Hahmot ovat, pakollisen tiivistämisen jälkeen, kuin elävästä elämästä... 8]

Illodiini
« Viimeksi muokattu: 04.09.2007 klo 15:14:46 kirjoittanut Illodiini »
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
« Vastaus #5 : 04.09.2007 klo 15:35:42 »
Joko olet itse nopsasti edennyt esimies-asemaan alallasi, tai sitten et ole töitä tehnytkään. ;)

Olen ollut monessa paikassa töissä, eikä vielä yhdessäkään ole Murikkaa näkynyt. En ole koskaan myöskään kuullut että jollakin olisi sellainen.

VesaK

• Avustava toimittaja
  • *
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #6 : 04.09.2007 klo 19:17:52 »
Taidat itse olla Murikka!

Sarjakuvissa on tiettyjä kärjistyksiä, mutta kyllä on Murikoitakin työpaikoilla... ei ei, en minä ainakaan.. mutta jopa naispuolisista Murikoista on havaintoja. 
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Ami

• Jäsen
« Vastaus #7 : 07.09.2007 klo 15:52:42 »
Kliseetkin voi olla hauskoja, mutta ainakin minä kaipaisin vähän tuoreempia hahmoja. Esim naispuolinen kiero keskijohdon pomo, Nilkénin haastajaksi joku nuori "menestyjä" jne... 

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
« Vastaus #8 : 07.09.2007 klo 17:40:26 »
Nilkénin haastajana oli jo johtajan veljenpoika Henrik Hynälä. Sai kenkää kun johtaja pelkäsi että poika syrjäyttää hänetkin.

Samone

• Jäsen
  • Muumipappa
« Vastaus #9 : 08.09.2007 klo 12:37:24 »
Onko tietoa, tuleeko B.Virtasesta kolmatta kirjastoa? Minulla kaksi ensimmäistä on ja arvuuttelen pitäisikö hankkia loput albumeina vai odottaa vielä yhtä kovakantista kokoelmaa.

Jotenkin minuun iskee enemmän Virtasen tyyli kuin Dilbertin. Pakko mainita, kun vertailua tunnutaan aktiivisesti tehtävän.

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
« Vastaus #10 : 08.09.2007 klo 12:50:26 »
Vielä yhtä? Onhan albumeja neljänteenkin, ja jos kirjastoja tulee vuoden välein, niin siinä vaiheessa on viidenteenkin.

Koskas muuten B. Virtasen "sunnuntaisarjoja" tulee albumina? Uudessa Avussa oli numero jo 178.

Antti Peltola

• Ylläpitäjä
  • Vol. 4
« Vastaus #11 : 08.09.2007 klo 14:48:09 »
Onko tietoa, tuleeko B.Virtasesta kolmatta kirjastoa?

Syksyn PDF sanoo, että ensi vuonna olisi tulossa.

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #12 : 08.09.2007 klo 16:47:27 »
Kovin ovat B. Virtasen johtajahahmot menneiltä vuosikymmeniltä. Jos eivät muuten, niin sukupuoltensa ja rooliensa perusteella. Sikaria polttava johtaja, jupahtava keskiportaan nilviäispomo ja tyranni lähimpänä johtajana. Ei se nyt ihan tätä maailmaa enää ole   :-*
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka
http://vesasaarinen.fi

VilleM

• Jäsen
« Vastaus #13 : 08.09.2007 klo 17:24:43 »
Virtasta tulee luettua Iltalehdestä lähes viikoittain. Jostain syystä harmittaa eniten Virtasen nenän tylpistyminen. Ei hyvä. Ihan niin kuin se olisi vienyt terän koko hahmolta. Tykkäsin enemmän siitä vanhasta terävästä nokasta.

Ikävä sanoa, mutta kyllä Virtanen on jäänyt jokseenkin junnaamaan paikoilleen. Harvoin ne stripit nykyään saavat edes hymähtämään. Jotain muutosta kaipaisin. Taitaa kuitenkin olla niin, että kun ostajia vielä on tarpeeksi, niin mitäs sitä 'menestysreseptiä' mihinkään muuttamaan.

Duck-King

• Jäsen
« Vastaus #14 : 08.09.2007 klo 18:14:52 »
No melkeenpä aina kun jossain näen B.Virtanen stirppejä nii luen ne, ainakun Apu tullee nii heti ekaks luen sen, ja hyviähän ne on   8]
Ira furor brevis est.
(Uka Ankka Ankkis.netissä)