Sarjakuvahahmot sarjakuvahahmoina, kun tehdään sarjakuvaa, se on sitten sarjakuvaa.
Tästä tulee väistämättä sellainen mielikuva, että sarjakuvahahmojen pitäisi sitten olla jotenkin epärealistisia pottunokkia tai silikonihirmuja. Jos näin on, niin miksi ihmeessä?
Ei minusta. Minusta ajettiin takaa tismalleen samaa asiaa kuin muutamaa sivua aiemmin
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=7387.msg117665#msg117665 etieppäin, mutta se ilmaistiin eri tavalla.
Eli siis että sarjakuvissa voi asiaa ilmaista vapaammin kuin reealimaailmasssa.
Pakkomääreitä ei kai kukaan ollut laittamassa.
Itse pidän naiskauneudesta niin sarjakuvissa kuin oikeassakin maailmassa ja yksi mielenkiintoisimmista ilmenemismuodoista on nk. tavallisuuden kauneus.
huono termi ansaitsee huonomman selityksen. Siis se että piirtäjä onnistuu vangitsemaan sen miten ei silikonirinnnoin varustettu ei töröpusuhuulinen mallikoulusta ehkä joskus kuullut, mutta ei siihen kuuluva...[miten päätyä omin toimin koko ajan syvemmälle suohon...].."maatiais" mallisen naisen kauneuden.
yleensä tässä välissä mainitaan kuinka Terry Moore on niin paljon parempi kuin Frank Cho, mutta minusta se on liiallista yksinkertaistamista.
Itse en puhuisi rumuudesta, Grezenin persoonallinen on parempi termi.
Onkos muuten poV-sarjakuvaa aiheesta? siis sellaista jossa naishahmon ulkonäkö vaihtuisi kertojan näkökulman vaihtuessa? Aivan kuin olisin jotain sen suuntaista itse lukenut, mutta muisti ei suostu yhteistyöhön.