Ja tämä naljailu loppuu sitten samantien.
Kaikkien tietotaso taikka mielipiteet ei voi mennä yhteen, ja joskus tulee oltua väärässä, ja/taikka erimieltä. Mutta jos ei osaa esittää vain faktoja ja/tai mielipiteitään asiallisesti, ei minusta kannattaisi edes kirjoittaa lainkaan.
Ja minua ärsyttää, miten tässä taas huomataan, ettei se ikä selkeästikään viesti yhtään sen enempää kypsyydestä.1
Noh, mistäs tämä nyt minun kohdallani tuli?
Minullakin meni aivan ohi moinen lapsellisuus.
Saattoi olla jokin viittaus toisessa ketjussa esittämääni mielipiteeseen Preacheristä, joka poikkesi hiukan "tavallisesen" kansan mielipiteestä.
Niin kuin sinullakin.
Oikeasti, jos ja kun ainoa lähteesi on Voittamaton Lucky Luke, ei kannattaisi ryhtyä omasta pikku päästään veistelemään historiaa josta et selvästi tiedä yhtään mitään.
1. Minä en ole historiasta puhunut halaistua sanaakaan, muuta kuin, että Lucky Luke viittaa enemmän, ellei peräti kokonaan, villin lännen romantiikkaan, Morrisin omien sanojen mukaan.
2. Ei millään valtakunnan pahalla, vaan täydellä ystävällisyydellä, mutta itse et ole esittänyt myöskään kuin yhden lähteen, etkä ole edes perustellut, miksi mainitsemani lähde olisi jotenkin huonompi, tai vähemmän luotettava.
Voisitko kertoa mistä muualta olet tietosi onkinut siitä, mistä Morris on ideansa saanut. Tämmöinen "Sinä et tiedä mitään" keskustelu ei auta mitään/ei ole järin rakentavaa, ja tappeluhan asiasta tuolla tavalla syntyy. Eikä sekään auta mitään.

3. Tämä keskustelu käydään sitten jatkossa oikeassa ketjussaan, tai ei ollenkaan. Minä en rupea off-topiccaamaan.
Romantisointia ja historiaa tai ei, Lucky Luke on historialliselta - aidolta sellaiselta - kantiltakin tutkiskeltuna paljon totuudenmukaisempaa kuin vaikka Tex Willer, Pecos Bill ...ja Preacher.
Tätä on aivan turha lähteä kiistelemään. Ja kuten sanoin, olet tässä oikeassa.
Mutta kyse oli siitä, että mihin Morris vitseillään viittaa/ammentaa niille aiheet.
Ja ainakin Voittamaton Lucky Luke albumin LL:n historiasta kertovassa osuudessa oli tarkka sitaatti (jonka voin tarvittaessa liittää tähän, jahka tuon hyllystäni kaivan. ), jossa Morris kertoi parodioivansa villin lännen romantiikkaa, jota esiintyi esim. aiheeseen liittyvässä kirjallisuudessa.
1 En kiistä tosiasiaa, ettenkö olisi myös itse ollut typerehtijänä Kvaakissa, mutta viimeaikoina olen sentään pyrkinyt parempaan. Ja nämä tyhjänpäiväilyt ovat sangen rohkaisevia. Mutta jos meiningin taso on tämmöistä, niin pakko ihmetellä, miksi tuhlaan aikaani?
Edit: Copypaste virhe korjattu.