Author Topic: Blood flake rain  (Read 6983 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eemeri

• Laiska mangaraaputin
  • Jäsen
Blood flake rain
« on: 20.11.2006 klo 17:54:39 »
Sairastelin tässä nyt kuumeen ja nuhan kourissa tylsistyneenä, joten aloitin uuden (pseudo?)mangan tekemisen. Sitten kun taas paranen minulla tulee olemaan vain vähän aikaa keskittyä sarjakuviin, mikä tarkoittaa että tämä sarja tulee valmistumaan hitaasti. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Nimi on Blood flake rain. Sarja kertoo 17-vuotiaasta Misaki Nakamura nimisestä lukiolaistytöstä joka johtaa aikidoseuraa, joskin epävirallista sellaista. Ongelmana on, että paikallinen karateseura ahdistelee alueen muita seuroja, kiitos sen seuran uuden väkivaltaisen päävalmentajan. Edes koulussa ei tunnu saavan rauhaa.
Misakin seura joutuu yhtenä päivänä tavallista kovempaan kahakkaan, joka päätyy katkeraan tappioon. Misaki menee suutuksissaan vannomaan lupauksen karateseuran kanssa:
Se, jonka seura voittaa vastapuolen seuran päävalmentajan saa jäädä, kun taas häviäjät saavat lopettaa seuransa toiminnan kokonaan.
Tämä tapaus ei kuitenkaan jää niin yksinkertaiseksi kuin se olisi voinut olla...

Toiminta kohtauksissa ei ole minkäänlaisia yliluonnollisia voimia, vaan tappelut selvitetään tosielämän "itsepuolustus" -lajien liikkeitä käyttäen. Piirustus jäljestä minun oli (toistaiseksi) verotettava pois tuo tussaus, eli piirrokset ovat ihan vain lyijykynällä piiretty. Ihan vain siksi että saisin jotain edes aikaiseksi.
Rastereita sain laitettua jossain määrin, mutta en rupea laittamaan mitään kummoisia varjostuksia (poikkeuksena saattaa olla tärkeät kohtaukset). Seuroja on kolmenlaisia: Aikido, Karate ja Taekwondo.

SARJAA LUETAAN OIKEALTA VASEMMALLE

Uskon että voin luottaa siihen, ettei kukaan varasta juonta tai henkilöitä yms. joten en sano siitä nyt enempää.

Eka sivu on nyt sitten valmis, saatte vähän esimakua miltä se näyttää:
http://i25.photobucket.com/albums/c98/PestilentEngine/Page1.jpg
« Last Edit: 20.11.2006 klo 21:39:50 by Eemeri »

Liisus

• Jäsen
Re: Blood flake rain
« Reply #1 on: 20.11.2006 klo 18:15:43 »
hmm, ei tosta oikein vielä voi mitään sanoa, varsinkaan ku en tajua mangasta mitään. kuplat ärsytti, ja korjaa noi kirjotusvirheet vikassa ruudussa. voi varmaan tulla ihan hyväkin, nyt ei vielä tempassu mukaansa. Ja toi tarina ei mua myöskään kauheesti kiihottanu.
äh sori, mä en varmaan vaan tajuu. mut pistä jatkoa ku valmistuu, ni sit voin antaa hyvääkin palautetta. ja hyviä paranemisia :)

Eemeri

• Laiska mangaraaputin
  • Jäsen
« Reply #2 on: 20.11.2006 klo 18:23:11 »
kuplat ärsytti, ja korjaa noi kirjotusvirheet vikassa ruudussa.

Ajatuskuplat ovat sitä manga standardia ja viimeisessä kuplassa ei ole kirjoitusvirhettä, vaan hänen ajatus keskeytyy seraavan sivun myötä. Mutta kiitos kun huomasit. ;)

voi varmaan tulla ihan hyväkin, nyt ei vielä tempassu mukaansa. Ja toi tarina ei mua myöskään kauheesti kiihottanu.

En odota yhdenkään mangalukijan edes nostavan kulmakarvaa tässä vaiheessa, sillä onhan tästä tulossa ihan normaalinpituinen manga (tai ainakin olisi suunnitteilla), mikä taas tarkoittaa satoja sivuja. Tämä on iso projekti...

EDIT: Oli siinä sittenkin yksi kirjoitus virhe. :-\
Korjataan, korjataan...

Korjattu.
« Last Edit: 20.11.2006 klo 19:14:53 by Eemeri »

kespa

• Jäsen
  • Iron Knights - Tulossa maaliskuussa 2014
« Reply #3 on: 21.11.2006 klo 00:42:54 »
kuplat ärsytti, ja korjaa noi kirjotusvirheet vikassa ruudussa. voi varmaan tulla ihan hyväkin, nyt ei vielä tempassu mukaansa.

Kuplat muuttaisin kanssa erilaisiksi, ainakin mun silmään teki pahaa tollaset, varsinkin jos kaikki tekstit on samanlaisia. Muuten paha sanoo vielä mitään sen suurempaa.

Eemeri

• Laiska mangaraaputin
  • Jäsen
« Reply #4 on: 21.11.2006 klo 08:29:47 »
Kuplat muuttaisin kanssa erilaisiksi, ainakin mun silmään teki pahaa tollaset, varsinkin jos kaikki tekstit on samanlaisia.

Mangassa on käytännössä aina ollut enemmän tai vähemmän piikikkäitä ajatuskuplia, mutta kyllä te niitä puhekupliakin tulette näkemään, jahka nyt saan seuraavan sivun valmiiksi...

Tinca

• Guest
« Reply #5 on: 21.11.2006 klo 10:07:17 »
On tää kyllä ihan hyvä. Mielenkiinto hiukan heräs, mutta sääli kun on vaan yks sivu vasta, niin ei oikein kerennyt syttyä.
Noi piikkikuplat vähän minuakin häiritsee, varsinkin kun tässä sivussa ei ole muuta.
Millä sie tuon viimesen ruudun taivaan? Näyttää hienolta.

Eemeri

• Laiska mangaraaputin
  • Jäsen
« Reply #6 on: 21.11.2006 klo 11:57:23 »
Taivas on rasteria.

Ajattelin että ehkä minun kannattaisi piirellä hiljaksiin iso määrä sivuja ja läjäytää sitten ne kerralla tänne, jättäen jännittävään kohtaan. Näin saataisiin pidettyä se mielenkiinto lukijassa.
Jep, taidanpa tehdä niin. :)

Mitään ei ole vielä menetetty, ja eka sivu oli lähinnä sitä varten että näette miltä päähenkilö näyttää.

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
« Reply #7 on: 21.11.2006 klo 16:41:10 »
Kun kerroit, että nuo mangan ajatuskuplat ovat tuollaisia piikikkäitä... mikä estää sinua tekemästä erilaisia? Vai eikö se enää ole (pseudo)mangaa? Kai jokainen voi tehdä tarinastaan omanlaisensa. Ei siten että niitä pitäisi vaihtaa. Ne sopivat kyllä; olen kai tottunut noihin lukiessani mangaa sen verran, kuin olen lukenut... :) Tuleeko tuohon tarinaan muuten sellaisia erillisiä lukuja?
« Last Edit: 21.11.2006 klo 17:34:53 by Lättä »

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Reply #8 on: 21.11.2006 klo 18:35:36 »
Piikikkäät ajatuskuplat häiritsevät länsimaista lukijaa koska heidän (meidän) päässä ne yhdistyvät suoraan teräväreunaisiin karjaisukupliin, mutta kysehän on vain opitusta kulttuurillisesta taustasta. Alkaa jo ärsyttää nämä "älä tee mangaa"-kommentit joka ketjussa. Pahimmat kehuvat tekevänsä "omalla tyylillä" vaikka heppoisellakin tarkastelulla voidaan osoittaa heidän lähtökohtansa ja esikuvansa. No se paasauksesta.

Ihan hyvältä vaikuttaa, Eemeri, jatka. Odotan näkeväni pian lisää sivuja.

Eemeri

• Laiska mangaraaputin
  • Jäsen
« Reply #9 on: 21.11.2006 klo 19:47:41 »
Tuleeko tuohon tarinaan muuten sellaisia erillisiä lukuja?

Kyllä, mutta ensin koitan saada kirjan sisällön ja sitten vasta jaan sen kappaleisiin.

Sivu 2 on jo kokonaan valmis ja kolmatta aloittelen kunhan kerkiän, mutta kuten aikaisemmin mainitsinkin, minä näytän ne vasta kun olen saanut vähän enemmän sivuja vähän kasaan.

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
« Reply #10 on: 23.11.2006 klo 15:42:51 »
Niin että jos tuo Doc Lomapäivän kommentti kohdistui jotenkin meikään, sanonpahan vain, etten ainakaan tarkoituksella yrittänyt viestiä Eemerille, ettei mangaa kannata tehdä.
(Jotkin parhaat lukemani sarjikset ovat mangaa, kuten Dragonball ja One Piece, mutta kallistun enemmän kuitenkin eurooppalaisiin kuin amerikkalaisiin ja japanilaisiin sarjoihin.)

Eemeri: Jatka vain työtäsi. Ja teekin hyvä!  ;D
Muutetaan suosikkiani.

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
  • Vanhana sitä tulee piisamiksi.
« Reply #11 on: 23.11.2006 klo 16:08:31 »
Hmm. Tyylin puolesta näyttää aika perus-rumikotakahashilta, eipä siinä kai mittään, eikä yhden sivun perusteella voi paljoa sanoa. Itseäni häiritsi sen sijaan tekstin suuri määrä. Raskasta mankan lukijalle moinen heti alkuun. Helposti käy niin, että tekstit joko hyppää ylitse, tai niitä ei kohta muista. Parempi olisi aloittaa toimintapainotteisella kohtauksella, ja vasta sitten ehkä kertoa taustoista se, mitä lukijan ehdottomasti tarvitsee tietää. Loput voi jättää mielikuvituksen varaan.

Jos kyse olisi suorasanaisesta kerronnasta, antaisin neuvon "näytä, älä kerro". Sarjakuvassa asiat eivät ehkä ole niin yksioikoisia. Mutta missään nimessä sinun ei pitäisi ainakaan jatkaa raskaasti tekstipainotteisella linjalla heti ensi sivuilla.
comicspace | paarustuksia | ircnet: rhia

Tinca

• Guest
« Reply #12 on: 23.11.2006 klo 17:59:03 »
Hmm. Tyylin puolesta näyttää aika perus-rumikotakahashilta, eipä siinä kai mittään, eikä yhden sivun perusteella voi paljoa sanoa.

Niimpä, minulla itsellänikin kävi heti ekana rumiko takahashi mielessä ja tästä päähenkilö tytöstäkin tuli mieleen Ranman alkuajan Akane pitkätukkaisena.
Mutta siis eipä siinä mitään, on kiva nähdä lisää sivuja, kunhan olet tehnyt niitä haluamasi verran. (:

Eemeri

• Laiska mangaraaputin
  • Jäsen
« Reply #13 on: 23.11.2006 klo 22:58:05 »
Älköös huoliko, tekstin määrä vähenee ekan sivun jälkeen, ja kolmannen sivun jälkeen alkaisi suurinpiirtein se toiminta.

Vai näyttäisikö sittenkin...? Ei, kyllä se kannattaa vaan näyttää sitten kun on saanut ekan toimintakohtauksen päätökseen...aagh, tekisi mieli päästä jatkamaan sarjista, mutta kun läksyt ja muut tehtävät...

Onneksi kohta on viikonloppu. :P

Näyttääkö hän tosiaan Akanelta?
???

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
« Reply #14 on: 25.11.2006 klo 10:57:23 »
Mulla olisi muutama parrannusehdotus.
Voisit tehdä tekstistä mielenkiintoisempaa käyttää enemmän adjektiiveja ja muita kiinostavia sanoja. Se parantaa sarjakuvanlaatua huomattavasti.
Kannattaa käyttää sellaisia undeground sanoja joita muutkin ymmärtää ettei mene ihan insade vitsiksi.
Tylsästäkin tekstistä saa kiinostavan pikkasella fiksailulla.