Äänestys

Paras 1990-luvun vuosikerta (1990-1999)

1990
3 (15%)
1991
2 (10%)
1992
1 (5%)
1993
4 (20%)
1994
4 (20%)
1995
1 (5%)
1996
1 (5%)
1997
1 (5%)
1998
1 (5%)
1999
2 (10%)

Äänestäjiä yhteensä: 18

Kirjoittaja Aihe: Uusi Tex-vuosikertaäänestys  (Luettu 13773 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Wade

• Jäsen
Re: Uusi Tex-vuosikertaäänestys
« Vastaus #30 : 11.11.2006 klo 22:42:27 »
Tämä nyt kuulostaa aika wannabe-kirjallisuustieteelliseltä, mutta ehkä Marcellon tyyli sopii tarinoihin, joissa ihmisten väliset suhteet ovat keskeisessä osassa, siis sellaisissa jotka menevät ihmissuhteiden käsittelyssä keskivertolännentarinaa syvemmälle. Carsonin menneisyys -stoorin ohella tällainen voisi olla vaikkapa aiemmin mainitsemani irlantilaiskoplan juttu...

Nyt tuli vähän yliopistomaista läppää  ::) sorry

Samoin Marcello piirsi "seitsemän tappajaa" (vai olikse noin?) ja siinähän on myös yllättävän paljon.. hmm, kuinka sanoittekaan: ihmissuhteiden käsittelyä, eli Kitejen hyvä ystävysytminen Parkerin neitosten kanssa yms. (Joku vääräleuka voisi väittää, että Carson on tuntenut Lenan ennenkin)..
Wade Koivurinne

pasoleati

• Jäsen
« Vastaus #31 : 12.11.2006 klo 04:43:47 »
Marcello kuuluu Galepin koulukuntaan eli hän oli täysin kyvytön piirtämään hahmoja, joilla ei ollut jatkuvasti hehkuva hiilihanko siellä jossakin. Eli Marcellon kaikilla hahmoilla oli sellainen tuskainen , vähä-älyisen idiootin irvistys. Kyllä minä mieluummin luen tarinoita, joissa hahmojen ilmehtiminen olisi vähän monipuolisempaa. Mutta, minkä sille voi jos jotakuta mielisairaat miellyttävät.

Wade

• Jäsen
« Vastaus #32 : 12.11.2006 klo 18:14:45 »
Kyllä minä mieluummin luen tarinoita, joissa hahmojen ilmehtiminen olisi vähän monipuolisempaa. Mutta, minkä sille voi jos jotakuta mielisairaat miellyttävät.

Noh noh, Paso.. Mielestäni Civitelli piirtää kivikasvoja, häneltä odottaisin pientä suurennosta ilmeskaalaan. Mutta eipä sun enää tarvitse Marcelloa katsellakaan
Wade Koivurinne

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #33 : 13.11.2006 klo 09:59:14 »
Marcello kuuluu Galepin koulukuntaan eli hän oli täysin kyvytön piirtämään hahmoja, joilla ei ollut jatkuvasti hehkuva hiilihanko siellä jossakin. Eli Marcellon kaikilla hahmoilla oli sellainen tuskainen , vähä-älyisen idiootin irvistys. Kyllä minä mieluummin luen tarinoita, joissa hahmojen ilmehtiminen olisi vähän monipuolisempaa. Mutta, minkä sille voi jos jotakuta mielisairaat miellyttävät.

Minä pahaa pelkään, että Paso on tarkkasilmäisempi kuin me muut. Minä en havainnut Marcellon tyylissä mitään vikaa, mutta niinpä vaan Sergio Bonelli piirrätti Marcellon viimeisen tarinan uusiksi, koska jälki oli luokatonta. Se tuli minulle ihan puskista. Nyt suorastaan pelkään lukea Marcelloa, sillä saatan yhtäkkiä ns. herätä hänen surkeuteensa. Ja lukunautinto olisi kerralla tiessään monesta tarinasta.
"Tex-tieteen yli-morisco"

VilleM

• Jäsen
« Vastaus #34 : 13.11.2006 klo 10:11:05 »
Voi tosiaan olla, että Marcellolla alkoi uran ehtoopuolella käsi tärisemään enemmän kuin olisi ollut suotavaa. Mutta nyt kun on tullut selailtua vähän enemmänkin hänen tarinoitaan Pason jyrkkien kommenttien johdosta, niin ei alkupään tuotannossa ole ainakaan minulla juurikaan nokan koputtamista. Carsonin menneisyydessä esimerkiksi naiset on piirretty hienosti, eivät he minusta näytä mielisairailta tai muutenkaan rujoilta.

Mr. Font

• Jäsen
« Vastaus #35 : 13.11.2006 klo 16:38:45 »
Itse en haukkuisi Marcelloa... Minusta hänen piirroksensa on ihan hienoa. Mikäs tarina se oli joka ilmestyi vuoden 92 tai 93
lopussa jonka Marcello piirsi? Oliko se joku "mustat paholaiset" jossa oli sellainen nekrukylä jne? Siinä oli minusta todella hieno piirros Marcellolta, samoin Carsonin menneisyydessä ja Tulacissa joten en oikein tajua syytöksiä...  ???

Wade

• Jäsen
« Vastaus #36 : 13.11.2006 klo 16:44:01 »
Itse en haukkuisi Marcelloa... Minusta hänen piirroksensa on ihan hienoa. Mikäs tarina se oli joka ilmestyi vuoden 92 tai 93
lopussa jonka Marcello piirsi? Oliko se joku "mustat paholaiset" jossa oli sellainen nekrukylä jne? Siinä oli minusta todella hieno piirros Marcellolta, samoin Carsonin menneisyydessä ja Tulacissa joten en oikein tajua syytöksiä...  ???

Niinpä, Jonne! En minäkään niitä tajua. Ja tarina oli Mustat paholaiset 14-16 1992.
Wade Koivurinne

Mr. Font

• Jäsen
« Vastaus #37 : 14.11.2006 klo 16:11:35 »
Nyt sitten äänestin ja ääni meni 1993lle. Hyvä kokonaisuus ja joka tarina aivan parasta mitä Texissä on julkaistu: Väärää Rahaa - Della Monica, Petturi - Fusco, Teatterimurha - Villa, Paluu pilaresiin - Letteri  8] 8] 8] Hyvänä kakkosena 92 ja kolmosena 95 joissa loput huippu storyt.

Wade

• Jäsen
« Vastaus #38 : 14.11.2006 klo 16:35:22 »
Joo, 1993 tuli loistavaa tarinaa, siksi myös mun ääni sille
Wade Koivurinne

pasoleati

• Jäsen
« Vastaus #39 : 14.11.2006 klo 18:11:47 »
Haukun Marcellon tyyliä hamaan tappiin asti! En pidä hänen tyylistä olleenkaan.

Dakota

• Tutkija (Pohjois-Amerikan intiaanihistoria)
  • Jäsen
« Vastaus #40 : 13.12.2006 klo 18:30:51 »
Minä taas kehun Marcellon tyyliä seikkailussa "Carsonin menneisyys". Jos jätkä onkin Galeppin koulukuntaa,niin hän on kyllä oppi-isäänsä joka suhteessa parempi. Niitä mielipuolisia virnistyksiä löytyy,mutta nehän tuovat kasvoihin eloa. Kovasti tykkäsin edellämainitussa tarinassa sen naisten kasvoista ja nuori Carson näytti juuri siltä miltä hänen pitikin näyttää. Niin että hyvä Marcello!

VilleM

• Jäsen
« Vastaus #41 : 14.12.2006 klo 13:49:31 »
En näe Galepin ja Marcellon tyyleissä juurikaan samankaltaisuutta. Herrat taitavat kuulua vain Pason omissa kategorioissa samaan huonojen kuppikuntaan, ounastelen ma. Kyllä ainakin Marcellon alkuaikojen tarinoissa on ytyä ja särmää, viimeisinä vuosinaan ruuti taisi sitten vähän päästä kastumaan. Tosi on että Marcello piirsi välillä aika hurjan näköisiä pärstävärkkejä, mutta esim. roistojen kohdalla näin saa ollakin. Sanoisinpa, että tämä oli Marcellolta tietoinen tyylivalinta eikä kyvyttömyyttä piirtää siloisia ihmiskasvoja. Tärkeintä on kuitenkin se, että Tex ja kumppanit miellyttävät ulkonäöltään suuresti. Ja Marcellon tulkitsema nuori Carson on todellakin vertaansa vailla.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #42 : 14.12.2006 klo 14:53:13 »
Joku vähän aikaa sitten tässä ketjussa ounasteli, että Marcello olisi kuollut. Ei ole. Hän ajatteli tehdä Fuscot ja jättäytyä ansaitulle eläkkeele viimeisen tarinansa jälkeen. Sergio Bonelli ei ollut samaa mieltä, vaan piirrätti Marcellon viimeisen tarinan uusiksi Fontilla. Olisipa kiva päästä vertaamaan näitä tarinoita. Mutta Marcello siis elää ja toivottavasti myös voi hyvin!
"Tex-tieteen yli-morisco"

VilleM

• Jäsen
« Vastaus #43 : 14.12.2006 klo 15:59:30 »
Joku vähän aikaa sitten tässä ketjussa ounasteli, että Marcello olisi kuollut. Ei ole. Hän ajatteli tehdä Fuscot ja jättäytyä ansaitulle eläkkeele viimeisen tarinansa jälkeen. Sergio Bonelli ei ollut samaa mieltä, vaan piirrätti Marcellon viimeisen tarinan uusiksi Fontilla. Olisipa kiva päästä vertaamaan näitä tarinoita. Mutta Marcello siis elää ja toivottavasti myös voi hyvin!

Hep! Minähän se ounastelin moista, mutta olin näköjään väärässä. Tiedätkö Janne mikä on tuo Marcellon vika tarina, jonka Font sitten piirsi uudelleen? On se Sergio B. vaan aika julma mies, kun teki moisen tempun maestro Marcellolle. Mahtoikohan lähteä hyvillä mielin eläkkeelle? Toivonpa minäkin Marcellolle rattoisia eläkepäiviä ja jääkööt peijaiset sitten myöhemmälle.

Taitaa muuten Marcello olla yksi 1990-luvun kiistellyimmistä ja tunteita herättävimmistä Tex-artisteista, hänestä kun on tullut niin paljon juttua tähänkin ketjuun.

Mr. Font

• Jäsen
« Vastaus #44 : 16.12.2006 klo 16:05:48 »
No vaihtoehtoja ei ole kovin monta, kun Font ei ole vielä pitkään  Texiä tehnyt. Fontin albbari se tuskin on (Tappajien verisillä jäljillä), tahi tuskin myöskään Maxi (Lyijytuuli). Colorado Belle on liian uusi. Se on joko "Punaiset sudet" tai sitten Fontin Almanacco del West. Janne kait tietänee??