Author Topic: Tekeekö kukaan enää öisin hommia?  (Read 20929 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JJ Naas

• Toikkarointia lammashaassa
  • Jäsen
Re: Tekeekö kukaan enää öisin hommia?
« Reply #30 on: 13.04.2007 klo 22:54:37 »
Silloin tällöin tulee allnightereita vedettyä. Hommaa riittää. Päivätöissä ensin kahdeksan tuntia, illalla kotio ja sitten puoleen yöhön freehommia, vähintään. Viimeksi on jouluna ollut sellainen päivä että on vain tullut idlattua. ( eli ei tehtyä muuta kuin nukuttua ja katsottua TVtä ). Pääsiäisloman perään  otin kaksi lomapäivää käyttöön jotta saisin kuitattua rästissä olevia hommia. Ostin pääsiäisloman alussa oikein uhmakkaasti We Love Katamarin PS2lle, kaksi tuntia ehdin pelata sitä esimmäisenä iltana, muuten vietin kuusi "lomapäivääni" rästihommia duunaten. Niin ja Broken Mirroriakin pitää piirtää. Kunnolla tämän vuoden puolella nukuttujen öiden määrä on laskettavissa kahden käden sormilla.

Kun ei osaa sanoa "Ei". X__x

No, haudassa ehtii nukkua.

Jos elämän olisi tarkoitus olla hauskaa, olisimme syntyneet suoraan taivaaseen.

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
« Reply #31 on: 21.04.2007 klo 11:45:22 »
En ikinä. Päivällä on hauska piirtää valossa ja pirteänä.
Sitäpaitsi mä tykkään nukkumisesta. Sieltä ne parhaat ideat ammennetaan.
Pitkät lomat on eriasia koska päivärytmi on muutenkin eri.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #32 on: 22.04.2007 klo 00:02:27 »
Naas. Kuulostaa urhealta, mutta voin vakuuttaa, että jossain vaiheessa tulee seinä vastaan. Siispä suosittelen pitämään vapaapäiviä, jos työskentely kiinnostaa myös pitkällä tähtäimellä.

Tsemiä!

8]

tertsi

• Guest
« Reply #33 on: 22.04.2007 klo 01:20:44 »
että jossain vaiheessa tulee seinä vastaan.

90-luvun alussa paiskoin Ylessä hommia oikein urakalla,  päivisin, öisin ja vapaapäivinä. Päivittelin vanhempia kollegoita jotka häipyivät himaan tasan klo neljä. Jotkin työpäivät venyivät 24-tunnin mittaisiksi.(muistan, että kerran kaverini soitti mulle puhelimella ollessani päivällä himassa nukkumassa. Mä menin unenpöpperössä vastaamaan ja puhuin ihan sekavia tyyliin: "aina kun tehdään töitä, ollaan Eiffel-tornissa" Kaveri hieman hämmentyi ja lopetti puhelun yksinpuheluani aikansa kuunneltuaan. No, tuosta on riittänyt hupia kyllä myöhemmin.)
Sain vissiin kaksi kuukautta ylitöistä vapaata.  MUTTA mulla meni kolmisen vuotta toipua tuosta raatamisesta, ellei jopa enemmänkin. oonkohan vieläkään toipunut, on unihäiriöitä ja vaikka mitä.

Joten Nääs, älä polta itseäsi loppuun! Siitä toipuminen voi olla vaikeampaa kuin uskotkaan.

Vaikka toisaalta, nuorena jaksaa...

Just lopetin tältä yöltä Muëslin piirtämisen. Piirrän muuten ensin viimeisen sivun, sitten toiseksi viimeisen jne, ensimmäisen sivun teen viimeiseksi. Nyt on viimeinen sivu tehty lyijärillä, paitsi yksi auto.

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Reply #34 on: 22.04.2007 klo 01:24:15 »
Pitääpä välillä pitää taukoa, kun kynäkäsi väsyy. Joten vastaan: Kyllä. Ammattina tämä on aina ollut sellainen 24/7 ja 0/0 -systeemien väliä sahaava, joten tilanteen mukaan on aina yritettävä mennä. Nyt tienataan tyhjien päivien ja sairaslomien hinta, jos käy hyvin. Itsehän ne on maksettava, jos sellaisia tulee.

Hyvää yötä, Tertsikin siellä.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

tertsi

• Guest
« Reply #35 on: 22.04.2007 klo 01:28:32 »
Hyvää yötä, Tertsikin siellä.
Kauniita unia, Anssi. :)

tertsi

• Guest
« Reply #36 on: 22.04.2007 klo 11:02:31 »
Kas, Anssikin on jo hereillä!  :)

Tämä päivä menee mulla tuonne klo 15:een kyläilyn merkeissä. Sitten pitäisi piirtää kaksi sivua sarjakuvaa lyijykynävaiheeseen.
Voipi mennä yöhön asti taas.

Nyt  piirrän muuten siten, että ensin piirrän lyijärillä kopiopaperille, teen siitä sitten siistin piirroksen valopöydällä Canson Bristolille sinikynällä tai haalealla lyijärillä. Ja sitten tussaan.

Inhottaa tuo valopöydällä tehtävä uusi lyijykynäpiirros (periaatteessa turha välivaihe), mutta pakko on, sillä siistin, vain yhdellä viivalla hahmotellun luonnoksen päälle on niiiiiiiiiin paljon helpompi tussata kuin sotkuisen, ensimmäisen lyijäripiirroksen päälle.
« Last Edit: 22.04.2007 klo 11:05:01 by Tertsi »

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #37 on: 22.04.2007 klo 11:05:35 »
MUTTA mulla meni kolmisen vuotta toipua tuosta raatamisesta, ellei jopa enemmänkin. oonkohan vieläkään toipunut, on unihäiriöitä ja vaikka mitä.

Kuulostaa ikävän tutulta. Mä onnistuin melkein puhkomaan mahahaavankin. Sitä ei vaan etukäteen tajua, että kun uupuu pahasti tai palaa loppuun, että  parin päivän vapaa ei palautakaan, kuten normaalista väsymyksestä.

Tähän auttaa se, että laitan itselleni rajat. Lauantaina en tee ollenkaan töitä, sunnuntaina vain jos jaksan/huvittaa ja viikolla en tee kymmenen jälkeen enää mitään töihin liittyvää. Jos lipsun näistä, olen aika äkkiä taas ihan karrella. Ja välillähän sitä lipsuu...

8]

vauvakolibri

• Limingan Virallinen Ei-tyttö
  • Jäsen
  • Super-kolibri extraordinaire
« Reply #38 on: 22.04.2007 klo 11:21:53 »
Minua taas kauhistuttaa erään kaverini puolesta jolla on tapana tehdä useita vuorokausia putkeen töitä tietokoneen ääressä ja litkiä erilaisia energiajuomia. Sitten se ihmettelee miksi pumppu reistaa ja silmät kuivaa.
"Ei on uusi Ehkä."
www.putput.info

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Reply #39 on: 22.04.2007 klo 12:23:10 »
... erilaisia energiajuomia. Sitten se ihmettelee miksi pumppu reistaa ja silmät kuivaa.

Aivan! Energiajuomat on tuomiopäivän kone ja paholaisen kotkotus. Kokeilin, en tykännyt.  Kaffia juon (joskus paljon), mutta sen oheen tarvitaan myös voileipiä ja paljon vettä. Ja vessa.

Kauniita unia, Anssi.

Hassua, että sanoit: menin kolmen maissa nukkumaan, ja kun kymmeneltä heräsin, olin unessa just ollut jossain ilmailuharrastajien kirpputorilla, mistä olin löytänyt hyvään hintaan 50-luvun design-hopeaa ja Natasha-albumin, jota ei oikeasti ole edes olemassa. Tosi löytöjä! Sitten heräsin.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

ACrockett

• Jäsen
« Reply #40 on: 24.05.2007 klo 16:34:32 »
Kun kesäloma alkaa niin teen usemmiten yöllä.Niinkuin tässä muutama vuosi sitten katsoimme serkun kanssa Disney elokuvia niin piirsin siinä samalla Disney hahmoja.

Lemoncurry

• Guest
« Reply #41 on: 06.06.2007 klo 23:19:12 »
Sitä tulee yölläkin puuhailtua työn parissa joskus jos sattuu tulemaan *mahtis idea*. Silloin ei yksinkertaisesti saa nukuttua!
itsellä on se ongelmana että pitäis kerralla saada tehtyä jos tulee jokin idea. muuten homma pitkittyyyyyyy ja sitten unohtaakin jo miksi sellaista juttua oli edes tekemässä. :P

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
« Reply #42 on: 06.06.2007 klo 23:20:28 »
Ei pysty. Jälki vaan on ihan surkeeta jos alan tekemään.
Ei siinä saa muuta kuin huonot yöunet. :-\

Lemoncurry

• Guest
« Reply #43 on: 06.06.2007 klo 23:42:50 »
Ei pysty. Jälki vaan on ihan surkeeta jos alan tekemään.
Ei siinä saa muuta kuin huonot yöunet. :-\
ei pitäis tietenkään silloin tehdä kun oikeasti meinaa nukahtaa.... :)
saattaa jäädä kynät auki ta tussit kuivuu ;) :D

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
« Reply #44 on: 06.06.2007 klo 23:49:20 »
ei pitäis tietenkään silloin tehdä kun oikeasti meinaa nukahtaa.... :)
saattaa jäädä kynät auki ta tussit kuivuu ;) :D
Niinpä.
Pitäisi hankkia joku oikee aika millon piirtää.
Tässäkin on nyt pitänyt viimeistellä yhtä sivua jo kaksi päivää. Ei ole ollut aikaa tarttua kynään.