Author Topic: Suomessa julkaistut Hämähäkkimies-/Spider-Man-tarinat (ei spoilereita)  (Read 33711 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
En kyllä keksi mistä on tullut päätelmä että Jackpot tietää Hämiksen henkilöllisyyden.

Täyspotti kutsui Hämistä tiikeriksi ja muistaakseni ainoastaan ne tyttöystävät jotka tietävät Hämiksen henkilöllisyyden (Musta Kissa ja MJ nyt ainakin) kutsuvat Hämistä tiikeriksi.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Aukustus

• Jäsen
  • Jos mykkä kiroilee, peseekö äiti sen kädet?
Täyspotti kutsui Hämistä tiikeriksi ja muistaakseni ainoastaan ne tyttöystävät jotka tietävät Hämiksen henkilöllisyyden (Musta Kissa ja MJ nyt ainakin) kutsuvat Hämistä tiikeriksi.

Jeps, juuri näin, siis ennen sopimusta pirun kanssa...

Kuten tuolla yllä Joe mainitsi, niin kaikki unohtivat hämiksen henkilöllisyyden. Aivan kaikki.
Jos taivaassa ei ole sarjakuvia, en ole menossa

Meta

• Jäsen
X-Men ei nyt taida ymmärtää Joen ja minun pointtiani siitä, että olisi niin yllätyksetön veto paljastaa Täyspotti MJ:ksi, että sen voi jo lähes vannoa ettei näin tule käymään. Ainakaan yksiselitteisesti. Vastaushan tähän kysymykseen ilmeisesti saadaan lokakuun (muistaakseni)  Amazing Spider-Man Annualissa.

Ainiin ja tekijätiimeistä sen verran, että Steve Wacker kertoi uusimman lehden palstalla että trio JrJr-Klaus Janson-Dean White tulevat olemaan vakiotehtailijoina ASM:ssä. Vielä kun saataisiin Mike Deodato Jr. takaisin lehden pariin ;D.

X-men

• Jäsen
X-Men ei nyt taida ymmärtää Joen ja minun pointtiani siitä, että olisi niin yllätyksetön veto paljastaa Täyspotti MJ:ksi, että sen voi jo lähes vannoa ettei näin tule käymään. Ainakaan yksiselitteisesti. Vastaushan tähän kysymykseen ilmeisesti saadaan lokakuun (muistaakseni)  Amazing Spider-Man Annualissa.

Ymmärrän ymmärrän että ei-yllättävä veto olisi Paljastaa Jackpot/Täyspotti MJ:ksi mutta onpahan ainakin vihjeitä viljelty siihen suuntaan.

Rac

• Jäsen
Olipas tyhmä tää One More Day. Tuliko Peteristä taas yliopistoikäinen?

Minä olisin ihan surutta tappanut May-tädin enkä olisi poistanut henkilöllisyyden paljastusta. Mefisto olisi silti saanut piipahtaa tarjoustaan tekemässä. Quesada kun piirsi sen niin siististi.  >:D
« Last Edit: 28.08.2008 klo 10:30:37 by Rac »
"Excuse me. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?" -Batman

Jussi Tyni

• Jäsen
Minä olisin ihan surutta tappanut May-tädin enkä olisi poistanut henkilöllisyyden paljastusta. Mefisto olisi silti saanut piipahtaa tarjoustaan tekemässä. Quesada kun piirsi sen niin siististi. 

Liityn myös Racin kanssa samaan bandwagoniin. Kuolema May-tädille!

Oli jotenkin niin etovaa, kun viimeiset 20 vuotta Peter on vaihtanut lehdissä suudelmia huippumalli Mary Janen kanssa, niin nyt viimeisimmässä suomennetussa Spider-Manissä saa nauttia Peterin poskisuudelmasta May-tädin kanssa. Horror!!

Varsinkin kun olen kesäloman aikana kahlannut läpi Hämis-suomennoksia kronologisesti alusta kohti nykypäivää, niin May-täti on kyllä heittämällä noussut ohi Tri Doomin, Kingpinin, Magneton ja Ultronin Marvel-universumin inhottavimmaksi pahikseksi. Kauhea haahka kaikinpuolin.

Gothicus

• Jäsen
Muuten, yli 20 vuotta sitten Bill Mantlo ehdotti että Hämis tekee lapsen Mustalle Kissalle, eivätkä ne olisi naimisissa. Jim Shooter torpedoi idean tietysti. "Suuri voima tuo suuren vastuun", just.

Mitä, lapsi ilman avioliittoa!? Sehän olisi tarkoittanut Amerikoissa sitä, että puberteetti-ikäiset lukijat olisivat joutuneet piilottamaan Hämiksensä vanhemmiltaan samaan kätköön Hooters-lehtiensä kanssa. Suuri libido tuo suuren vastuun.
« Last Edit: 29.08.2008 klo 19:11:43 by Claudius Gothicus »
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Curtvile

• Ylläpitäjä
Miksei Rami Rautkorpi ole mainostanut tätä kovakantista Hämähäkkimies-popup-kirjaa?
Hyvin..hämmästyttävä.

esittelee hämähäkkimiehen vihollisineeen sangen...loikkaavasti.

X-men

• Jäsen
Miksei Rami Rautkorpi ole mainostanut tätä kovakantista Hämähäkkimies-popup-kirjaa?
Hyvin..hämmästyttävä.

esittelee hämähäkkimiehen vihollisineeen sangen...loikkaavasti.

Missäs tuo on myynnissä?

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen

Olen minä mainostanut. Et vain ole ollut paikalla. Okei, tässä muutama kuva. Kirja sisältää ainoastaan Steve Ditkon ja John Romitan kuvitusta, eli ei ole mitään syytä olla ostamatta sitä.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Curtvile

• Ylläpitäjä
Olen minä mainostanut. Et vain ole ollut paikalla. .... .

Elämäni tarina.
Tuo on omalla tavallaan aivan ehdoton tuote.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
Nyt tui uusin Hämppy luettua eli 9/08.Olin erittäin ilahtunut upouudesta päivästä.
Kello- viiden- tee.

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
Se on joko viittaus Mefistoon tai sitten ei ole.

Kas kun en tullut ajatelleeksi noita kahta vaihtoehtoa.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

TOSA

• Jäsen
Uusi Päivä kuulostaa jännältä, mutta se vesittäisi Sisällissodan idean. Tosin se vesittyy tälläkin hetkellä USA:ssa, kiitos skrullien.
Minulle on tullut sellainen tunne että Uusi päivä vesittää kaikki hämiksen ideat. Ensimmäisen hämikseni ostin heinäkuussa 1987 ja sen jälkeen en ole yhtäkään numeroa jättänyt ostamatta/tilaamatta. Kokoelmaan on kertynyt kaikki suomessa julkaistut hämikset ja seuraavana projektina olisi löytää alkuperäisen ihmesarjan ne numerot jotka vielä puuttuvat kokoelmasta. Numero 8/08 jätti jotenkin tyhjän olon ja epävarmuuden siitä mitä aiemmin lukemasta nyt pitäisi unohtaa ja mitä uuden päivän jatkumossa on oikeasti tapahtunut. Peterin muistelukuva sarvikuonosta yms pahiksista numerossa 9/08 sai vain miettimään koska nämä taistelut ovat jatkumossa tapahtuneet ja onko ne tullut luettua. Kun saisi vielä itselle hahmotettua mitkä tapahtumat nyt ovat tapahtuneet ja mitä on poispyyhkäisty niin saisi epävarmuuden tunteen pois ja pystyisi taas täysillä nauttimaan tarinoista ilman turhaa miettimistä. Avioliittoa Mary Janen kanssa en koskaan ole koskaan pitänyt hämiksessä tärkeimpänä asiana joten se ei jäänyt sinänsä suuremmin harmittamaan. Jos Täyspotti olisikin Mary Jane ja Peterin ja MJ:n suhde lämpenisi uudelleen, saataisiin tähän suhteeseen uutta syvyyttä kun MJ ei jäisikään kotiin sohvaperunaksi vaan taistelisi Peterin rinnalla pahiksia vastaan. Huomautus: en ole seurannut jenkkijulkaisuja joten jos joku kommentoi että täyspotti on joku muu niin olkoon. Tämä oli vain spekulointi mahdollisuudesta joka tekijöillä on tai olisi ollut jos haluaisivat Peterin ja MJ:n jälleen saattaa yhteen ja saada myös yhteiseloon lisäpotkua. Numeron 8 pettymyksen jälkeen luin ysin eilen ja toivoin että numero toimisi jo paremmin ja kyllä se toimikin. Näissä kahdessa numerossa eniten on ottanut päähän Peterin ja Mayn "perhe" ja etovan siirappiset lettupuheet. Hei haloo, kuka tuon ikäinen mies käyttäytyy noin lapsellisesti ja tekopirteästi. Tuo sopi aikoinaan sarjaan kun tarinat toimivat eri tasolla mutta eiköhän tuollaisesta ole aika mennyt ohitse jo kauan sitten. Toivottavasti nyt ei harpata mitään tarinoja vaan julkaistaan kaikki vaikka sitten spesiaaleissa kun tälläinen mahdollisuus seurata yhtä USA-lehtä on viimeinkin annettu. Lisää sivuja hämikseen että saadaan kolme USA numeroa yhteen meidän hämikseen niin ei aikaero julkaisuissa pääse venähtämään. Muutama numero täytyy kyllä lukea lisää ennen kuin pystyy täysin muodostamaan täysin käsityksen uudesta päivästä, missä mennään, mitä on tapahtunut ja ovatko tarinat toimivia vai alkaako pakka sekoittua vielä lisää. 

Lurker

• Valvoja
Mitä sen on väliä? Hämähäkkimies - ei - ole - totta. Siinä voi tapahtua mitä vain, logiikkaa ei ole muualla kuin tarinan omassa suht' sumeassa logiikassa.