Author Topic: LUKITTU: Näytä kyntesi!  (Read 81554 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
Re:Näytä kyntesi!
« Reply #270 on: 16.02.2004 klo 18:11:12 »
Jukka: Tussaatko kuvat noin vai käytätkö jotain photoshopin filtteriä. Esim. stamppia. Ei niin, että sillä mitään suurempaa väliä. Kiinnostaa vain.

Jukka

• Jäsen
« Reply #271 on: 16.02.2004 klo 18:40:28 »
Miten nyt millonki. Se stamppihan on kyllä tällasen laiskan  ja kuvataiteellisesti rajoittuneen miehen pelastus.
noi taitaa olla kaikki muutenkin suoraan tietokoneella tehtyjä, mutta eikai sitä ole laissa kirjoitettu miten sarjakuvia saa ja miten ei saa tehdä.
Jees. Pitää tästä varmaan lähteä vähän ulkoilemaan kun on koko päivän istunut koneen ääressä. Ei ole tervettä nuoren miehenalun ajanvietettä sellainen.
Se pitää vielä sanoa että loistavaa että ihmiset laittavat töitään esille näin runsaasti. Näkee erilaisia tyylejä ja saa uutta intoa. Täälläkin on sen tason tekijämiehiä ja naisia että välillä hävettää se mitä itse tekee.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #272 on: 16.02.2004 klo 21:58:37 »
noi taitaa olla kaikki muutenkin suoraan tietokoneella tehtyjä, mutta eikai sitä ole laissa kirjoitettu miten sarjakuvia saa ja miten ei saa tehdä.

Juu saa tietenkin tehdä miten haluaa. Kysyin kiinnostuksesta, en väheksyäkseni. Olen itse katos joskus käyttänyt stamppia ja siksi tunnistin :) Heheh!

kaltsu

• Jäsen
« Reply #273 on: 17.02.2004 klo 01:11:49 »
Tänään hankin semmoisen pensselin ja tötsän tussia. Kun olin laiska sekä liian innokas, en jaksanut tehdä omaa luonnosta, joten päätin tussata tuon sinun tekeleesi :) Oli kivaa :)

Jos joku muuten haluaa olla ystävällinen, niin voi lähettää minulle maililla luonnoksiaan. Siis ihan harjoitusmielessä tietenkin niitä vain tussailen. En pistä niitä luonnollisesti mihinkään esille, ihan vaan omaksi iloksi harjoittelisin.

Höh oisit laittanu vaan esille. Tuskin Zabbo ois pahastunu? Vois kyl lähettää jotain tussattavaks mut ku toisaalta tussaus on itelleki just se helpoin osa. Kun saa luonnokset tehtyä niin sit on kuva tai sarjaki jo melkein valmis.

amatööri

• Uusi jäsen
  • Kvaak!
« Reply #274 on: 17.02.2004 klo 05:58:00 »
Päivää!
olen tässä hetken aikaa uteliaisuuttani sivustoanne seurannut vieraana,kunnes nytten päätin rekisteröityä ihan vaan kehuakseni.olen yllättäny joistakin piirroksistanne laadultaan,koska jostain kumman syystä olen pitäny suomalaisen sarjakuvan tasoa alhaalla,syynä saattaa olla ehkä tason kehitys aivan nuoruudesta,jonka jälkeen olen ikäväkseni myönnettäkööt hiukan myös sarjakuvien lukemista vähentänytkin.
satuin vain onnekseni eksymään sivuillenne,koska viimeisinä viikkoina olen ollut kiinnostunut piirtämisestä.
haaveenani,jos ny sellaista onkaan niin ei suinkaan ole sarjakuvat,ehkä joku lastenkirjan kuvitus???..ehkä en tiedä,olen tosiaan vast ikään innostunut.
kenties se tästä laantuu,mutta koska elämän tilanne,etenkin noiden töiden suhteen on sellainen että aikaa on ja jotain tekemistäkin pitäis keksiä,kun ei kerran yhteiskunnan rattaita olla pyörittämässä niin kokeilen tota piirrustusta.
yksi syy kehujenne lisäksi oli että haluan teiltä kritiikkiä nyt sit myös.
eli saa,jollei suorastaan pidä haukkua nyt teille esille pistämäni kuvat.
piirtämisen taidoissani on se vikana että kaikki tapahtuu lyijykynällä,tosin suurin syy ehkä on etten ole vielä edes kerinny paneitumaan muihin tapoihin.
ja helpommasta tietenkin aloitetaan tämäkin kokeileminen.
yksi eräänlainen haave on siirtyä tietokoneella tehtyihin kuvituksiin,olen sen verran tutustunut siihen alaan että eräälle suomalaiselle sivustolle on tullut tehtyä muutamat animoidut hymiöt.mutta koska tietotekniikka ei todellakaan ole niitä vahvimpia alojani niin suurempia projektei ei ole ollut,eikä ole ollut sen puoleen kyllä kysyntääkään niiden suhteen,joten se siitä.
kunhan nyt hiukan esittelin ja avasin itseäni,eihän sitä tiedä vaikka rupeaisin vaihtamaan ajatuksia teidän kanssa tiheämpäänkin täällä.
tässä on nyt parit kuvat joka tapauksessa joita saa haukkua.ikävä kyllä skanneri on hiukan sökö,joten se tekee paperini toisesta neurasta välistä huomattavasti vaaleamman kuin toisesta.enkä muutenkaan sanois että kuvat samallaisia olisivat kuin luonnossa..vika skannerissa vai skannerin käyttäjässä???
http://www.kotichat.com/mika/

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #275 on: 17.02.2004 klo 07:48:54 »
Autojen piirtäminen on syvältä ja kaukaa!

Olen täysin samaa mieltä. On paljon mukavampi piirrellä kapeita kinttupolkuja ja vuoristoja, kuin suurkaupunkeja, joissa vilisee AUTOJA pitkin katuja...
----------

Mitenkä minulla tulee mieleen Welzun teoksista (etenkin tuosta supermiehehstä) vanhat Ihmeneloset... ???

En ole semmoisia juurikaan edes lukenut, mutta tunnelmassa on jotakin samaa. Ja siis ihan positiivisesti.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #276 on: 17.02.2004 klo 10:37:13 »
Joo. Ihanne tausta olisi alava seutu, jossa ei ole mäen nyppylääkään silmän kantamissa. Pelkkä suora horisontti.  ;D Mutta kyllä se tosiaan on auto, mikä vie hirveimmän piirrettävän tittelin. Talot tulevat siinä perässä.

Toi mun jälkimmäinen kuva on sitten viime vuoden tuotantoa syksyltä. Ihan tusseilla tehty (ja luonnos lyijärillä).

Amatööri:Olisi ollut kiva nähdä vähän enempikin tuotoksiasi. Noista kun ei hirveän pitkälle meneviä johtopäätöksiä voi vetää. Mutta ihan kivaa harmaasävytekniikkaa kuitenkin.

Nappari: Jos kiinnostaa, niin tästä http://www.sunpoint.net/~welzu/spirit.jpg löytyy mun tekemä Spirit luonnos. Alun perin tein sen yhteen tussauskisaan ja siks siitä löytyy tuollainen iso versio (kuvan koko on hiukan yli 700 kiloo). Muutkin saa sitä tussailla, jos haluaa. Ainoa vaade mun puolelta on, että näytätte mullekin sitten millasta tuli.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Reply #277 on: 17.02.2004 klo 12:10:17 »
Amatöörille:

Tervetuloa. Mukavaa, että täällä on muitakin amatöörejä ammattilaisten joukossa.

Jos aiot oikeasti lastenkirjoja lähteä kuvittamaan niin suosittelisin vähän samaa mitä Tony Diterlizzi kertoo ohjeissaan portfolion tekemiseen kun lähestytään kuvittajana lastenkirjojen julkaisijoita.

http://www.diterlizzi.com/about/tony/illust-tips.shtml#portfolio

Oli koita saada enemmän tarinaa kuviin. Ainakin sen oikeanpuoleisen olennon perusteella osaat piirtää. Siinä olennossa on sielua. Vasemmanpuoleinen neito taas on tyylillisesti aika kaukana minun mieltymyksistäni.

Samalla voisi tarjota omia yrityksiä tehdä vähän enemmän tarinallinen kuva. Tosin tämä on vasta luonnosasteella ja en vielä tiedä onko siinä tarpeeksi tarinaa että jaksaisin piirtää sen uudelleen. Kritiikkiä toki saa antaa tästä kuvasta. Sen tiedän, että jaloissa ja käsissä on paljon häikkää. Samoin hiukset toivoisin saavani vähän selvemmiksi.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #278 on: 17.02.2004 klo 12:35:42 »
Amatööri: Erittäin hyvää jälkeä sanon minä. Sulla on ainakin lyikkärin kanssa homma hanskassa. Jatka toki piirtämistä, sussa on tyyliä. Pidin molemmista hahmoista. Olispa mukava nähdä enemmänkin tekeleitäsi.

Nappari: Jos tuo on vasta toinen pensselitussauksesi niin sulla menee hyvin. En ole ammattilainen tällä pensselialueella, joten en osaa kritisoida kovin hyvin. Vasen korva jäi vähän irtonaiseksi, mutta muuten homma pelittää kyllä. Sun kannattaa jatkaa pensselin kanssa! Muki on tosi hieno!

Tero Mäntylä. Ei ne kädet ja jalat nyt niin kauhian kaukana ole onnistuneesta. Hiukan perspektiiviä tarkemmaksi vain. Esim polvet kohdilleen. Kokeile miltä näyttää, jos jätät polvimerkit kokonaan pois. Mun mielestä voisit yksinkertaistaa hiuksiakin. Varsinkin kun kuvaat kaverin noin kaukaa. Ei sinne asti näe jokaista hiusta. Taaempi hahmo ja vuorijono on oikein onnistuneita.

Welzu: Toi Spirit kuva on yksi parhaita mitä olen sulta nähnyt.

Zabbo

• Jäsen
« Reply #279 on: 17.02.2004 klo 12:49:13 »
Höh oisit laittanu vaan esille. Tuskin Zabbo ois pahastunu? Vois kyl lähettää jotain tussattavaks mut ku toisaalta tussaus on itelleki just se helpoin osa. Kun saa luonnokset tehtyä niin sit on kuva tai sarjaki jo melkein valmis.

Noh, kaipa tuon voi sitten laittaa näytille. Mutta muistakaa nyt sitten kaikki, että tuo on Zabbon luonnoksen pohjalta tehty.

Heh, ei tuon tasoisesta kuvasta voi pahastua.
Nyt sain lisää motivaatiota tussin kanssa heilumiseen kun näkee minkälainen valmis kuva voi olla. En olisi uskonut miten hienoa jälkeä joku saa tehtyä luonnosteni pohjalta.

Kun vain itsekin osaisi...
- Jokainen eilinen on uusi huominen -

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Reply #280 on: 17.02.2004 klo 12:56:14 »
No niin... tässähän meillä alkaa kohta olla kasassa kaikille tarvittaville vaiheille oma tekijäkin oikein ameriikan malliin. Tero käsikirjoittaa, Zappo luonnostelee, Nappari tussaa ja vaikka Hazart värittää. Koko tiimi kasassa siis. Eiköhän perusteta lehti ja pukata joka toinen viikko suomalainen Ryhmä Ö -lehti pihalle?!  ;D

Mä voin kirjoittaa siihen esipuheen...  ::)

Kukakohan vielä kustantais...?  8)

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Reply #281 on: 17.02.2004 klo 13:48:59 »
Mä voin kirjoittaa siihen esipuheen...  ::)

Joku vielä toimittamaan ja/tai tuottamaan. Vastaamaan suurista linjoista että voidaan tarvittaessa vaihtaa tekijöitä. Eikä sitä käsikirjoittajaraukka ilman jotain ylempää tahoa tiedä milloin taas pitää arkkivihollinen herättää taas henkiin että sankarit voivat tehdä hänestä taas lopullisesti selvää.  :) Zabbon luonnokset taitaisivat kuitenkin sopia paremmin johonkin muuhun kuin Ryhmä Ö:hön. FoxQuest?  Susilla ratsastavien kettujen suuren seikkaillut! :)

Leo

• Jäsen
« Reply #282 on: 17.02.2004 klo 14:36:07 »
No, jopas on hieno, Nappari!

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Reply #283 on: 17.02.2004 klo 15:00:45 »
haluan teiltä kritiikkiä nyt sit myös.
eli saa,jollei suorastaan pidä haukkua nyt teille esille pistämäni kuvat.

Hähäähhääää häähäää! Sen naisella on vaan yksi sierain! Häähääähää!

... eikun...

No. Noita on vähän vaikea lähteä haukkumaan. Hyviä ne on.
Mutta kun kritiikkiä halutaan, niin yritetään ny.

Klonkku on klonkku, vaikkei ihan elokuvaklonkun näköinen olekaan niin klonkun näköinen kuitenkin. Tuo pallomainen ylähuulen ja nenän väli vähän häiritsee, mutta siksi vaan kun se ei jotenkin sovi mun klonkkuestetiikkaan, ei siksi että se olisi huono sinäänsä. Pään vasemman puolen lihas/jännekasvusto on vähän epämääräisen näköistä, varsinkin kun oikea puoli on sileä.

Naisen leukapompulasta en jotenkin tykkää, mutta se on ehkä vaan mun leukapompulavastaisuuttani. Nenä kaareutuu hassusti otsaan, tarkoitus muuttua kulmakarvaksi? Homma toimii ok ihan mustavalkoisena, mutta ei oikein tällai sävytettynä.

Zabbo

• Jäsen
« Reply #284 on: 17.02.2004 klo 15:17:40 »
Voi tsiisus! Eihän täällä kohta kehtaa mitään töitään esitellä, kun tänne pukkaa yhä toinen toistaan parempia töitä. No, yritetetään nyt kuitenkin:

Joku kyseli tussattuja kuviani, joten laitan nyt esille viimeisimmän tussiharjoitelmani (aikaisemmat tussaukset olivat sellaista kökköä että en kehtaa niitä esitellä). Palauteesta olisin jälleen erittäin kiitollinen.

Välineinä käytin tavallisia pilotin tussikyniä ja valopöytää. Luonnos tietty lyijykynällä.  

Zabbon luonnokset taitaisivat kuitenkin sopia paremmin johonkin muuhun kuin Ryhmä Ö:hön. FoxQuest?  Susilla ratsastavien kettujen suuren seikkaillut! :)

Hehhee! Totta turiset, piirrokseni ovat ehkä hiukan liikaa animaatiomaisia ja sopisivat paremmin piirroselokuvaan kuin johonkin armottomaan supersankarimättö/turpaanvetopläjäykseen.
- Jokainen eilinen on uusi huominen -