Kirjoittaja Aihe: Vicente Segrellesin "palkkasoturien" saatavuus suomessa  (Luettu 4931 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

FreakyMike

• Taideseppä
  • Jäsen
  • weird bastard
Pidin nuorempana hyvin paljon Vicente Segrellesin Pyhän tulen kansa (palkkasoturi 1.) albumista sen taidokkaan ja lähes fotorealistisen maalaustyylin takia. Ja kävi tosi kiva sattuma kun olin muutama vuosi sitten Lahdessa erään oppilaitoksen valintakokeessa ja löysin sen sarjan muita englanninkielisiä osia jostakin  ulkolaisia sarjakuvia myyvästä divarista. Ja olisin nyt kiinnostunut jos niitä vielä puuttuvia osia löytäisi kentien lisää jostakin päin suomea. Eli onko teillä muilla mitään havaintoa niistä albumeista?

Itsellä on jo tämän nimiset..

Pyhän tulen kansa (palkkasoturi 1.)

3. The Fortress
4. The Black Globe
5. The Voyage
6. Year 1000
8. Giants

Ja nämä siis vielä puuttuvat, ja Jenkeissähän se sarja ilmestyi siis The Mercenary nimellä ja kustantaja oli NBM

1. The Cult of the sacred fire / The Formula (tupla-albumi)
2. The Trials / The Sacrifice (tupla-albumi)
7. The Lost Civilization
9. The Escape
10. The Ransom

Harmi kun en osaa niitä muita kieliä, joilla se sarja on ilmestynyt. Yhdessä albumissa oli nimittäin sensuroitu tekopyhään jenkki-tyyliin pari vähäpukeisen naisen kuvaa piirtämällä hahmolle jonkinlaiset rintsikat ennen painamista.
Kuvasta huomasi selvästi, että alkuperäisen maalausjäljen päälle oli piirretty tökerösti mustalla tussilla.
Tai no eihän sekään olisi muuten niin kovin paljoa häirinnyt, mutta kun se oli tehty niin hutiloiden että, kuvan huomaa jo heti ensinäkemältä  sensuroiduksi. :P

Tässä on taiteilijan kotisivu jos ette ole ikinä kuulleetkaan Segrellesistä - http://www.segrelles.com
« Viimeksi muokattu: 06.06.2003 klo 19:23:16 kirjoittanut FreakyMike »
Sarjakuvat: [ www.saunalahti.fi/~wfan/comixfreak ] - Kuvataide/esineet: [ http://astalo.deviantart.com ]

h00k00

• Jäsen
Re:Vicente Segrellesin "palkkasoturien" saatavuus suomessa
« Vastaus #1 : 09.06.2003 klo 10:13:34 »
Moi,

Suomessa ei näitä ole paljon näkynyt, mutta Lost civilizations ja giants ovat NBM:llä parhaillaan alennusmyynnissä hintaan 2 taalaa kappale. Olen pari kertaa tilannut lehtiä NBM:ltä ja palvelu on toiminut hyvin. Vaatii tosin VISA-kortin.

Näitä seuraavia lehtiä, joissa Segrellesiä on julkaistu, voisi löytyä myös suomalaisista antikoista:
The Mercenary (Heavy Metal 1981/October-1982/April)
The Mercenary (Heavy Metal 1982/May)
1992 (Heavy Metal 1984/January)
The Mercenary: The Sacrifice (Heavy Metal 1987/Fall)

Ja jos ruotsin kieli menettelee niin seuraaviakin voisi etsiskellä:
Formeln (Tung Metall 86/05-09)
Proven (Tung Metall 87/07-11)
Offret (Tung Metall 89/02-07)
Mercenario (2000+ 1992/1-3)

Osassa näistä on varmasti samoja tarinoita, joita sinulla jo on.

- Harri -

FreakyMike

• Taideseppä
  • Jäsen
  • weird bastard
Re:Vicente Segrellesin "palkkasoturien" saatavuus suomessa
« Vastaus #2 : 09.06.2003 klo 19:45:51 »
Moi vaan..

Harmillista kun mulla ei ole visaa, joten mikään ulkomailta tilailu ei onnistu. Tuon Lost civilizationsin olisi voinut kyllä hankkia, kun hintakin on noin edullinen.
Hmm.. En kyllä tiedä miten paljon ne postikulut olisivat lisänneet sitä hintaa.  :-\

Olen nähnyt joitakin niistä Heavy Metal-lehdessä julkaistuista tarinoista, mutta kyllähän se kokonainen albumi on pitemmän päälle parempi formaatti, kuin monta lyhempää pätkää erilaisissa lehdissä..

En osaa ruotsia, joten se kyllä vähän rajoittaa sarjan keräämistä. Olen nimittäin törmännyt ainakin jo kerran yhdessä divarissa ruotsinkieliseen tupla-albumiin jossa olivat nuo kaksi ensimmäistä Palkkasoturi tarinaa.
Sarjakuvat: [ www.saunalahti.fi/~wfan/comixfreak ] - Kuvataide/esineet: [ http://astalo.deviantart.com ]