Tabloidista innostuttiin, kun niiden painaminen on niin halpaa. Ilmaisjakelussa ja halpuudessa (paperi ym.) viehättää (itseäni) ajatus kertakäyttöisyydestä. Kun nuo on vielä jaossa pääosin kapakoissa.
En tiedä muista kutilaisista mutta joskus 2000-luvun alussa näkemäni ilmaiset rhodeislandilaiset Paper Rodeo-tabloidit ihastuttivat. Tekijät olivat pääosin Providencen taidekoululaisia, tunnetaan myös Fort Thunder-ryhmänä. Tekivät musiikkia, taidetta, sarjakuvia, piirroksia, lehtiä, albbuja...
Joo, kyllähän tässä Paper Rodeo ja saksalainen ilmaisjakelulehti Moga Mobo ovat olleet rohkaisevina tekijöinä... siis että tällainenkin juttu voisi toimia. MM on muistaakseni pyörinyt parhaimmillaan useamman kymmenentuhannen painoksissa ja yli kymmenen vuotta.
Mulle tuossa Kutissa on ainakin tärkeää se, että voi tuoda tällaista meidän edustamaa vapaamuotoisempaa sarjakuvaa uusien lukijoiden käsiin... opettaa ihmisiä vastaanottavaisemmiksi. Vapaus on se juttu Kutin tekemisessä kanssa, ei pingoteta liikaa... voidaan kokeilla ja mennä metsään. Olen itse tyytyväinen tähän ekaan numeroon. Sisältöä ja riehaa hyvässä suhteessa. Alapään juttuja ehkä hieman liikaa mut' joo.
Petteri, tuo kolmossivun juttu on miun, joskus aiemmin Strapazinissa julkaistu. Palasta mainostajien (tms.) toiveesta pois sensuroitu, heh.