Tämä on täyttä totta, mutta minua se ei kauheasti häiritse (ymmärrän jos jotain häiritsee).
Enemmän sanottavaa voisi Millerin sarjakuvissa olla siitä kun päähenkilöitä ammutaan monia kertoja ja hakataan päälle. Silti he seisovat seuraavalla sivulla mättäen pahiksia.
Tulee mieleen Keltainen äpärä jossa Hartigania ammuttiin monesti rintaan ja silti se kaveri seisoi vielä.
Pahin joka tulee mieleen oli Antakaa minulle vapaus.
Siinä (jos oikein muistan) ammuttiin jotain inkkaria mahasta läpi haulikolla ja se ei millään viittinyt kuolla.
Koska alue on Manga ja Anime eikä hydrostaattisen shokin vaikutus kädellisten nisäkkäiden elintoimintoihin....
Niin länsimaisissa kuin aasialaisissakin sarjakuvissa otetaan nk. kirjallisia vapauksia.
Ihmisruumis kestää toisinaan yllättävän paljon ja joskus hämmentävän vähän. Tv, elokuvat ja kirjat ja sarjakuvat ovat vääristäneet käsitystämme siitä mitä todella tapahtuu fyysisesti väkivaltaisissa tilanteissa.
Enemmän kuin vain yksittäistapauksia henkilöistä jotka ovat jatkaneet toimintaa useiden luotien osumien jälkeen.
Enin osa on ollut joko kehon omien endorfiinien tai huumaavien aineiden vaikutuksen alaisena.
Ja siitä seuraavasta päivästä' on tehty hyvin hyvin vähän tarinoita. Tai henkiinjääneiden kohdalla viikkojen ja kuukausien kuntoutuksesta(hyvällä tuurilla).
Väkivallan käyttö voi palvella tarinaa hyvinkin, kuten mainituissa esimerkeissä Hiroshiman poika, dirty Harry, München, Lord of war, Peckinpahin jota kuinkin koko tuotanto.
tai savior -vihan maa ja Once were warriors-kerran sotureita.
Itse aiheeseen tämä ei vastaa.
Niin mangasta kuin muistakin sarjakuvan ...genreistä( juu, ei ole lajityyppi vaan alkuperä....joo joo) löytyy malliesimerkkejä siitä kun tekijät ovat liiaksi ihastuneet omaan luomukseensa eivätkä tingi voimista, taidoista ja ylivertaisuudesta millin hiventäkään.
Tämän ei siis tarvitse olla kykyä väkivaltaan vaan muutoin hahmon ominaisuuksien ylimitoitus.
ilman överiksi vedettyä saituuttaan R.Ankka olisi juuri tällainen hahmo ja jos toisen esimerkin tahtoo samasta sarjasta se on Hannu Hanhi.
Tietenkin aina kaikki riippuu käsikirjoittajien kyvyistä. Varsinkin jos voi näyttää miten liian vahva on usein heikko.