Moralisoinnista. Minä en ole ainoa keskusteluun osallistuneista joka on ensimmäisiä kiviä heitellyt. Tulee heti mieleen nuorehko aseman edustaja joka suureen ääneen oli ensimmäisten joukossa tuomitsemassa Kolibrin kömmähdystä, vaikka mitään raskauttavaa syytä ei ollut vetää Dragon Ballia markkinoilta. Sarjassa ei ollut mitään sellaista mitä ei jo kauppojen hyllyiltä tai kirjastoista löytyisi. Kustantaja olisi tarvinnut sarjakuvaväeltä, jos ei muilta, täyden tuen. Toisin kävi. Ja jos se pelätty, älytön lakiehdotus saa tuulta alleen ja meneekin läpi, toivon piston tuntuvan eräidenkin sydämissä. Kasvotonta suuryritystä vastaan joukon mukana on helpompi hyökätä kuin tutuja kasvoja. Luultavasti Lietzen ei puhu tai edes katso minuun päin ikinä, mutta voin sanoa olleeni rehellinen enkä syyllistyneeni selän takana kyräilyyn ja sokeaan mielistelyyn. Samaa toivon muiltakin, jopa ystäviltäni.
Luulin olleeni selväsanainen. Olen puhunut Lietzenin koko tuotannosta, teoksista joista olen tietoinen. Sillä ei ole merkitystä olenko pitänyt niistä vai en. Ja näissä persoonnallisuus kysymyksissä järki käteen. Kenenkään etua ei aja turha viisastelu.
MarkoT