Kirjoittaja Aihe: Ankka-aiheiset foorumit  (Luettu 8821 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Vs: Ankka-aiheiset foorumit
« Vastaus #30 : 15.04.2022 klo 15:16:53 »
Näyttäisi kaikki mainitut foorumilinkit olleen kuolleita. Blogi on vielä pystyssä. Onko ajankohtaista listaa Ankka foorumeista, vai onko tämä ainoa?

Foorumit nyt ovat kuolemassa muutenkin, joten ei Disney-foorumeita taida suomeksi olla.

Redditissä on välillä Aku Ankka -keskusteluja, esim.
https://www.reddit.com/r/Suomi/comments/prugbx/sain_t%C3%A4n%C3%A4%C3%A4n_tiet%C3%A4%C3%A4_ett%C3%A4_aku_ankan_%C3%A4killisten/
'

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #31 : 15.04.2022 klo 20:33:03 »
Näyttäisi kaikki mainitut foorumilinkit olleen kuolleita. Blogi on vielä pystyssä. Onko ajankohtaista listaa Ankka foorumeista, vai onko tämä ainoa?

Suomeksi ei taida olla. Feathery Society löytyy englannin kielellä.

Timo

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #32 : 17.05.2022 klo 19:54:30 »
Minä olen seuraillut tässä jo miltei parin vuoden ajan saksalaisen Kvaakin, eli comicforum.de Disney-sarjakuva osiota.

Saksaa en osaa, mutta googlen sivukääntäjän kanssa keskusteluista saa tarpeeksi hyvin selvää. Erityisesti jos kääntää sivustot englanniksi.
Ensimmäisenä seurasin sivujen kautta sikäläisten tulevien taskarien tarinoita, jotka päätyvät ennen pitkää myös suomeen. Esim. tämän linkin takaa löytyy tarinat taskarista, mikä julkaistaan meillä heinäkuussa.

Taskaritarinoiden lisäksi sivulta löytyy myös muita mielenkiintoisia keskusteluaiheita.

MickyMaus-lehdestä keskustellaan kriittisesti.
Castylla on oma osionsa.
Roopen päiväkirjat-sarjasta on myös keskustelua parin sivun verran ja
Don Rosa viittaukset muissa tarinoissa on myös kiinnostavaa selailtavaa.
Kääk13-kirjoittaa!

TKal

• Uusi jäsen
« Vastaus #33 : 29.07.2022 klo 13:06:49 »
Hei!

Ajattelin laittaa tänne viestiä kun oletettavasti ainakin jokunen entinen Ankkis-käyttäjä vähintäänkin lukee tätä palstaa. Itse foorumihan on ollut kuollut jo pitemmän aikaa, mutta huomasin että sen arkistoitu versio on edelleen luettavissa.

Olin itse aikanaan aktiivinen käyttäjä Ankkiksessa tällä samalla nimimerkillä. Ehdin olla välissä myös moderaattorina sekä sisällöntuottajana Ankkalinnakkeessa, joka oli noihin aikoihin yksi Suomen suurimmista Aku Ankka -fanisivustoista. Kävin myös Ankkiksen IRC-kanavalla sekä kertaalleen Ankkiksen miitissä Helsingin kirjamessuilla.

Peruskoulusta valmistumiseni jälkeen ankkaharrastus alkoi pikku hiljaa hiipua ja lopulta sitä myötä myös Ankkiksessa käyminen. Kirjahyllystä löytyy kyllä edelleen muutama lapsuusajan vuosikerta sekä molemmat osat Roope Ankan elämiä ja tekoja ;)

Eipä tässä muuta, ajattelin vain tervehtiä muita Ankkiksen vielä muistavia :)

t. TKal (nykyisin 29-vuotias)

Keuhko

• Jäsen
« Vastaus #34 : 29.07.2022 klo 20:05:33 »
Hei!

Ajattelin laittaa tänne viestiä kun oletettavasti ainakin jokunen entinen Ankkis-käyttäjä vähintäänkin lukee tätä palstaa. Itse foorumihan on ollut kuollut jo pitemmän aikaa, mutta huomasin että sen arkistoitu versio on edelleen luettavissa.

Kiitos vinkistä. Etenkin "Uusin Aku Ankka -lehti" oli varsin legendaarinen ketju jonka katoaminen on välillä harmittanut vuosien varrella, hyvää settiä edelleen näin pikaisella vilkaisulla.
T. Ankkiksen varsin myöhään löytänyt mutta vahvasti lämmöllä muisteleva

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #35 : 29.07.2022 klo 23:48:08 »
Hei!
Ajattelin laittaa tänne viestiä kun oletettavasti ainakin jokunen entinen Ankkis-käyttäjä vähintäänkin lukee tätä palstaa.

Hei!
Täällä myös yksi alunperin Ankkikseen kirjautunut, mutta sittemmin Kvaakiin siirtynyt Ankkafani! Minullakin on yhä sama nimimerkki käytössä. Taisin sitä luodessa olla 13-vuotias. (Nykyään numerot ovat kääntyneet toisin päin. 31  ;D)

Minulla on hyviä muistoja Ankkiksesta. Tarinoiden ruotimiset uusimmista lehdistä ja taskareista ovat aina olleet suosikkejani. Samoin piirtäjistä käydyt keskustelut.
Kuitenkin pidin eniten foorumin fanart-palstasta. Minusta on ollut aina hauska nähdä fanien piirtämiä Aku-kuvituksia tai sarjakuvia. Niiden jakamisessa Ankkis loisti, sillä foorumilla oli paljon innokkaita piirtelijöitä.

Kirjoittelijoiden kesken tehtiin myös yhteistyössä sarjakuvia.
Muistelen, että niitä koottiin erikseen jonnekin blogi-sivulle tai vastaavalle. Sinne ylläpitäjä pätki minunkin tekemiä tarinoita viikoittain ilmestyviksi jatko-sarjoiksi. :laugh:

Sarjakuvista kasattiin myös Ankkis-lehti, minkä printtiversion painattamisesta otin vastuun. Monellako se lehti mahtaa olla vielä tallessa?
Kääk13-kirjoittaa!

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #36 : 30.07.2022 klo 00:16:11 »
Kah, Ankkis, kyllähän sitä itsekin seurasin ja jotain kirjoittelinkin (tosin muistan että foorumin ikäprofiili oli pääosin minua tuntuvasti nuorempi ja jossain vaiheessa sitten vaelsin tänne Kvaakin puolelle...)
Hyvin aktiivisen fanart-osaston muistan kanssa.

Lueskelija

• Jäsen
« Vastaus #37 : 30.07.2022 klo 15:25:19 »
Hei!

Olin itse aikanaan aktiivinen käyttäjä Ankkiksessa tällä samalla nimimerkillä. Ehdin olla välissä myös moderaattorina sekä sisällöntuottajana Ankkalinnakkeessa, joka oli noihin aikoihin yksi Suomen suurimmista Aku Ankka -fanisivustoista. Kävin myös Ankkiksen IRC-kanavalla sekä kertaalleen Ankkiksen miitissä Helsingin kirjamessuilla.

Peruskoulusta valmistumiseni jälkeen ankkaharrastus alkoi pikku hiljaa hiipua ja lopulta sitä myötä myös Ankkiksessa käyminen. Kirjahyllystä löytyy kyllä edelleen muutama lapsuusajan vuosikerta sekä molemmat osat Roope Ankan elämiä ja tekoja ;)

Iso kiitos linkistä, siellä oli monia mielenkiintoisia keskusteluja ikäjakaumasta huolimatta. Esimerkiksi pohdinta, kohdellaanko Ankkalinnassa ankkoja rasistisesti tai muut kuin sarjassa nähdyt paritukset. Täytyy sanoa, että Kulta-Into Pii ja Milla Magia olisivat ikäerosta huolimatta melkoinen pari!

akuankka1313

• Huomenta.
  • Jäsen
  • Pöytä osaa puhua
« Vastaus #38 : 12.10.2022 klo 08:24:23 »
Hei!

Heh! Itse ihan sattumalta löysin tuon arkistosivun vähän aikaa sitten (ilmeisesti avattu ihan hiljattain, kun en aiempina vuosina ole onnistunut etsimälläkään tuollaista löytämään), ja tässä ollaankin oltu melkoisella nostalgiatripillä viimeiset pari päivää... Olisi kyllä kiva tietää, mitä silloisille aktiivikäyttäjille nykyisin kuuluu.

Oma ankkaharrastukseni lähti hiljalleen hiipumaan Ankkiksen lopettamisen myötä, mikä on vähän sääli – yhteisöllä kuitenkin on verrattain suuri vaikutus oman harrastuksen kehittymiseen. Taskarikokoelmani on edelleen tallessa kotitaloni kellarissa – josko sitten jonain kauniina päivänä ryhdyn niitä taas ahmimaan... ;D
« Viimeksi muokattu: 12.10.2022 klo 09:39:23 kirjoittanut akuankka1313 »
Huomenta.